ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TG. MUREŞ

 

 

H O T Ă R Â R E A  Nr. 13

din 30 ianuarie 2003

 

privind aprobarea Contractului de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, modificat

 

Consiliul local municipal Tg. Mureş, întrunit în şedinţă ordinară de lucru,

Văzând Expunerea de motive nr. 88 din 20.01.2003 privind aprobarea Contractului de administrare a pădurilor, prezentată de Direcţia Tehnică şi Administrarea Patrimoniului, Serviciul administrarea patrimoniului public şi privat

Având în vedere prevederile Legii fondului funciar 18/1991,republicată, ale Legii 1/2000, pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, şi ale Legii 169/1997,

În conformitate cu prevederile Legii 75/2002 pentru modificarea şi completarea OG 96/1998, privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicată, art. 12, alin. 1

În baza prevederilor art.38, alin. 2 ,lit. f şi g şi a art. 46 din Legea administraţiei publice locale,

 

H O T Ă R Ă Ş T E :

 

Art . 1 Se aprobă contractul de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră şi păduri, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre .

 

Art. 2.La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârile Consiliului Local nr. 105/04.06.2002 şi 129/25 07. 2002.

 

Art. 3 Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarul municipiului Tg. Mureş, dl. Dr. Dorin Florea, prin Direcţia Tehnică şi Administrarea Patrimoniului, Serviciul Administrarea Patrimoniului Public şi Privat .

 

 

 

   

 

 

CONTRASEMNEAZĂ,                                             PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

SECRETARUL MUN. TG. MUREŞ,

             Maria Cioban                                                              ing. MOLNAR GABOR

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTRACT

 

de administrare a pădurilor predate conform prevederilor Legii 18/1991 şi a Legii 1/2000

 

I.                     PĂRŢILE CONTRACTANTE

 

Între :

 

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TG. MUREŞ, reprezentată de dr. Dorin FloreaPrimar, director economic – ec. Kiss Imola, director tehnicing. Dan Gliga, în calitate de proprietar BENEFICIAR, şi

DIRECŢIA SILVICĂ MUREŞ, cu sediul în Tg. Mureş, str. Enescu nr. 6, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J26/214/1991, cod fiscal 2852673, reprezentată de director – ing. Dogaru Ioan Anton, economist şefec. Biscoş Teodor, în calitate de PRESTATOR, prin Ocolul Silvic Tg. Mureş

Au convenit la încheierea prezentului contract de administrare având următoarele clauze :

 

II.                   OBIECTUL CONTRACTULUI

 

Art. 1. Obiectul contractului îl constituie administrarea de către Ocolul Silvic Tg. Mureş a suprafeţelor de păduri predate, precum şi prestarea tuturor serviciilor specifice sectorului silvic, menţionate în amenajamentele silvice, normele, normativele, instrucţiunile, ordinele şi legislaţia în vigoare specifică sectorului silvic şi acelora care se pot adapta la sectorul silvic, toate activităţile care sunt adecvate şi necesare de a fi executate în şi pentru buna administrare a suprafeţei de pădure aflată în proprietatea beneficiarului.

Pentru realizarea obiectului contractului, prestatorul va prelua suprafaţa totală de 729,77 ha teren cu vegetaţie forestieră, situat în raza Ocolului Silvic Tg. Mureş, U.P. III, V şi VI, u.a., identificată în CF : ….. la nr. top ……şi alte terenuri cu destinaţie forestieră.

Suprafaţa respectivă se identifică în teren prin harta care se anexeazăanexa 1.

 

III.                 DURATA CONTRACTULUI

 

Art. 2. Prezentul contract îşi produce efectele de la 01.02.2003 până la 31.12.2004

 

IV.                OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

 

Art. 3. Prestatorul se obligă presteze serviciile menţionate la art.1, astfel :

A.     Paza permanentă a suprafeţei preluate

B.     Restul serviciilor menţionate la art.1 în următoarele condiţii :

După ce a prezentat beneficiarului întraga documentaţie tehnico-economică, care justifice necesitatea, oportunitatea, eficacitatea, eficienţa şi graficul trimestrial al serviciilor şi numai după ce există aprobarea scrisă din partea beneficiarului. Această documentaţie se trimite la beneficiar anual, pe întreaga durată a contractului, cu cel puţin 30 de zile înaintea începerii fiecărui an calendaristic .

Art. 4. Beneficiarul se obligă :

·         primească, verifice şi comunice în scris, în termen de maximum 30 de zile, poziţia sa faţă de documentaţia primită;

·         participe direct sau printr-un reprezentant legal pe teren la recepţia tuturor serviciilor în perioada 20-25 a lunii, dată după care serviciile se consideră acceptate în sens calitativ şi cantitativ.

