ROMÂNIA                                                                                                                            

JUDETUL MUREŞ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL AL MUNICIPIULUI TÎRGU-MUREŞ

 

 

 

 

HOTĂRÂREA   nr. 124

Din 25 iulie 2002

 

privind aprobarea Studiului de oportunitate, a Caietului de sarcini, a Comisiei de licitaţie şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru  concesionarea prin licitaţie publică a Corpurilor B şi a Corpurilor C, D şi E situate în incinta Complexului Cetate Medievală

 

 

 

            Consiliul Local Municipal Tîrgu-Mureş, întrunit în şedinţa ordinară de lucru,

            Vazând Expunerea de motive nr. 644 din 24.05.2002, a Direcţiei Economice privind aprobarea Studiului de oportunitate, a Caietului de sarcini şi a Comisiei de analiză şi evaluare a ofertelor pentru concesionarea prin licitaţie publică a Corpurilor B şi  corpurilor C, D  şi E situate în incinta Complexului Cetate Medievală

            Având în vedere prevederile art. 8 şi ale art. 16 alin. 3 din Legea nr.219/1998  privind regimul concesiunilor ,ale art. 13 alin. 1 şi art. 6 alin. 2 din H.G.R. nr. 216/1999 pentru aplicarea Normelor metodologice–cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 precum şi ale H.C.L. nr 58/25.04.2002 

În baza prevederilor art.46, alin. 1, şi ale art. 125 alin 1 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale:

 

 

                                                            Hotărăşte:

 

Art.1 Se aprobă concesionarea prin licitaţie publică a corpurilor C, D şi E în bloc, din vechea clădire a Manutanţei din cadrul Complexului Cetate Medievală, cu respectarea funcţiunilor propuse prin Studiul de Fezabilitate aprobat prin H.C.L. nr. 184/30.08.2001, în scopul reamenajării şi conservării acestuia, urmând ca art. 4 aliniatul ultim din H.C.L. 71 din 1999 să se modifice în mod corespunzător.

          

 

Art.2 Se aprobă Studiul de oportunitate, Caietul de sarcini şi proiectul Contractului de concesiune, întocmite în vederea organizării licitaţiei publice pentru concesionarea Corpurilor B şi a Corpurilor C, D şi E situate în incinta Complexului Cetate Medievală.

           

 

Art.3. Se aprobă comisia de licitaţie, în următoarea componenţă:

1.Dorin Florea         -primar -  preşedinte

2.Csegzi Sándor     - viceprimar - membru

3.Maria Grama        - Şef birou Concesiuni - secretar

4.Angela Kovacs     -  Arhitect Şef - membru

5. Rodica Fărcăşan-  Şef serviciu investiţii - membru

6. Reprezentant D.G.F.P.C.F.S. – membru

7. Bâta Claudiu –consilier juridic - membru

            8.  Törzsök Sándor      -consilier municipal - membru

            9­­­­­­­­­­­­­­.  Király Stefan        -consilier municipal- membru

10. Moldovan Nicolae        - consilier municipal-membru

11. Vlas Florin     -consilier municipal-membru

 

Membri înlocuitori cu drepturi depline:

1.      Fodor Imre – viceprimar

2.      Baba Violeta – inspector

3.      Barbu Constantin – consilier juridic

4.      Dragoş Vlas – Şef S.A.P.P.

5.      Sărdan Anca – Şef Serviciu Urbanism

6.    Dávid Csaba     - consilier municipal

7.    Pop Mircea       - consilier municipal

 

Art.4. Se aprobă comisia de soluţionare a contestaţiilor, în următoarea componenţă:

1.Cioban Maria  - secretarul Consiliului Local Municipal

2. Puni Gabriela – director – Direcţia juridică

3. Gliga Dan – director-Direcţia Tehnică

4.  Shánta Tibor    -consilier municipal

5.  Poruţiu Mihail  -consilier municipal

 

            Art.5. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează dl. Primar Dorin Florea şi Direcţia Economică prin Biroul de concesionări, închirieri, vânzări şi respectarea disciplinei contractuale.

 

 

 

                                                                                             PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ

                Ing. Dávid Csaba

             

                       CONTRASEMNEAZĂ

SECRETARUL CONSILIULUI LOCAL MUREŞ,

                               Maria Cioban

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÂRGU MUREŞ

DIRECŢIA ECONOMICĂ

BIROUL CONCESIONĂRI, ÎNCHIRIERI ŞI RESPECTAREA DISCIPLINEI CONTRACTUALE

 

 

 

 


                                  ANEXĂ LA HOTĂRÂREA  nr. 124/25.07.2002

                                              CAIET DE SARCINI

 

pentru concesionarea în vederea reamenajării, conservării şi revitalizării turistice şi economice a Corpurilor B ( anexa grajd a fostei unităţi militare habsburgice )  şi a corpurilor C, D şi E  ( anexa a fostei unităţi militare habsburgice denumită Manutanţă)  din cadrul Complexului Cetate Medievală.

 

1. OBIECTIVUL CONCESIUNII

1.1. Concesionarea pe o perioadă de 49 ani a corpului B (anexa grajd a fostei unităţi militare habsburgice ) şi a corpurilor C, D şi E în bloc ( anexa a fostei unităţi militare habsburgice denumită Manutanţă), în vederea remenajării, conservării şi revitalizării turistice şi economice a ansamblului Cetate Medievală.

