R O M Ā N I A                                                                                

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TĪRGU MUREŞ

 

 

 

H O T Ă R Ā R E A  nr. 100

din 4 iunie 2002

 

cu privire la modificarea H.C.L.M nr.237/25.10.2001 privind modul de sprijinire a acţiunilor culturale, sportive, ştiinţifice, de īnvăţămānt şi de tineret

 

 

 

Consiliul Local Municipal Tīrgu-Mureş īntrunit īn şedinţă extraordinară de lucru,

 

Văzānd expunerea de motive nr. 21.108/22.05.2002 a Serviciului Coordonare Sănătate, Īnvăţămānt, Cultete, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă cu privire la modificarea H.C.L.M nr. 237/25.10.2001,

 

Īn conformitate cu art. 11 din Legea finanţelor publice locale nr. 189/1998,

 

Īn temeiul prevederilor art. 38. litn”, “p”, şi “x” şi ale art. 46 din Legea nr. 215 privind administraţia publică locală,

 

H o t ă r ă ş t e :

 

Art. 1. Se aprobă modificarea Hotărārii Consiliului Local Municipal nr. 237/25.10.2002 cu introducerea “Ghidului de finanţare” şi a formularului “Cerere de finanţare” prezentate īn anexă, care fac parte integrantă din prezenta hotărāre.

Art. 2. Se aprobă modificarea datei limită de depunere a proiectelor pentru semestrul II 2002 pentru data de 28 iunie 2002.

Art. 3. Toate documentele de īntocmire a proiectelor prevăzute īn Hotărārea nr. 237/25.10.2002 se anulează.

Art. 4. Cu aducerea la īndeplinire a prevederilor prezentei hotărāri se īnsărcinează Primarul, prin Direcţia Activităţi Economico-Sociale şi Patrimoniale, Serviciul Coordonare Sănătate, Īnvăţămānt, Cultete, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă.

 

                                                                 Preşedinte de şedinţă

                                                         ing. Amza Constantin Mărgărit

 

 

 

         Contrasemnea

Secretarul Consiliului Local Municipal

           Maria Cioban

 

 

 

 

 

                                         

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TĪRGU-MUREŞ

MAROSVĮSĮRHELY POLGĮRMESTERI HIVATALA

                               RATHAUS DES MUNIZIPIUMS NEUMARKT AM MIERESCH

CITY HALL OF TĪRGU-MUREŞ

 


ROMĀNIA – 4300 Tīrgu-Mureş, Piaţa Victoriei nr. 3

                                Tel: 00-40-65-168.330ØFax: 00-40-65-167.772Øe-mail: ong@tirgumures.ro

 


Serviciul Coordonare Sănătate, Īnvăţămānt, Culte, Sport,

Cultură, Agrement, Turism şi Artă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                GHID DE FINANŢARE

 

 

 

DOMENIILE:

 

 

                   -ACŢIUNI DE CULTURĂ/ARTĂ

                   -ACŢIUNI ŞTIINŢIFICE

                   -ACŢIUNI SPORTIVE

                   -ACŢIUNI DE ĪNVĂŢĂMĀNT

                   -ACŢIUNI DE TINERET

 

 

 

1.TIPURI DE PROIECTE 

Se acordă sprijin pentru:- Acţiuni de cultură şi artă-sprijin pentru relaţia cu oraşele īnfrăţite ale        municipiului

                                                                                    - Evenimente importante īn viaţa municipiului

 

-Acţiuni sportive              - sprijin pentru “Sportul pentru toţi”

     - sprijin pentru “Sportul şcolar”

 

                                        - Acţiuni  īnvăţămānt:  - aniversări ale instituţiilor de īnvăţămānt

                                                                                - sărbătorirea zilelor instituţiilor de īnvăţămānt

                                 - concursuri interjudeţene, naţionale şi  internaţionale (altele decāt Olimpiadele)

  - schimb de experienţă (relaţii cu instituţii similare din străinătate)

     

                                        - Acţiuni de tineret       - acţiuni comune ale ong-urilor de tineret

 

                                        - Acţiuni ştiinţifice        - conferinţe, simpozioane, congrese, etc.

 

 

2.OBIECTIVELE PROGRAMULUI

Obiectivul general-al acestui program de finanţare īl constituie dezvoltarea unor parteneriate durabile īntre organizaţii şi instituţii, cu domenii de activitate comune, precum şi a organizarea acţiunilor cu mare impact asupra cetăţenilor municipiului, care să să constituie activităţi complementare atribuţiilor Primăriei. 