 

 

V.                 PREŢUL

 

Art. 5.  a)  Preţul serviciilor este de 26.000 lei/lună/ha, respectiv …………………..lei/lună

b)      Conform B.V.C. – ului anual  care se întocmeşte în conformitate cu prevederile art.3 şi a situaţiei cash-flow. (anexa 4)

 

VI.                MODALITĂŢI DE PLATĂ

 

Art. 6. Beneficiarul va achita contravaloarea serviciilor prestate până la data de 10 a lunii următoare

emiterii facturii de către prestator în contul Ocolului Silvic Tg. Mureş, nr. 251100909010147 deschis la BRD – Sucursala Tg. Mureş

Factura se va emite pe baza recepţiilor lucrărilor şi serviciilor executate şi se va încheia în fiecare lună, în ultima zi lucrătoare, împreună cu specialistul împuternicit al beneficiarului.

 

VII.            CLAUZE SPECIALE

 

Art. 7. Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a dispune în mod direct de veniturile care rezultă din valorificarea produselor şi fructelor pădurii, caz în care este obligat înştiinţeze prestatorul cu minimum 15 zile înainte de valorificare.

Art.8. În cazul în care prestatorul se va ocupa la rândul lui de valorificarea produselor pădurii, aceasta se va face doar la cererea lui scrisă urmată de acceptul proprietarului.

Art.9. Beneficiarul sau un împuternicit cu delegaţie are dreptul de a verifica oricând, fără preaviz, modul în care prestatorul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.

Art.10. Cotele de cheltuieli indirecte, cotele de profit precum şi cheltuielile aferente activităţii de pază permanentă se vor negocia anual şi în concordanţă cu rata inflaţiei .

Art. 11. Orice modificare a clauzelor prezentului contract se poate face doar cu acordul părţilor contractante.

Art. 12. Contractul se reziliază :

A.     În situaţia înfiinţării de către beneficiar a structurilor proprii de funcţionare.

B.     În drept (pactul comisoriu de grd II), fără intervenţia instanţei de judecată, în următoarele situaţii :

a)      Când prestatorul întârzie cu mai mult de 30 de zile efectuarea corectă a serviciilor cuprinse în documentaţia însuşită de beneficiar sau nu execută prevederile contractuale

b)      Când beneficiarul nu plăteşte preţul în termen de 30 de zile de la data scadenţei.

Art. 13. Prestatorul va asigura paza florei şi faunei.

Prestatorul are obligaţia de a face demersurile necesare în vederea recuperării pagubelor produse fondului forestier, proprietate a municipiului Tg. Mureş.

Art. 14. Prestatorul va asigura paza şi protecţia fondului forestier şi a fondului cinegetic, mai puţin a fondului cinegetic închiriat asociaţiilor de vânătoare, pentru care poartă răspundere în caz de producere de pagubă, inclusiv faţă de terţi.

Art. 15. Prestatorul va asigura paza corespunzătoare a pădurii contra incendiilor conform reglementărilor specifice în materie.

Art. 16. Beneficiarul, cu sprijinul prestatorului asigură valorificarea fondului forestier, a tuturor bunurilor, precum şi a produselor specifice fondului forestier şi fructelor pădurii, în condiţiile legii.

 

VIII.         RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

 

Art. 17. Pentru neexecutarea sau executarea în mod necorespunzător a obligaţiilor prevăzute în contract, părţile datorează una alteia următoarele penalităţi :

a)                                 Prestatorul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere a executării prestaţiilor, penalităţi calculate la valoarea lucrărilor neexecutate, stabilite de beneficiar prin personal competent;

b)                                 Beneficiarul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere a plăţii preţului, penalităţi calculate la valoarea facturilor neachitate;

c)                                 Când oricare dintre părţi nu-şi îndeplineşte obligaţiile contractuale cu vinovăţie, stabilită în condiţiile legii.

 

IX.              FORŢA MAJORĂ

 

Art. 18. Forţa majoră, aşa cum este definită prin legislaţia în vigoare, exonerează de răspundere partea care o invocă, cu condiţia notificării scrise în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă majoră certificat de cel în drept.

 

X.                 DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 19. Anexele…………. fac parte integrantă din prezentul contract.

Art. 20. Orice modificări în domeniul legislaţiei silvice, a normelor, normativelor, instrucţiunilor şi ordinelor, atrag după sine adaptarea în mod obligatoriu a clauzelor prezentului contract.

Art. 21. Litigiile apărute în legătură cu interpretarea sau executarea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă, în caz de neînţelegere vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.

Art. 22. Prezentul contract s-a încheiat azi, ……………. în patru exemplare originale, unul pentru beneficiar, două pentru prestatorul Direcţia Silvică Mureş şi unul Ocolului Silvic Tg. Mureş.

 

 

BENEFICIAR,                                                                   PRESTATOR,

 

PRIMAR,                                                                            DIRECTOR,

Dr. Dorin Florea                                                               Ing. Dogaru Ioan Anton

 

 

DIRECTOR D.E.,                                                               ECONOMIST ŞEF,

Ec. Kiss Imola                                                                     Ec. Biscoş Teodor

 

 

DIRECTOR TEHNIC,                                                            ŞEF OCOL,

Ing. Dan Gliga                                                                 Herlea Tudor Valeriu

 

 

VIZA JURIDICĂ,                                                              CONSILIER JURIDIC,