1.2. Clădirile menţionate se află în incinta Complexului Cetate Medievală , aparţinând domeniului public al municipiului Tg. Mureş, corpul B având actualmente funcţiunea de depozit iar corpurile C, D şi E sunt folosite ca spaţiu administrator, atelier pentru artişti plastici şi depozite în mare parte nefolosite. Funcţiunile propuse conform Studiului de Fezabilitate aprobat prin H.C.L. nr. 184 din 30.08.2001 sunt:

Ř     de complex de studiu al limbilor străine pentru corpul B ceea ce presupune realizarea la parterul clădirii de săli de curs ( spaţii extensibile) , birouri şi anexe aferente. Podul va fi amenajat cu camere de cazare ( maxim 28 de persoane) în suprafeţe de 12 mp şi 16 mp ( 2 şi respectiv 4 persoane) spaţii pentru lectură, hol odihnă, discuţii, TV ( pentru oaspeţii centrului-profesori, studenţi, invitaţi)

Ř     funcţiune turistică şi comercială pentru turism, pentru corpul C ceea ce necesită amenajarea zonei fostei brutării, la nord,  ca plăcintărie cu preparate de patiserie şi panificaţie tradiţionale transilvănene iar capătul de sud al clădirii se va amenaja cu spaţii pentru artele meşteşugăreşti tradiţionale ateliere –expoziţie.În corpul sudic se vor amenaja spaţii de expunere şi demonstraţii de arte şi meşteşuguri tradiţionale: olărit, sculptură din lemn, cojocărie, brodărie împletituri.Expunerea se va face atât la parter cât şi în spaţiul mansardat al podului.

Ř     de centru intercultural european pentru corpul D, care va cuprinde o bibliotecă de specialitate cu spaţii de expunere şi sala de lectură. De asemenea centrul va cuprinde o mediatecă cu mijloace moderne de stocare a memoriei culturale, birouri de informaţii asupra programelor culturale, educaţionale, sociale, de tineret promovate de comunitatea europeană în parteneriat cu comunitatea civilă din România. Mansarda va fi amenajată cu spaţii de cazare pentru cei implicaţi în programele centrului.

Ř     corpul E - găzduire a evenimentelor cultural-artistice prin crearea unei alternative la galeriile de artă din Palatul Culturii şi prin funcţionarea atelierelor artiştilor în regim deschis vizitatorilor. Parterul va găzdui o galerie de expoziţii de artă şi etajul o bibliotecă universitară. 

1.3. Investiţia ce se va realiza, va avea ca obiect conservarea şi reamenajarea clădirilor care fac obiectul concesiunii potrivit descrierilor din Studiul de Fezabilitate aprobat şi potrivit menţiunilor din prezentul Caiet de Sarcini, în scopul revitalizării turistice şi economice a întregului complex .

1.4. Condiţii de eligibilitate : Ponderea punctelor va fi de 80% valoarea investiţiilor şi 20% valoarea redevenţei contractului.

 

2. DURATA CONCESIUNII

2.1. Clădirile  care fac obiectul concesiunii se concesionează pe o durată de 49 ani, în conformitate cu Legea 219/1998 privind regimul concesiunilor.

2.2. La încetarea concesiunii, părţile de comun acord pot prelungi durata concesiuni pe o perioadă cel mult egală cu jumătate din perioada iniţială.

 

3. ELEMENTE DE PREŢ

3.1 Preţul minim al concesiunii, respectiv preţul de pornire la licitaţie este :

de ___________  lei /an reprezentând  ______________euro.

Redevenţele minime sunt determinate în conformitate cu prevederile legii şi fişele de evaluare a obiectivelor.

3.2. Redevenţa  va fi indexată anual cu rata medie a inflaţiei comunicată oficial, iar în situaţia în care aceasta depăşeşte la sfârşitul anului cu 10% redevenţa anuală pentru care se face indexarea, se va face corelarea cu modificarea raportului de paritate leu/dolar

          3.3. Redevenţa se va plăti în 4 (patru) rate trimestriale, în termen de 10 zile de la expirarea fiecărui trimestru.

          Regularizările  anuale, apărute ca urmare a indexării datorate devalorizării leului faţă de dolar, se vor achita o dată cu plata celei de a patra rate, dar nu mai târziu de 31 ianuarie a anului următor.

          3.4 Întârzierile de plată ale ratelor, se vor penaliza, cu penalităţi zilnice de întârziere conform prevederilor legale în materie la data perceperii acestora, urmând ca dacă întârzierile depăşesc un an, să se procedeze la retragerea dreptului de concesiune.

         3.5 În derularea concesiunii concedentul acordă ca şi facilitate scutirea concesionarului de plata redevenţei datorată până la realizarea investiţiei. După expirarea acestei perioade, nivelul redevenţei va fi cel calculat potrivit prevederilor punctului 3.2.

 

 

4. NATURA, CUANTUMUL ŞI CARACTERISTICILE INVESTIŢIEI

4.1 Concesionarul va trebui să asigure o folosire cât mai judicioasă a clădirilor asupra cărora se va realiza investiţia cu respectarea prevederilor legale în vigoare de protejare a mediului (Legea nr.137/1995)

4.3.Investiţiiile pe care concesionarul este obligat să le realizeze şi termenele de realizare a acestora:

  Concesionarul va trebui să execute următoarele lucrări:

Ř     La Corpul  B , conform proiectului , se vor executa lucrări de reabilitare a spaţiului existent în conformitate cu funcţiunea propusă şi anume lucrări de reabilitare care constau în lucrări de consolidare a structurii, dezafectarea zidurilor exterioare de 15 cm grosime, desfaceri de pardoseli, realizarea  de zidării noi exterioare între stâlpi, executarea unui planşeu din lemn la nivelul tiranilor fermei ca suport pentru funcţiunea din mansardă, lucrări de finisare interioare, lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, lucrări în lemn, lucrări exterioare, lucrări speciale de tratare a materialului lemnos şi lucrări noi de protejare a intrărilor etc.

Ř     La Corpul C, conform proiectului, se vor executa lucrări de consolidare a structurii de zidărie portante, desfaceri de ziduri de compartimentare ulterioară, desfaceri de goluri inzidite sau cu improvizaţii de inchidere, desfaceri de pardoseli fisurate din beton, desfaceri de tencuieli interioare, lucrări de finisare, lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, realizarea de grupuri sanitare,sasuri, spaţii anexa, lucrări din lemn, lucrări de instalaţii, lucrări de tinichigerie, lucrări exterioare, lucrări speciale de tratare a materialului lemnos, lucrări de amenajări exterioare( terasa acces, racorduri la accesele pietonale din cărămodă sau plăci de piatră naturală), lucrări de execuţie a unui planşeu nou din lemn la nivelul toirantilor fermelor ca suport pentru pardoseala mansardei propuse în înălţimea podului existent etc..

