ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL
TÂRGU-MUREŞ
Privind aprobarea
Contractului de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră,
păduri
Consiliul local municipal
Tg. Mureş, întrunit în şedinţă ordinară de lucru,
Văzând Expunerea de motive nr. 1442 din
02.07.2002 privind aprobarea Contractului de administrare a terenurilor
cu vegetaţie forestieră, păduri,
prezentată de Direcţia Tehnică
şi Administrarea patrimoniului,
Având la bază prevederile Legii
fondului funciar nr.18/1991, republicată, şi ale Legii nr.1/2000-
pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole
şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului
funciar nr.18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997,
În temeiul Hotărârii Consiliului
Local Municipal nr. 105 / 04.06.2002
În baza prevederilor art.38 alin.2 litera f şi g şi
a art. 46 din Legea nr. 215/2001-privind
administraţia publică locală,
Hotărăşte:
Art.1 Se
aprobă Contractul de administrare a terenurilor cu vegetaţie
forestieră, păduri, prezentat în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Cu aducerea la
îndeplinire a prezentei Hotărâri se încredinţează domnul Dr.
Dorin Florea - Primarul municipiului Tg. Mureş şi Executivul
Consiliului local municipal prin Direcţia Economică, Direcţia
juridică, contencios administrativ şi administraţie publică
locală – Serviciul fond funciar şi registrul agricol şi
Direcţia Tehnică şi administrarea patrimoniului - Serviciul
Administrare patrimoniul public şi privat.
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ,
Ing.David Csaba
CONTRASEMNEAZĂ,
Secretarul Consiliului Local Municipal
Jrs. Cioban Maria
JUDEŢUL MUREŞ
Nr.______________din________________2002
CONTRACT
de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, păduri, preluate conform prevederilor Legii 18/1991 şi a Legii 1/2000
I.
PĂRŢILE CONTRACTANTE
Între:
1. MUNICIPIUL TÎRGU MUREŞ, reprezentat prin dr. Dorin Florea- Primar, director economic - ec.Gal Imola, director tehnic - ing. Dan Gliga, în calitate de proprietar beneficiar, şi
2. Direcţia Silvică Mureş, cu sediul în Tg. Mureş,
str. Enescu, nr.6, telefon 250073, înmatriculată la Registrul
Comerţului Mureş cu nr. J26/214/1991, cod fiscal 2852673,
reprezentată de director – ing. Dogaru Ioan Anton, economist şef –
ec. Biscoş Teodor, în calitate de PRESTATOR prin Ocolul Silvic Tg.
Mureş
Au convenit la încheierea
prezentului contract de administrare având următoarele clauze :
Art.1. Obiectul contractului îl constituie
administrarea de către Ocolul
Silvic Tg. Mureş a suprafeţelor de păduri predate precum şi
prestarea tuturor serviciilor specifice sectorului silvic, menţionate în
amenajamentele silvice, normele, normativele, instrucţiunile, ordinele
şi legislaţia în vigoare specifică sectorului silvic şi
acelora care se pot adapta la sectorul silvic, toate activităţile
care sunt adecvate şi necesare de a fi executate pentru buna administrare
a suprafeţei de pădure aflată în proprietatea beneficiarului
Pentru realizarea obiectului
contractului, prestatorul va prelua suprafaţa totală de 729,77 ha
teren cu vegetaţie forestieră, situată în raza Ocolului Silvic
Tg. Mureş U.P. III, V şi VI, u.a.,
identificată în C.F: nr. ___ la nr. top ___.
Suprafaţa
respectivă se identifică în teren prin harta care se anexează –
anexa 1.
Preluarea suprafeţelor
se va face pe bază de proces verbal de preluare – anexa 2, datat şi
semnat de cei în drept (2/1, 2/2, 2/3, 2/4, 2/5, 2/6, 2/7).
III. DURATA CONTRACTULUI
Art.2. Prezentul contract îşi produce
efectele de la 01.08.2002 pana la 31.12.2007.
IV.
OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
Art.3. Prestatorul se obligă să presteze serviciile menţionate la art.1, astfel:
A. Paza permanentă a suprafeţei preluate
B. Restul serviciilor menţionate la art.1 în următoarele condiţii:
După ce a prezentat beneficiarului întreaga documentaţie tehnico-economică,
care să justifice necesitatea, oportunitatea, eficacitatea, eficienţa şi graficul trimestrial al serviciilor. Această documentaţie se trimite
la beneficiar anual, pe întreaga durată a contractului, cu cel puţin
30 de zile înaintea începerii fiecărui an calendaristic. Pentru anul în
curs termenul este de 01.08.2002.
Art.4 Beneficiarul se obligă :
- să primească, să verifice şi
să comunice în scris, în termen de maximum 30 de zile, poziţia sa
faţă de documentaţia primită.
- să participe direct
sau printr-un reprezentant legal pe teren la recepţia tuturor serviciilor
în perioada 20-25 a lunii.
V. PREŢUL
Art.5 – a). Preţul serviciilor este de
20.000 lei/lună/ha, respectiv 14.595.400 lei/lună.
b). Conform B.V.C. –ului anual care se întocmeşte în conformitate cu prevederile art.3, (Anexa 3) şi a situaţiei cash – flow (anexa 4).
VI.
MODALITĂŢI DE PLATĂ
Art.