                                   

 

 

3.PERSOANE JURIDICE CE POT FI  FINANŢATE

Pot fi finanţate persoane juridice cu sediul īn municipiul Tārgu-Mureş după cum urmează:

q       Instituţii de cultură/artă 

q       Formaţii  - profesioniste

          - amatori

q       Societăţi ştiinţifice

q       Asociaţii şi fundaţii (toate domenile)

q       Unităţi de īnvăţămānt ( colegii naţionale,licee, şcoli generale, grădiniţe)

q       Cluburi şi asociaţii sportive

 

 

 

4.BUGET

 

Contribuţia beneficiarilor va fi de minim 20% din valoarea totală solicitată constituită din numerar sau īn natură.

 

 

5.TERMENE

Temen limită de depunere a dosarelor: 28 iunie 2002

 

  

6.CRITERII DE ELIGIBILITATE

Se instituie 3 criterii de eligibilitate care se referă la:

A.  Organismele care pot solicita finanţare

B.  Proiectele pentru care se pot acorda finanţare

C. Tipuri de costuri care pot fi luate īn considerare

 

A.Organismele care pot solicita finanţare sunt: Instituţii de cultură şi artă, formaţii profesioniste şi de amatori, societăţi ştinţifice, asociaţii şi fundaţii (toate domenile), Unităţi de īnvăţămānt (colegii, licee, şcoli generale, grădiniţe), cluburi şi asociaţii sportive.

 

B. Proiectele pentru care se poate acorda finanţare: Activităţiile eligibile au fost detaliate la punctul 1.

 

Nu sunt considerate activităţii eligibile următoarele:

-sponsorizări individuale pentru participare la workshopuri, seminarii, conferinţe, congrese

-burse de studiu individuale şi cursuri de specializare

-proiecte care implică partide politice

-activităţii de gestiune curentă ale organizaţiei solicitante sau ale partenerilor

-planuri de activităţi, calendare competiţionale, etc. (fiecare proiect constituie o singură acţiune)

 

C. Tipuri de costuri care pot fi luate īn considerare.

Pentru a  fi considerate eligibile  īn contextul proiectului costurile trebuie să īndeplinescă următoarele condiţii:

-         să fie necesare pentru derularea proiectului şi să fie īn cooncordanţă cu principiile unui management financiar sănătos, respectiv cu un raport cost-eficienţă bun

-         să fie efectuate īn timpul execuţiei proiectului şi după semnarea contractului.

-         să fie făcute, īnregistrate īn evidenţele contabile al beneficiarilor sau ale  partnerilor beneficiarilor, să fie identificabile, verificabile şi susţinute cu acte originale

 

 

 

Următorele costuri sunt eligibile:

-costurile  materialelor consumabile

-costuri privind materialele promoţionale (broşuri, pliante)

-costuri derivānd direct din cerinţele contractantului  -mediatizarea acţiunii

                                                                                     -evaluarea specifică a proiectului

-costuri privind cazarea şi masa persoanelor din alte localităţi implicate īn buna desfăşurare a     proiectului

-costuri privind transportul pentru participarea la acţiuni incluse īn proiect, care se desfăşoară īn alte localităţi.

-acordarea de premii pentru concursuri conform tipurilor de proiecte eligibile.

 

Următoarele costuri sunt neeligibile:

-Costuri privind salariile personalului

-costuri privind activităţile curente ale beneficiarului( plata chiriei, plata facturilor pentru curentul electric, telefon, gaz, apă, etc)

-TVA-ul pe care beneficiarul nu īl poate  recupera

-costuri pentru studii pregătitoare sau alte activităţi pregătitoare.

-costuri aferente asigurării spaţiului de birou

 

 

 

            7.EVALUARE ŞI MONITORIZARE

 

Evaluarea - se va realiza de către o  comisie de evaluare, instituită conform legii, pe baza grilei de evaluare, care va verifica şi va face propuneri dacă:

q       beneficiarul este eligibil

q       activitatea propusă nu este exclusă de la finanţare

q       au fost prevăzute informaţiile de suport cerute

 

Monitorizarea

Beneficiarii sprijinului financiar vor anunţa cu 5 zile īnainte de īnceperea acţiunii Primăria prin Serviciul Coordonare Sănătate, Īnvăţămānt, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă.