Ř     Corpul D, conform proiectului, se vor executa următoarele categorii principale de lucrări pentru refuncţionalizare: lucrări de consolidare a structurii de rezistanţă, desfaceri de ziduri de compartimentare ulterior realizate, desfaceri de goluri î nzidite noi şi de pardoseli parţiale din beton,desfaceri de tencuieli interioare exterioare degradate,lucrări de curăţire a spaţiului de umplutură lut şi spărturi de cărămidă de pe planşeul etajului, lucrări de finisare,lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, lucrări în lemn, lucrări de instalaţii, lucrări de tinichigerie, lucrări exterioare, etc.

Ř     La Corpul E , conform proiectului se vor executa lucrări principale de consolidare a structurii de rezistenţă şi refuncţionalizare care constau în desfaceri de goluri înzidite total sau parţial , desfaceri de pardoseli beton la parter şi duşumea la etaj, desfaceri de tencuieli interioare/exterioare degradate, lucrări de curăţire a stratului de umplutură lut deteriorat de pe planşeul etajului precum şi lucrări de finisare care constau în pardoseli permeabile la parter, pardoseli calde din duşumea stejar la etaj, refacere pardoseală cărămizi existent la podul amenajat mansardă, termoizolarea mansardei şi tăvănuirea cu scânduri de stejar, lucrări în lemn, lucrări de instalaţii, lucrări speciale de tratare a materialului lemnos, lucrări noi de protejare a intrării, lucrări de amenajări exterioare ( terasa acces, racordări la accesele pietonale din cărămidă sau plăci piatră naturală) etc.

 

      4.4 Termenele previzibile de realizare a investiţiilor sunt:

-                      depunerea documentaţiei necesare emiterii Autorizaţiei de construire – 45 zile de la data semnării contractului de concesionare;

-                      începerea execuţiei amenajărilor – 60 zile de la data avizării şi acceptării documentaţiei tehnico – economice şi a emiterii Autorizaţiei de construire de către concedent.

-                      finalizarea investiţiei şi a lucrărilor în termen de 24 luni de la începerea execuţiei amenajărilor .

 

5. CLAUZE FINANCIARE ŞI DE ASIGURĂRI

5.1 Concesionarii vor depune garanţie de participare de în cuantum de 5.000 EURO.    Participanţilor necâştigători li se va restitui garanţia de participare. Ofertantul câştigător va pierde garanţia dacă nu se prezintă în interval de 30 zile de la comunicarea rezultatului, pentru încheierea contractului de concesionare.

5.2 Pentru ofertanţii câştigători garanţia de participare la licitaţie se va transforma în garanţie de bună execuţie şi se va restitui după expirarea termenului de realizare a investiţiei în măsura în care concedentul nu a ridicat pretenţii asupra acesteia.

 

6. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

      OBLIGAŢIILE CONCESIONARULUI

6.1 Concesionarul are obligaţia să semneze contractul de concesiune în termen de 30 zile calendaristice de la data comunicării rezultatului licitaţiei.

6.2. Realizarea P.U.D. şi obţinerea avizelor necesare în vederea solicitării Autorizaţiei de construire, a Certificatului de urbanism şi a avizelor cerute.

6.3. Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse prin acordarea unor avize şi să respecte limitele concesiunii sub sancţiunea rezilierii contractului de concesiune, prin protejarea zonei concesionate.

6.4. Concesionarul este obligat să asigure în regim prestabilit prin contractul de concesiune activităţile şi serviciile publice care vor fi prestate prin exploatarea concesiunii.

6.5  Concesionarul are obligaţia să asigure exploatare eficace în regim de continuitate şi permanenţă a bunului care face obiectul concesiunii.

6.6  Concesionarulu îi este interzisa subconcesionarea bunului concesionat.

6.7  Concesionarul îi este interzisa închirierea bunului concesionat fără acordul expres al concedentului.

6.8  Concesionarului îi este interzisă vânzarea integrală sau parţială a bunului concesionat.

6.9 Concesionarul va înregistra contractul de concesionare şi va face operările necesare în C.F. - uri în termen de 30 zile calendaristice de la semnarea contractului, cheltuielile pentru aceste operaţiuni fiind suportate de acesta.

6.10 Concesionarul se obligă sub sancţinea pierderii garanţiei de bună execuţie la finalizarea investiţiei în termen de 24 luni de la data începerii execuţiei amenajărilor.

6.11 La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen concesionarul este obligat să restituie concedentului în deplină proprietate bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de orice sarcini.

6.12 La încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, în afara situaţiei de forţă majoră, concesionarul este obligat să asigure continuarea prestării activităţii în condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent.

6.13 Concesionarul are obligaţia de preluare a proiectelor, documentaţia şi toate actele referitoare la investiţia  ce se va realiza şi se angajează la suportarea costurilor elaborării documentaţiilor de execuţie şi cele ale avizelor prevăzute de Lege.

6.14. Concesionarul va suporta costul branşamentelor şi a racordurilor la reţelele edilitare puse la dispoziţia sa în timp util de către concedent.

 

       OBLIGAŢIILE CONCEDENTULUI

 6.15.Concedentul are obligaţia să pună la dispoziţia concesionarului bunul concesionat liber de orice sarcini.

 6.16 Concedentul are obligaţia să întocmească şi să semneze contractul de concesiune în termen de 30 zile de la data adjudecării.

 6.17.Concedentul are obligaţia să elibereze Autorizaţia de construire necesară realizării investiţiei în termen maxim de 30 zile de la data depunerii actelor legale necesare de către concesionar, ţinând cont de soluţiile tehnice şi funcţionale care au fost prevăzute şi avizate, şi de acordurile anterioare.

        6.18. Concedentul are obligaţia să asigure concesionarului liniştita posesie a bunului concesionat şi să nu-l tulbure pe acesta în folosinţa lui potrivit scopului în care a fost concesionat.

