JUDEŢUL
MUREŞ
CONSILIUL
LOCAL MUNICIPAL TĪRGU MUREŞ
din 19
decembrie 2002
privind impozitele
şi taxele locale pe anul 2003
Īn temeiul Ordonanţei Guvernului nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale,
Văzānd Expunerea de motive nr.1027/27.11.2002; prezentată de Direcţia Economică, privind impozitele şi taxele locale pe anul 2003.
Īn baza prevederilor art.38, aliniat 1, litera d; art.46; din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală:
H o t ă r ă ş t e :
Art.1. Se aprobă, īncepānd cu 01.01.2003, următoarele impozite şi taxe locale:
CAPITOLUL I
Impozitul pe clădiri
Art.1 Impozitul pe clădiri, īn cazul persoanelor fizice, se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii, determinată potrivit criteriilor şi normelor de evaluare prevăzute īn tabelul de mai jos:
pe
metru pătrat de suprafaţă construită,
desfăşurată*), la clădiri
şi
alte construcţii aparţinānd persoanelor fizice
Nr. Crt. |
Felul clădirilor şi al altor
construcţii impozabile |
|
Valoare
impozabilă (lei/ m2) |
||
|
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
||
|
A.Cu instalaţii de apă, canalizare,
electrice,īncălzire
(condiţii cumulative
***) |
B.Fără
instalaţii de apă, canalizare, electrice, īncălzire |
|||
1. |
Clădiri |
|
|
||
|
a)cu pereţi sau cadre din beton armat,din
cărămidă arsă, piatră naturală sau din alte materiale b) cu pereţi din lemn, cărămidă nearsă,
vălătuci, paiantă şi din alte materiale
asemănătoare |
6.625.000 1.750.000 |
3.875.000 1.125.000 |
||
2 |
Construcţii anexe situate īn afara corpului principal al clădirii: |
|
|
||
a)cu pereţi din
cărămidă arsă, piatră, beton sau alte materiale asemănătoare; |
1.125.000 1.000.000 |
1.000.000 625.000 |
|||
3 |
Pentru locuinţe
situate la subsol demisol sau la mansardă |
- valoarea reprezintă 75% din valoarea
corespunzătoare fiecărei grupe de clădiri |
|||
4 |
Pentru spaţiile cu altă destinaţie, situate īn
subsolul sau demisolul clădirilor |
- valoarea reprezintă 50% din valoarea
corespunzătoare fiecărei grupe de clădiri |
|||
*)
Pentru determinarea suprafeţei construite desfăşurate, īn cazul
clădirilor care nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior,
asupra suprafeţei utile se aplică coeficientul de transformare de
1,20.
**)
Valoarea impozabilă se reduce īn raport cu perioada īn care au fost
realizate, după cum urmează:
a) īnainte de anul 1950 inclusiv,
reducere 15%;
b) īntre anii 1951 şi 1977
inclusiv, reducere 5%.
***)
Īn cazurile īn care nu sunt īntrunite cumulativ aceste condiţii se vor
utiliza valorile impozabile, īn lei/m2, prevăzute la B.
NOTĂ:
1. Pentru determinarea valorilor
impozabile, pe ranguri de localităţi şi zone īn cadrul acestora,
la nivelurile menţionate īn prezenta anexă, se vor aplica
următorii coeficienţi de corecţie:
Tg-Mureş Localitate
urbană de rang II |
Zona īn cadrul localităţii |
|||
A |
B |
C |
D |
|
coeficienţi de corecţie |
1,20 |
1,15 |
1,10 |
1,05 |
2. Pentru clădirile structurate īn
blocuri cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente coeficienţii de
corecţie menţionaţi la
pct. 1 vor fi diminuaţi cu 0,10, astfel:
Tg-Mureş Localitate
urbană de rang II |
Zona īn cadrul localităţii |
|||
A |
B |
C |
D |
|
coeficienţi de corecţie |
1,10 |
1,05 |
1,00 |
0,95 |
3.
Zonele A, B, C si D corespund
zonelor A, B, C si D aferente terenurilor intravilane, delimitate conform
H.C.L.nr.103/2000.