Īn termen de 10 zile de la īncheierea acţiunii beneficiarii vor depune la Serviciul Coordonare Sănătate, Īnvăţămānt, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă din cadrul Primăriei Municipiului Tīrgu-Mureş un raport narativ şi un raport financiar cu copii după documentele pentru decontarea sumei primite.

 

Instituţiile/organizaţiile care au beneficiat de sprijin financiar din partea Primăriei Municipiului Tīrgu-Mureş şi nu au prezentat  rapoarte financiare şi narative privind acţiunea desfăşurată şi decontarea cheltuielilor, vor fi excluse de la concursul de proiecte.

 

 

 

8.UNDE ŞI CUM SE TRANSMIT CERERILE DE FINANŢARE

Cererile de finanţare vor fi trimise īntr-un plic sigilat prin poşta recomandată la adresa indicată mai jos pānă la data de 28 iunie 2002 (data poştei) sau la registratura Primăriei Municipiului Tīrgu-Mureş pānă la data de 28 iunie 2002 ora 1200.

 

 

Adresa poştală:

Primăria Municipiului Tīrgu-Mureş

P-ţa Victoriei nr.2

PENTRU Serviciul Coordonare Īnvăţāmānt,

Cultură, Sport, Sănătate, Culte, Agrement,

Turism, Artă

 

 

Cererile de finanţare trimise prin alte mijloace (fax sau e-mail) nu vor fi luate īn considerare.

 

Cererile de finanţare  şi anexele trebuie īnaintate īn original şi o copie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primăria Municipiului

Tīrgu-Mureş

 

CERERE DE FINANŢARE

 

A. DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI:

 

  1. Denumirea instituţiei/organizaţiei:

 

 ___________________________________________________________________________

 

Adresa, nr.telefon: ____________________________________________________________

 

Cod Fiscal: __________________Nr. cont bancar: __________________________________

 

2. Datele coordonatorului de proiect:

 

Numele şi prenumele _________________________________________________________

 

Ocupaţia: _________________   Funcţia īn instituţie/organizaţie _______________________

 

Adresa şi nr. de telefon ________________________________________________________

 

(se va prezenta īn anexă o scurtă prezentare a instituţiei organizaţiei, precum şi copii după statut şi hotărārea judecătorească)

 

B. DATE DESPRE PROIECT:

 

Titlul proiectului: _________________________________________________________________

 

Īncadrarea īn tipurile finanţate (pct.1 din ghidul de finanţare:) ______________________________

 

Perioada de desfăşurare ____________________________________________________________

 

Locul desfăşurării:________________________________________________________________

 

 

C. INSTITUŢIA/ORGANIZAŢIA A MAI BENEFICIAT DE SPRIJIN FINANCIAR DIN PARTEA PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI TĪRGU-MUREŞ

 

                                DA                                                       NU

 

Denumirea ultimei acţiuni: ________________________________________________________

 

Suma primită: __________________________ Perioada desfăşurării: _______________________

 

 

D. DESCRIEREA PROIECTULUI (prezentare scurtă max.150 cuvinte)

Descrierea detaliată se va prezenta īn anexă.

 

E. JUSTIFICAREA PROIECTULUI (grupul ţintă, obiective şi rezultate scontate)

 

Text Box: F.BUGETUL

Bugetul cumulat

Categoria de buget	Suma solicitată de la Primăria Municipiului Tīrgu-Mureş	Contribuţia beneficiarului
Consumabile		
Cazare		
Transport		
Masă		
Materiale promoţionale		
Altele(specificaţi)		
		
		
TOTAL		

(se va anexa bugetul detaliat şi se va specifica dacă proiectul mai beneficiează de sprijin financiar din partea altor instituţii/finanţatori)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G. TERMENUL LIMITĂ DE DECONTARE A CHELTUIELILOR (de la data intrării banilor

 

 īn cont) ________________________________________________________________________

 

 

Subsemnatul __________________________, īn calitate de coordonator de proiect, īmi asum responsabilitatea pentru derularea acţiunilor conform celor descrise īn proiect şi mă angajez să respect termenul de decontare a sumei primite.

 

                        

                                                                                               Semnătura şi ştampila

 

                                                                                                ______________________

 

 

 

 

Anexe

q       copie după certificatul de īnregistrare

q       copie după statutul organizaţiei

q       descrierea detaliată a proiectului

q       bugetul detaliat

q       curriculum vitae al coordonatorului de proiect

q       acordurile de colaborare a partenerilor implicaţi īn proiect