6.19. Concedentul are obligaţia să notifice de îndată concesionarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului.

6.20.Concedentul are obligaţia de a pune la dispoziţia concedentului proiectele, studiile de fezabilitate , documentaţia şi toate actele referitoare la investiţia ce urmează a se realiza.

6.21. Concedentul va suporta execuţia şi va pune la dispoziţia concesionarului în timp util toate reţelele edilitare necesare.

  7. DREPTURILE PĂRŢILOR

          DREPTURILE CONCESIONARULUI

7.1. Concesionarul are dreptul de a exploata în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa bunul care face obiectul concesiunii.

7.2.  Concesionarul are dreptul de a folosi şi de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii potrivit naturii lor şi obiectivelor stabilite de părţi prin contractul de concesiune.

          DREPTURILE CONCEDENTULUI

7.3. Concedentul are dreptul să inspecteze bunul concesionat, să verifice stadiul de realizare a investiţiilor precum şi modul în care este satisfăcut interesul public prin realizarea activităţii, verificând respectarea obligaţiilor asumate de concesionar.

7.4. Concedentul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de concesiune din motive excepţionale legate de realizarea unui interes naţional sau local.

7.5.Concedentul are dreptul să rezilieze în mod unilateral contractul de concesiune pentru nerespectarea de către concesionar a clauzelor contractuale.

 

   8. ÎNCETAREA CONCESIUNII

8.1 Concesiunea încetează în următoarele situaţii:

 a) la expirarea duratei stabilite în contract, dacă părţile nu convin în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii.

b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului.

c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului .

d) în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a exploata investiţia, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri. Concesionarul va trebui să-l notifice pe concedent în termen de maxim 30 zile de imposibilitatea exploatării.

8.1.1.La termenul de încetare a concesiunii, concesionarul are obligaţia de a preda bunul ce a făcut obiectul concesiunii şi cele ce au rezultat în urma eventualelor investiţii făcute de el, gratuit şi libere de orice sarcini, în conformitate cu prevederile contractului de concesionare.

8.1.2. Concesionarul va prezenta din partea Administraţiei Financiare în raza căreia se află bunul unde şi-a desfăşurat activitatea, dovada eliberării de orice sarcină a bunului concesionat, după care între concendent şi concesionar se va întocmi un proces verbal de predare - primire a bunului cât şi a eventualelor bunuri dobândite pe perioada  concesiunii şi destinate concesiunii.

 

8.2 . Încetarea concesiunii prin răscumpărare:

8.2.1 În cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin răscumpărarea concesiunii, care se poate face numai prin act administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea concedentului, în cazul acesta se va întocmi o documentaţie tehnico-economică în care se va stabili preţul răscumpărării. In această situaţie de încetare a concesiuni nu se percep daune.

8.2.2 Pentru cazurile de interes public, concesiunea poate fi răscumpărată, concendentul asigurând despăgubirea corespunzătoare valorii investiţiei, care trebuie să fie promtă, adecvată şi eficace. Cazul de interes public se probează prin acte autentice emise de autoritatea municipală sau prin Hotărâri ale Guvernului.

8.2.3 Dacă părţile nu se înţeleg asupra preţului răscumpărării, urmează să se adreseze instanţelor de judecată, convenite conform contractului.

 

8.3.Încetarea concesiunii prin retragere.

8.3.1 Concesiunea se retrage şi contractul se reziliază în situaţia în care concesionarul nu respectă obligaţiile asumate prin contract, constatarea făcându-se de organele de control autorizate.

8.3.2 Concesiunea se retrage şi în cazul în care concesionarul nu a început execuţia lucrărilor la obiectivul de investiţii în termenii stabiliţi prin pct. 1.6 din prezentul caiet de sarcini si din contractul de concesiune.

8.3.3 Concedentul va putea rezilia contractul numai după notificarea intenţiei sale concesionarului, cu precizarea cauzelor care au determinat rezilierea.

Rezilierea va opera de plin drept, la expirarea unei perioade de 30 de zile de  la notificare, dacă concesionarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile în acest interval.

 

8.4. Încetarea concesiunii prin renunţare

8.4.1. Concesionarul poate renunţa la concesiune în cazul în care cauze obiective justificate, fac imposibilă realizarea investiţiei sau exploatării ei după punerea în funcţiune, după verificarea celor semnalate de concesionar de către o comisie formată din reprezentanţii concendentului, care împreună cu reprezentanţii concesionarului vor hotărî asupra continuării sau încetării contractului.

8.4.2. Forţa majoră exonerează părţile de răspunderi în ceea ce priveşte îndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor ce le revin, cu menţiunea că prin forţa majoră se înţelege orice eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi inevitabil, care împiedică părţile să-şi execute integral sau parţial obligaţiile.

8.4.3. Apariţia şi încetarea cazului de forţa majoră se va comunica celeilalte părţi în termen de 5 zile în scris.

8.4.4. In caz de forţa majoră, comunicarea şi constatarea în condiţiile de mai sus, executarea obligaţiilor părţilor se decalează în consecinţă, cu perioada corespunzătoare acesteia, cu menţiunea că nici una din părţi nu va pretinde penalităţi sau despăgubiri pentru întârzieri în executarea contractului. Partea care nu a îndeplinit obligaţia comunicării, va suporta irevocabil consecinţele cazului de forţă majora cât şi îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii.

8.4.5. In condiţiile în care forţa majoră conduce la o decalare a obligaţiilor părţilor mai mare de 6 luni; părţile se vor reuni pentru a hotărî asupra exercitării în viitor a clauzei incluse în contract. In cazul  imposibilităţii de exploatare a bunului concesionat, situaţia verificată şi constatată de comisia legal constituită, părţile vor conveni asupra continuării sau încetării concesionării.