Art.2 (1)Persoanele fizice care deţin mai multe clădiri cu
destinaţia de locuinţă, altele decāt cele īnchiriate, impozitul
pe clădiri se majorează după cum urmează:
a) cu 15% pentru prima
clădire, īn afara celei de la adresa de domiciliu;
b) cu 50% pentru cea de a doua
clădire, īn afara celei de la adresa de domiciliu;
c) cu 75% pentru cea de a treia
clădire, īn afara celei de la adresa de domiciliu;
d) cu 100% pentru cea de a
patra clădire şi următoarele, īn afara celei de la adresa de
domiciliu.
(2) Ordinea numerică a
proprietăţilor se determină īn raport de anul dobāndirii
clădirii, indiferent sub ce formă, rezultat din documentele care
atestă calitatea de proprietar.
(3) Contribuabilii care intra sub
incidenţa art.2 au obligaţia să depună o declaraţie specială
la compartimentele de specialitate ale autorităţilor
administraţiei publice locale īn a căror rază teritorială
īşi au domiciliul, precum şi la cele īn a căror rază
teritorială sunt situate clădirile respective.
Art. 3 Impozitul pe clădiri, īn cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 1,5% asupra valorii de inventar a clădirilor, īnregistrată īn contabilitatea acestora conform prevederilor legale īn vigoare, la care se aplică o majorare de 25%.
Art.4 Īn cazul īn care persoanele juridice nu au efectuat nici o reevaluare a
clădirilor īncepānd cu anul 1998 pānă la data 01 ianuarie 2003, cota
impozitului pe clădiri este de 5% aplicată la valoarea de inventar a
clădiri, pānă la data primei reevaluări, īnregistrată īn
contabilitatea acestora, la care se aplică o majorare
de 25%.
Art.5
Pentru clădirile ce fac obiectul contractelor de leasing financiar
impozitul pe clădiri se determină asupra valorii negociate īntre
părţi şi īnscrise īn contract şi se datorează de
către proprietar.
Art.6
Īncepānd cu data transferului de proprietate către beneficiar a
clădirilor ce fac obiectul contractelor de leasing financiar impozitul se
determina prin aplicarea cotei prevăzute la art.3 pānă la data primei reevaluări
īnregistrate īn contabilitate.
Art.8 Impozitul pe clădirile şi anexele acestora, īn cazul ONG- urilor , fundaţiilor şi asociaţiilor non profit care desfăşoară activităţi social culturale, de educaţie şi īnvăţămānt prin autofinanţare, care nu necesită fonduri care grevează bugetul local, se calculează prin aplicarea cotei de 0,5% asupra valorii de inventar.
Dovada activităţilor menţionate se face printr-o declaraţie la care se anexează o copie a statutului de funcţionare şi a hotărārii Consiliului Judeţean emisă pentru aprobarea desfăşurării acestor activităţi.
Art.9 Impozitul pe clădiri se stabileşte pe baza declaraţiei de impunere depuse de contribuabili, īn condiţiile prezentei ordonanţe, şi se plăteşte trimestrial īn patru rate egale, astfel: pānă la 15 martie, pānă la 15 iunie, pānă la 15 septembrie şi pānă la 15 noiembrie.
CAPITOLUL II
Impozitul şi taxa pe teren
Art.10 Impozitul pe terenurile situate īn intravilan
se stabileşte astfel:
- lei/m2 -
Zona īn cadrul localităţii |
Nivelul impozitului pentru anul 2003 (lei/ m2 ) |
1.
Impozitul sau taxa pe terenurile deţinute de persoane fizice |
|
A
B C D |
4.300 3.000 1.900 1.000 |
2.
Impozitul sau taxa pe terenurile deţinute de persoane juridice |
|
A
B C D |
6.450 4.500 2.850 1.500 |
Art.11 Impozitul pe terenurile situate īn extravilan se
stabileşte astfel:
- lei/m2
Nr crt |
Zona Categoria de folosinţă |
Zona I |
Zona a II-a |
Zona a III-a |
Zona a IV-a |
|
|
|
|
||
1 |
Terenuri cu construcţii*) |
15 |
13,5 |
12 |
10,5 |
2 |
Arabil |
22,5 |
18 |
15 |
12 |
3 |
Păşuni |
18 |
15 |
12 |
9 |
4 |
Fāneţe |
18 |
15 |
12 |
9 |
5 |
Vii |
37,5 |
30 |
22,5 |
15 |
6 |
Livezi |
45 |
37,5 |
30 |
22,5 |
7 |
Păduri şi alte terenuri cu vegetaţie forestieră |
22,5 |
18 |
15 |
12 |
8 |
Terenuri cu ape |
12 |
9 |
6 |
x |
9 |
Drumuri si căi ferate |
x |
x |
x |
x |
10 |
Terenuri neproductive |
x |
x |
x |
x |
*) Nu se ia īn calcul
suprafaţa construită la sol a clădirilor.