6 Beneficiarul va
achita contravaloarea serviciilor prestate până la data de 10 a lunii următoare emiterii facturii de către prestator în contul
Ocolului Silvic Tg. Mureş
nr. 251100909010147 deschis la B.R.D. – SUCURSALA Tg. Mureş.
VII. CLAUZE SPECIALE
Art.7. Beneficiarul işi rezervă dreptul de a dispune în mod direct de veniturile care rezultă din valorificarea produselor şi fructelor
pădurii, caz în care este obligat să înştiinţeze prestatorul
cu minimum 15 zile înainte de valorificare.
Art.8. În cazul în care prestatorul se va
ocupa la rândul lui de valorificarea produselor pădurii, aceasta se va
face doar la cererea lui scrisă urmată de acceptul proprietarului.
Art.9. Beneficiarul sau un împuternicit cu delegaţie are dreptul de a verifica oricând fără preaviz modul în care prestatorul îşi îndeplineste obligaţiile contractuale.
Art.10. Cotele de cheltuieli indirecte, cotele de
profit precum şi cheltuielile aferente activităţii de pază
permanentă se vor negocia anual .
Art.11. Orice modificare a clauzelor prezentului
contract se poate face doar cu acordul părţilor contractante.
Art.12.
Contractul se reziliază
A. În situaţia înfinţării de
către beneficiar a structurilor proprii de
funcţionare.
B. În drept (pactul comisoriu de grd II),
fără intervenţia instanţei de judecată în
următoarele situaţii.
a).
Când prestatorul întârzie cu mai mult de 30 de zile efectuarea corectă a
serviciilor cuprinse în documentaţia însuşită de beneficiar sau
nu execută prevederile contractuale
b).
Când beneficiarul nu plăteşte preţul în termen de 30 de zile de
la data scadenţei, cel puţin în trei situaţii consecutive.
Art.13.
Prestatorul va asigura paza florei şi a faunei.
În
cazul în care se produc pagube de către terţi, prestatorul va suporta
contravaloarea pagubelor produse.
Art.14
Prestatorul va asigura protecţia pădurii, paza fondului forestier,
paza şi hrana animalelor sălbatice, a păsărilor, a fondului
cinegetic şi fondului piscicol pentru care poartă răspundere în
caz de producere de pagubă inclusiv faţă de terţi.
Art.15 La
licitaţia masei lemnoase proprietarul –beneficiar va face parte din
comisie având drept de veto.
Art.16
Prestatorul va asigura paza corespunzătoare a pădurii contra incendiilor
conform reglementărilor specifice în materie.
Art.17 Beneficiarul
cu sprijinul prestatorului asigură valorificarea fondului forestier a
tuturor bunurilor precum şi a produselor specifice fondului forestier
şi fructelor pădurii în condiţiile legii.
Art.18 Va
asigura la cererea proprietarului prin specialist exploatarea
corespunzătoare a masei lemnoase, integritatea şi dezvoltarea
fondului forestier, controlul circulaţiei materialului lemnos şi a
instalaţiilor de transformat lemn rotund în cherestea.
VIII. RĂSPUNDEREA
CONTRACTUALĂ
Art.19. Pentru neexecutarea sau executarea în mod necorespunzător a obligaţiilor prevăzute în contract, părţile datorează una alteia următoarele penalităţi :
a) Prestatorul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere
a executării prestaţiilor, penalităţi
calculate la valoarea lucrărilor neexecutate stabilite de beneficiar prin personal competent.
b) Beneficiarul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere a plăţii preţului penalităţi calculate la valoarea facturilor neachitate
c) Când oricare dintre părţi nu-şi îndeplineşte obligaţiile contractuale cu vinovăţie, stabilită în condiţiile legii.
IX. FORŢĂ MAJORĂ
Art.20. Forţa
majoră, aşa cum este definită prin legislaţia în vigoare,
exonerează de răspundere partea care o invocă, cu condiţia
notificării scrise în termen de 5 zile de la apariţia cazului de
forţă majoră certificat de cel în drept.
X. DISPOZIŢII FINALE
Art.21.
Anexele 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul contract.
Art.22. Orice
modificări în domeniul legislaţiei silvice a normelor, normativelor,
instrucţiunilor şi ordinelor, atrag după sine adaptarea în mod
obligatoriu a clauzelor prezentului contract.
Art.23.
Litigiile apărute în legătură cu interpretarea sau executarea
prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă, în caz de
neînţelegere vor fi deduse spre soluţionare instanţelor
judecătoreşti competente.
Art.24.
Prezentul contract s-a încheiat azi
în 4 (patru) exemplare originale, unul pentru beneficiar, două
pentru prestatorul Direcţia Silvică Mureş şi Ocolul Silvic
Tg. Mureş.
Art.25.
Contractul se va autentifica la un birou notarial şi se va înregistra la
I.T.R.S.C. Bistriţa.
PRIMAR, DIRECTOR,
Dr. Dorin Florea Ing.
Dogaru Ioan Anton
DIRECTOR D.E. ECONOMIST
ŞEF,
Ec. Gal Imola Ec.
Biscoş Teodor
DIRECTOR TEHNIC, ŞEF
OCOL,
Ing. Dan Gliga Herlea
Tudor Valeriu
VIZĂ JURIDICĂ, CONSILIER
JURIDIC,
Cons. jr. Puni Gabriela