8.4.6. La încetare, din orice cauză, a contractului de concesiune, bunurile care au fost utilizate de către concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează:

a)     Bunuri de retur: vor reveni de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini concedentului, în conformitate cu art. 29, pct. (2), lit.a) din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor;

b)    Bunuri de preluare: pot reveni concedentului, în masura în care acesta îşi manifestă intenţia de a le prelua, în schimbul plăţii unei compensaţii egale cu valoarea contabilă actualizată a acestora, în conformitate cu art. 29, pct. (2), lit.b) din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor;

c)     Bunuri proprii: rămân în proprietatea concesionarului, concedentul neavând nici un drept asupra lor, în conformitate cu art. 29, pct. (2), lit.c) din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor.

  

9. CONTROL

9.1. In conformitate cu prevederile art. 36 din Legea nr. 219/1998, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlul financiar de stat au drept de control asupra concesiunilor de interes local.

 

10. LITIGII

                Litigiile de orice fel apărute între părţile contractante în cursul derulării contractului de concesiune se vor rezolva pe cale amiabilă. In cazul în care soluţionarea pe cale amiabilă nu este posibilă, litigiul va fi supus soluţionării organelor competente de la sediul concedentului conform legislaţiei în vigoare.

            

11. ASPECTE ŞI CONDIŢII LEGATE DE PARTICIPAREA LA LICITAŢIE

11.1. Redevenţa minimă (preţul de pornire a licitaţiei) şi modul de calcul al acesteia:

Pentru calculul nivelului minim al redevenţei s-a utilizat evaluarea amplasamentului conform legislaţiei în vigoare.

          Valoarea minimă a redevenţei anuale (preţul de pornire a licitaţiei) este de ____________ lei/ an, stabilită prin  _____________

11.2. Forma juridică de organizare a concesionarului: pot participa la licitaţia concesionării persoane juridice române sau străine, în conformitate cu Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, care pot dovedi că desfăşoară activităţi similare conforme cu profilurile de activitate propuse.

11.3. Cuantumul garanţiilor care urmează a fi depuse de către concesionar, în conformitate cu art.34 din Legea nr. 219/1998: 

Concesionarul are obligaţia ca în termen de 90 zile de la semnarea contractului de concesiune, să depună cu titlu de garanţie o suma fixă, reprezentând 10% din redevenţa anuală de plată către concedent, stabilită prin licitaţie şi datorată pentru primul an de concesionare. Dacă este necesar, din această sumă vor fi prevalate penalităţile şi sumele datorate concedentului de către concesionar, în baza contractului de concesiune.Actualizarea acesteia se va face anual prin  indexarea cu rata medie a inflaţiei comunicată oficial, iar în situaţia în care aceasta depăşeşte la sfârşitul anului cu 10% garanţia anuală pentru care se face indexarea, se va face corelarea cu modificarea raportului de paritate leu/dolar.

                Concesionarul poate constitui drept garanţii şi titluri de credite, asupra cărora se va institui gaj în favoarea concedentului.

11.4. Costul Caietului de sarcini este de 1.000.000 lei. Ofertantul va trebui să facă dovada achitării contravalorii Caietului de sarcini (prin chitanţa eliberată de casieria Primăriei municipiului Tg.Mureş) şi a depunerii garanţiei de participare la licitaţie.

11.5. Ofertantul va trebui să facă dovada că nu are datorii faţă de Bugetul de Stat, faţă de bugetul Asigurărilor Sociale de Stat precum şi faţă de Bugetul Local al municipiului Tg. Mureş.

 

 

12. DISPOZITII FINALE

12.1. Obţinerea tuturor avizelor tehnice definitive pentru realizarea şi funcţionarea investiţiei, privesc pe concesionar.

12.2. Toate lucrările privind devieri de reţele şi/sau  racordarea la reţelele tehnico-edilitare existente şi obţinerea acordului de la deţinătorii acestora privesc pe concesionar.

12.3. Concesionarul este obligat să asigure pe perioada concesionării regularizarea şi continuitatea activităţii în scopul căreia a fost concesionat terenul.

12.4. Concedentul are dreptul ca prin împuterniciţii săi să urmărească mersul lucrărilor de construcţii în vederea asigurării calităţii şi stabilităţii construcţiei şi încadrarea în termenul de punere în funcţiune stabilit prin actul de concesiune.

12.5.  În timpul executării lucrărilor pentru realizarea investiţiei concesionarul va lua toate măsurile necesare pentru asigurarea activităţilor din cadrul Complexului Cetate Medievală.

12.6. Investiţiile realizate in vederea rebilitării clădirilor concesionate sunt bunuri de retur, urmând ca la încetarea  contractului de concesiune acestea să revină de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini concedentului care va hotărâ cu privire la modul de administrare al acestora.

 

 

ORGANIZATOR:

                                          PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÎRGU-MUREŞ

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÎRGU MUREŞ

DIRECŢIA ECONOMICĂ

BIROUL CONCESIONĂRI, ÎNCHIRIERI, VÂNZĂRI

ŞI RESPECTAREA DISCIPLINEI CONTRACTUALE

 

 

 

 

 


CONTRACT DE CONCESIUNE nr.  ____

încheiat în Tîrgu-Mureş, la data de   ___________

 

 

            I. Părţile contractante

             Consiliul municipal Tîrgu-Mureş, cu sediul în P-ţa Victoriei nr.3, reprezentat prin dr. Dorin Florea, primar şi Gal Imola, director economic, având calitatea de concedent, pe de o parte şi ____________________________  cu sediul în ________________________ __________________,  având calitatea de concesionar, pe de altă parte.

                        În conformitate cu H.C.L. ______ din _________,  privind concesionarea _____________________________________,  s-a încheiat prezentul contract de concesiune.

 

            II. Obiectul contractului        

            Art.1.-Obiectul prezentului contract este concesionarea unui teren situat în Tîrgu-Mureş, str. Strâmbă nr. 56, în suprafaţă de 17,2 mp, din cel cuprins în CF 2188 nr.top 1310 aşa cum rezultă din planul de situaţie anexat, în vederea extinderii sălii de sport.