NOTA:
Pentru
determinarea impozitului pe terenuri, diferenţiat pe ranguri de
localităţi, la nivelurile prevăzute īn tabloul de mai sus se va
aplica coeficient 4,00 de corecţie
Art.12 Persoanele fizice care ocupă şi/sau folosesc
terenuri aferente tuturor imobilelor , inclusiv a celor naţionalizate,
pentru care nu plătesc nici chirie şi nici impozit vor achita o taxă anuală
echivalentă cu impozitul pe teren.
Art.13 Pentru terenurile proprietate publică şi privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, aflate īn administrarea sau īn folosinţa regiilor autonome, a societăţilor comerciale şi a altor persoane juridice, utilizate īn alte scopuri decāt pentru agricultură sau silvicultură, acestea datorează taxă pe teren, care se stabileşte īn aceleaşi condiţii ca şi impozitul pe teren prevăzut la art.10 şi art.11 .
Art.14 (1) Pentru terenurile ocupate de drumuri şi căi ferate aflate in administrarea sau īn folosinţa regiilor autonome, a societăţilor comerciale şi a altor persoane juridice acestea datorează taxa pe teren, diferenţiată după cum urmează:
Nr. Crt. |
Specificaţie |
Nivel taxă pentru 2003 (lei/km) |
1 |
Pentru drumuri |
300.000 |
2 |
Pentru căi ferate normale |
585.000 |
3 |
Pentru cai ferate īnguste |
300.000 |
(2) Taxa se datorează numai pentru liniile ferate şi drumurile pānă la accesul īn incinta unităţii.
Art.15 Impozitul şi taxa pe teren se stabileşte pe baza declaraţiei de impunere depuse de contribuabili, īn condiţiile prezentei ordonanţe, şi se plăteşte trimestrial īn patru rate egale, astfel: pānă la 15 martie, pānă la 15 iunie, pānă la 15 septembrie şi pānă la 15 noiembrie.
Capitolul III
Taxa asupra mijloacelor de transport
Art.16 (1) Contribuabilii care deţin mijloace de transport cu tracţiune mecanică datorează o taxă anuală stabilită īn funcţie de capacitatea cilindrică a acestora, pentru fiecare 500 cmc sau fracţiune din aceştia, astfel:
Nr.crt. |
Tipul
mijlocului de transport |
Nivel
taxă an 2003 -
lei/an/500 cmc sau fracţiune- |
1 |
Autoturisme cu capacitatea
cilindrică de pānă la 2.000
cmc inclusiv |
87.000 |
2 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrică
de peste 2.000 cmc |
108.000 |
3 |
Autobuze, autocare, microbuze |
175.000 |
4 |
Autovehicule de pānă la 12 tone
inclusiv |
189.000 |
5 |
Tractoare īnmatriculate |
117.000 |
6 |
Motociclete, motorete şi scutere |
43.000 |
Pentru ataşe taxa anuală se stabileşte la nivelul a 50% din taxa datorată pentru motociclete, motorete si scutere.