            Art.2.- Terenul precizat la art.1. se predă de către concedent către concesionar, pe baza unui proces verbal de predare-primire, în vederea realizării obiectivului de investiţii prevăzut în planurile urbanistice - după emiterea autorizaţiei de construire şi în condiţiile cuprinse în documentaţia tehnică autorizată. Durata de execuţie a obiectivului se prevede prin autorizaţia de construire a proiectului, putând fi prelungită conform prevederilor legale în vigoare.

 

            III. Termenul contractului

            Art.3.- Contractul de concesiune se încheie pe o durată de 49 de ani,   concesioanarea producând efecte în fapt începând  de la data semnării prezentului contract de concesionare.       

 

            IV. Preţul concesiunii

Art.4.- Preţul concesiunii este de 49.568,66 lei/mp/an, stabilit prin evaluarea amplasamentului conform prevederilor legale în materie şi corelarea valorii cu modificarea raportului de paritate leu/dolar SUA ,  după cum rezultă din “fişa de calcul” anexată, rezultând valoarea  redevenţei anuale de 852.581 lei.

            Art 5.- Preţul concesiunii va fi indexat anual cu rata medie a inflaţiei comunicată oficial, iar în situaţia în care aceasta depăşeşte la sfârşitul anului cu 10% redevenţa anuală pentru care se face indexarea, se va face corelarea cu modificarea raportului de paritate leu/dolar.  Redevenţa anuală se va plăti pe toată durata concesiunii. Recalcularea anuală  a preţului concesiunii, se va face prin grija concesionarului.

           

V. Modalităţi de plată

            Art.6. Sumele prevăzute la art.5. se vor plăti prin ordin de plată în contul concedentului, cont nr. 21.22.02.07.-4322823, de la Trezoreria Tîrgu-Mureş, sau direct la casieria Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş.

            Art.7 Redevenţa se plăteşte în 4 (patru) rate trimestriale, în termen de 10 zile de la expirarea fiecărui trimestru.

            Regularizările  anuale, apărute ca urmare a indexării datorate devalorizării leului faţă de dolar, se vor achita o dată cu plata celei de a patra rate, dar nu mai târziu de 31 ianuarie a anului următor.

            Art.8. Întârzierile de plată ale ratelor, se vor penaliza, cu penalităţi zilnice de întârziere conform prevederilor legale în materie la data perceperii acestora, urmând ca dacă întârzierile depăşesc un an, să se procedeze la retragerea dreptului de concesiune.

            Nota: Regularizarea anuală are valoarea calculată astfel: V.reg.=Ra*(Kiv-1), unde: Ra este redevenţa anuală şi Kiv este coeficientul rezultat din raportul valorii dolarului SUA la 31 decembrie şi la 1 ianuarie a anului de referinţă.

             În anul următor, valoarea redevenţei anuale este calculată, însumând valoarea aferentă anului precedent cu valoarea regularizării, calculul fiind făcut prin grija concesionarului.

 

            VI. Încetarea concesiunii

           

Art.9. Încetarea concesiunii prin răscumpărare

 

9.1. Pentru cazurile de interes public prevăzute de lege, concesiunea poate fi răscumpărată, concedentul asigurând despăgubirea corespunzătoare valorii reactualizate a investiţiei, care trebuie să fie promptă, adecvată şi efectivă.

            9.2. Dacă părţile nu se înţeleg asupra răscumpărării, partea care se consideră îndreptăţită se va putea adresa organelor competente conform legii.

 

            Art.10.- Încetarea contractului prin retragere

 

            10.1. Concesiunea se retrage şi contractul se reziliază în situaţia în care concesionarul nu respectă obligaţiile esenţiale, asumate prin contract, din culpa sa.

            10.2. Concedentul va putea rezilia contractul numai după notificarea intenţiei sale concesionarului, cu precizarea cauzelor care au determinat-o. Rezilierea va opera de drept la expirarea unei perioade de 10 de zile de la notificare, dacă concesionarul nu-şi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract , din culpa sa, în acest interval.

 

Art.11.- Încetarea concesiunii prin renunţare

 

            11.1. Concesionarul poate renunţa la concesiune până la expirarea acesteia, în cazul în care din cauze obiective, justificate, fac imposibilă realizarea investiţiei sau exploatării ei după punerea în funcţiune, după verificarea celor semnalate de concesionar, de către o comisie formată din reprezentanţii concedentului şi care împreună cu reprezentanţii concesionarului vor hotărâ asupra continuării sau încetării concesiunii.

            11. 2. Forţa majoră exonerează părţile de răspundere în ceea ce priveşte îndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor ce le revin, cu menţiunea că prin forţă majoră se înţelege orice eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil, inevitabil şi de neînlăturat, care împiedică în mod obiectiv şi fără nici o culpă părţile să-şi execute integral sau parţial obligaţiile.

            11.3. Apariţia şi încetarea cazului de forţă majoră se va comunica celeilalte părţi în termen de 5 zile prin telex, fax, telefon, urmat de o scrisoare recomandată, cu menţiunea constatării evenimentelor de acest gen de către organele competente după caz, în prezenţa părţilor.

            11.4. În caz de forţă majoră, comunicată şi constatată în condiţiile de mai sus, executarea obligaţiilor părţilor se decalează în consecinţă, cu perioada corespunzătoare acesteia, cu menţiunea că nici una din părţi nu va pretinde penalităţi sau despăgubiri, pentru întîrzieri în executarea contractului. Partea care nu a îndeplinit obligaţia comunicării, va suporta irevocabil consecinţele cazului de forţă majoră cât şi îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii.

 

Art.12. În cazul încetării concesiunii datorită uneia din cauzele prevăzute la art.9, 10, 11 şi 12 concesionarul se obligă să respecte prevederile prezentului contract şi ale legislaţiei în vigoare.

 

            VII. Drepturile şi obligaţiile părţilor

 

            Art.13.- Concedentul are următoarele drepturi şi obligaţii :

 

            13.1 Are dreptul ca împuterniciţii săi să urmărească mersul lucrărilor de construcţii la obiectivul ce se va realiza pe terenul concesionat în vederea asigurării calităţii şi stabilităţii construcţiei şi încadrarea în termenul de punere în funcţiune stabilit prin contract.

            13.2 Are dreptul să retragă concesiunea, fără nici o răscumpărare dacă partea a doua  nu respectă termenul de punere în funcţiune din culpa sa, sau în cazul în care nu se respectă prevederile din dispoziţia de atribuire a terenului şi a documentaţiei care a stat la baza atribuirii terenului din culpa sa

            13.3. Are obligaţia să garanteze concesionarului liniştita folosinţă a terenului predat (liber de orice sarcini) şi care formează obiectul prezentului contract, asigurându-l pe acesta împotriva oricăror evicţiuni totale sau parţiale conform art.1337 Cod civil.

           

            Art.14.- Concesionarul are următoarele drepturi şi obligaţii :

 

            14.1.- Să respecte întocmai prevederile din documentaţia de principiu care a stat la baza concesionării precum şi ale eventualelor documentaţii ulterioare privind obiectul concesionării, după acceptarea acestora, de către ambele părţi.

            14.2-. Să realizeze lucrările de investiţii în conformitate cu prevederile cuprinse în documentaţia care a stat la baza concesionării şi numai pe baza specificaţiilor din Autorizaţia de construcţie eliberată de cei în drept, precum şi a tuturor celorlalte avize şi acorduri prevăzute de legislaţia în vigoare.

            14.3.- Să obţină toate avizele şi acordurile legale pentru realizarea construcţiei şi exploatarea obiectivului, după punerea lui în funcţiune.

            14.4. - Să execute din fondurile sale lucrările de reparare a faţadei prin văruire, vopsire la tot nivelul imobilului şi să execute lucrările de racordare la reţelele tehnico-edilitare -dacă este cazul- cu acordul prealabil al deţinătorilor de reţele. Eventualele soluţii  alternative adoptate prin proiect ( alimentări, branşamente, etc) se execută pe cheltuiala exclusivă  a concesionarului.

.           14.5-. Concesionarul se obligă să pună la dispoziţia organelor de control ale concedentului, toate evidenţele şi informaţiile solicitate, legate de obiectul concesiunii, cu respectarea reglementărilor privind activităţile bancare.   

Art.15 -Situaţia de forţă majoră exonerează concesionarul de răspundere în ceea ce priveşte îndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor ce-i revin.

           

 

 

 

 

VIII. Control

 

            Art.16.- Controlul general al respectării de către concesionar a prevederilor Dispoziţiei    nr. 910 din 04 iulie 2002 şi a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune, se efectuează de către reprezentaţii legali (desemnaţi) ai Consiliului municipal Tîrgu-Mureş.

 

            IX. Litigii

 

            Art.17.- Divergenţele ivite din derularea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă.  În caz de eşec, partea care se va considera îndreptăţită se va putea adresa instanţelor judecătoreşti competente.

 

 

            X. Clauze speciale

 

            Art.18.- Modificarea unilaterală a clauzelor prezentului contract este interzisă. 

Orice modificare a clauzelor prezentului contract se va face de comun acord , ocazie cu care se vor încheia acte adiţionale ce vor face parte integrantă din prezentul contract. Anexele întocmite şi acceptate de ambele părţi contractante vor face parte integrantă din prezentul contract.                      

Art.19.- Completări şi precizări ulterioare privind obligaţiile părţilor, precum şi  definitivarea caracteristicilor geometrice ale construcţiei şi stabilirea suprafeţelor finale ocupate definitiv, se vor putea face după recepţia finală a obiectivului de investiţii, prin acte adiţionale la prezentul contract, în concordanţă cu prevederile articolului precedent.

           Art.20 – Concesionarul poate opta pentru un oricare alt mod legal de folosire a terenului concesionat dacă pe parcursul concesiunii vor apare acte normative care vor aduce modificări ale regimului juridic actual al terenului concesionat care face obiectul prezentului contract. 

Anexe :  - Fişa de calcul şi reactualizare a preţului concesiunii.

                           -Dispoziţia

 nr. 910 din 04 iulie 2002 privind concesionarea directă a terenului

   -Procesul verbal de predare-primire a terenului se completează după emiterea Autorizaţiei de construire.                                           

                  

 

                     CONCEDENT,                                                 CONCESIONAR,

            Primar,                                                                                   

      dr.Dorin Florea           

 

 

Director Economic             Şef  Birou Concesionări

  ec. Gal Imola                     cons.jur. Grama Maria

 

 

Director D.T.A.P.               Viza juridică

   ing. Gliga Dan                cons. jur. Barbu Constantin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÂRGU MUREŞ

DIRECŢIA ECONOMICĂ

BIROUL CONCESIONĂRI, ÎNCHIRIERI ŞI RESPECTAREA DISCIPLINEI CONTRACTUALE

 
 

 

 

 


                                               Anexă la Hotărârea nr.______/__________

                                   STUDIU DE OPORTUNITATE

 

pentru concesionarea în vederea reamenajării, conservării şi revitalizării turistice şi economice a Corpurilor B şi C, D şi E  din cadrul Complexului Cetate Medievală.

 

 

 

          Obiectul concesiunii îl constituie a corpul B (anexa grajd a fostei unităţi militare habsburgice ) şi a corpurilor C, D şi E în bloc ( anexa a fostei unităţi militare habsburgice denumită Manutanţă), din cadrul Complexului Cetate Medievală.

          Iniţiativa concesionării aparţine Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş, în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor ale H.G.R. nr. 216/1999 art. 5 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 219/1998.

          Iniţierea concesiunii a fost făcută în scopul finalizării proiectului cu privire reamenajarea, conservarea şi revitalizarea turistică şi economică a Complexului Cetate Medievală

              Potrivit Studiului de Fezabilitate aprobat prin H.C.L. nr 184/30.08.200 pentru corpul B se impune dezafectarea clădirii şi realizarea unei dotări cu caracter educativ. Conform H.C.L. nr. 71/1999 a Consiliului Local al Municipiului Tg. Mureş, în acest corp urmează a se realiza un complex de studiu al limbilor străine care va cuprinde săli de curs, birouri şi anexe aferente, camere de cazare, spaţii pentru lectură, hol odihnă, holuri de acces. Pentru corpul C funcţiunile propuse sunt cele turistice şi comerciale iar pentru corpul D, funcţiunea propusă este cea de centru intercultural care va cuprinde o bibliotecă de specialitate cu spaţii de expunere şi sala de lectură precum şi o mediatecă cu mijloace moderne de stocare a memoriei culturale cu posibilitate de acces la reţeaua Internet. Mansarda va fi amenajată cu spaţii de cazare pentru cei implicaţi în programele centrului. Corpul E se propune a fi destinat activitatilor cultural artistice prin crearea unei alternative la Galeriile de artă din Palatul Culturii şi prin funcţionarea atelierelor artiştilor în sistem deschis vizitatorilor. La parter va fi situată o galerie de expoziţii de artă iar la etaj o bibliotecă universitară. 

          Potrivit descrierilor de mai sus motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu care justifică acordarea concesiunii în vederea realizării obiectivelor ce se doresc a fi realizate sunt:

a)     Sporirea veniturilor către bugetul local al municipiului Tîrgu-Mureş, prin încasarea redevenţei şi de taxe şi impozite aferente concesiunii şi activităţilor lucrative ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

b)    Asigurarea unor noi locuri de muncă.

c)     Creşterea numărului de vizitatori în zonă şi realizarea unei dinamici economice sănătoase prin exploatare unor spaţii de expunere şi vânzare .

d)    Derularea unor programe care au ca obiectiv principal conservarea, reamenajarea şi revitalizarea întregului ansamblu istoric precum şi protejarea mediului înconjurător.

          Investiţiile necesare pentru realizarea întregului proiect:

 Concesionarul va trebui să execute următoarele lucrări:

                   La Corpul  B, conform proiectului, se vor executa lucrări de reabilitare a spaţiului existent în conformitate cu funcţiunea propusă şi anume lucrări de reabilitare care constau în lucrări de consolidare a structurii, dezafectarea zidurilor exterioare de 15 cm grosime, desfaceri de pardoseli, realizarea  de zidării noi exterioare între stâlpi, executarea unui planşeu din lemn la nivelul tiranilor fermei ca suport pentru funcţiunea din mansardă, lucrări de finisare interioare, lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, lucrări în lemn, lucrări exterioare, lucrări speciale de tratare a materialului lemnos şi lucrări noi de protejare a intrărilor.

La Corpul C, conform proiectului, se vor executa lucrări de consolidare a structurii de zidărie portante, desfaceri de ziduri de compartimentare ulterioară, desfaceri de goluri inzidite sau cu improvizaţii de inchidere, desfaceri de pardoseli fisurate din beton, desfaceri de tencuieli interioare, lucrări de finisare, lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, realizarea de grupuri sanitare,sasuri, spaţii anexa, lucrări din lemn, lucrări de instalaţii, lucrări de tinichigerie, lucrări exterioare, lucrări speciale de tratare a materialului lemnos, lucrări de amenajări exterioare( terasa acces, racorduri la accesele pietonale din cărămodă sau plăci de piatră naturală), lucrări de execuţie a unui planşeu nou din lemn la nivelul toirantilor fermelor ca suport pentru pardoseala mansardei propuse în înălţimea podului existent etc.

                 La Corpul D, conform proiectului, se vor executa următoarele categorii principale de lucrări pentru refuncţionalizare: lucrări de consolidare a structurii de rezistenţă, desfaceri de ziduri de compartimentare ulterior realizate, desfaceri de goluri în zidite noi şi de pardoseli parţiale din beton, desfaceri de tencuieli interioare -exterioare degradate, lucrări de curăţire a spaţiului de umplutură lut şi spărturi de cărămidă de pe planşeul etajului, lucrări de finisare, lucrări de compartimentare şi goluri instalaţii pentru refuncţionalizarea clădirii, lucrări în lemn, lucrări de instalaţii, lucrări de tinichigerie, lucrări exterioare, etc.

               La Corpul E , conform proiectului se vor executa lucrări principale de consolidare a structurii de rezistenţă şi refuncţionalizare care constau în desfaceri de goluri înzidite total sau parţial , desfaceri de pardoseli beton la parter şi duşumea la etaj, desfaceri de tencuieli interioare/exterioare degradate, lucrări de curăţire a stratului de umplutură lut deteriorat de pe planşeul etajului precum şi lucrări de finisare care constau în pardoseli permeabile la parter, pardoseli calde din duşumea stejar la etaj, refacere pardoseală cărămizi existent la podul amenajat mansardă, termoizolarea mansardei şi tăvănuirea cu scânduri de stejar, lucrări în lemn, lucrări de instalaţii , lucrări speciale de tratare a materialului lemnos, lucrări noi de protejare a intrării, lucrări de amenajări exterioare ( terasa acces, racordări la accesele pietonale din cărămidă sau plăci piatră naturală) etc.

 

            Termenele previzibile de realizare a investiţiilor sunt:

- depunerea documentaţiei necesare emiterii Autorizaţiei de construire – 45 zile de la data semnării contractului de concesionare;

- începerea execuţiei amenajărilor – 60 zile de la data avizării şi acceptării documentaţiei tehnico – economice şi a emiterii Autorizaţiei de construire de către concedent.

- finalizarea investiţiei şi a lucrărilor în termen de 24 luni de la începerea execuţiei amenajărilor .

Preţul minim al redevenţei, respectiv preţul de pornire la licitaţie stabilit potrivit fişei de calcul a redevenţei este de _________ pe an, respectiv___________euro.

Detaliile privitoare la organizarea licitaţiei şi exploatarea concesiunii vor fi stabilite prin Caietul de sarcini şi Contractul de concesionare.

 

 

         

DIRECTOR ECONOMIC                                                     ŞEF BIROU

     ec. Gal Imola                                                               cons. jur. Grama Maria