(2) Pentru autovehiculele de transport
marfă cu masa totală maximă autorizată de peste 12
tone, taxa se stabileşte astfel:
_____________________________________________________________________________________
Taxa
(lei/an/autovehicul)
maximă autorizată
(īn tone) Axă/axe motoare cu
Axă/axe motoare
suspensie
pneumatică cu alt sistem
sau un echivalent recunoscut de suspensie
____________________________________________________________________________________
1. Autovehicule cu două axe şi cu masa:
a) peste 12 t, dar nu mai mult de 13 t 1.500.000 1.650.000
b) peste 13 t, dar nu mai mult de 14 t 1.650.000 1.800.000
c) peste 14 t, dar nu mai mult de 15 t 1.800.000
2.100.000
d) peste 15 t, dar nu mai mult de 18 t 2.100.000
4.200.000
_____________________________________________________________________________________
2. Autovehicule cu trei axe şi cu masa:
a) peste 15 t, dar nu mai mult de 17 t 1.650.000 1.800.000
b) peste 17 t, dar nu mai mult de 19 t 1.800.000 1.950.000
c) peste 19 t, dar nu mai mult de 21 t 1.950.000 2.400.000
d) peste 21 t, dar nu mai mult de 23 t 2.400.000 3.750.000
e) peste 23 t, dar nu mai mult de 25 t 3.750.000 5.700.000
f) peste 25 t, dar nu mai mult de 26 t 3.750.00 5.700.000
_____________________________________________________________________________________
3. Autovehicule cu patru axe şi cu masa:
a) peste 23 t, dar nu mai mult de 25 t 2.400.000 2.550.000
b) peste 25 t, dar nu mai mult de 27 t 2.550.000 3.750.000
c) peste 27 t, dar nu mai mult de 29 t 3.750.000 6.000.000
d) peste 29 t, dar nu mai mult de 31 t 6.000.000 9.000.000
e) peste 31 t, dar nu mai mult de 32 t 6.000.000 9.000.000
_____________________________________________________________________________________
(3) Pentru combinaţii de
autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa
cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone taxa se stabileşte
astfel:
_____________________________________________________________________________________
Taxa (lei/ an/
autovehicul)
maximă autorizată
(īn tone) Axă/axe motoare cu Axă/axe motoare
suspensie
pneumatică cu alt sistem
sau un echivalent recunoscut de suspensie
_____________________________________________________________________________________
1. Autovehicule cu 2+1 axe şi cu masa:
a) peste 12 t, dar nu mai mult de 14 t 1.500.000 1.650.000
b) peste 14 t, dar nu mai mult de 16 t 1.650.000 1.800.000
c) peste 16 t, dar nu mai mult de 18 t 1.800.000 1.950.000
d) peste 18 t, dar nu mai mult de 20 t 1.950.000 2.100.000
e) peste 20 t, dar nu mai mult de 22t 2.100.000 2.250.000
f) peste 22 t, dar nu mai mult de
23 t 2.250.000 2.400.000
g) peste 23 t, dar nu mai mult de 25 t 2.400.000 3.000.000
h) peste 25 t, dar nu mai mult de 28 t 3.000.000 5.100.000
2. Autovehicule cu 2+2 axe şi cu masa:
a) peste 23 t, dar nu mai mult de 25 t 1.800.000 1.950.000
b) peste 25 t, dar nu mai mult de 26 t 1.950.000 2.400.000
c) peste 26 t, dar nu mai mult de 28 t 2.400.000 3.000.000
d) peste 28 t, dar nu mai mult de 29 t 3.000.000 3.450.000
e) peste 29 t, dar nu mai mult de 31 t 3.450.000 5.550.000
f) peste 31 t, dar nu mai mult de 33 t 5.550.000 7.800.000
g) peste 33 t, dar nu mai mult de 36 t 7.800.000 11.850.000
h) peste 36 t, dar nu mai mult de 38 t 7.800.000 11.850.000
_____________________________________________________________________________________
3. Autovehicule cu 2+3 axe şi cu masa:
a) peste 36 t, dar nu mai mult de 38 t 6.300.000 8.550.000
b) peste 38 t, dar nu mai mult de 40 t 8.550.000 12.000.000
_____________________________________________________________________________________
4. Autovehicule cu 3+2 axe şi cu masa:
a) peste 36 t, dar nu mai mult de 38 t 5.250.000 7.500.000
b) peste 38 t, dar nu mai mult de 40 t 7.500.000 10.500.000
c) peste 40 t, dar nu mai mult de 44 t 10.500.000
11.850.000
_____________________________________________________________________________________
5. Autovehicule cu 3+3 axe şi cu masa:
a) peste 36 t, dar nu mai mult de 38 t 4.200.000 4.650.000
b) peste 38 t, dar nu mai mult de 40 t 4.650.000 5.550.000
c) peste 40 t, dar nu mai mult de 44 t 5.550.000 11.250.000
_____________________________________________________________________________________
(4) Pentru remorci, semiremorci si rulote*) taxele anuale se stabilesc īn funcţie de capacitatea acestora, astfel:
- lei/an -
Capacitatea
a) pānă la o tonă inclusiv
88.000
b) īntre 1 si 3 tone inclusiv 291.000
c) īntre 3 si 5 tone inclusiv 438.000
d) peste 5 tone 555.000
_____________________________________________________________________________________
*) Cu excepţia celor
care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate
sau trenuri rutiere, conform alin.(3).
(5) Pentru mijloacele de transport pe apă taxele anuale se stabilesc īn funcţie de capacitatea acestora, astfel:
- lei/an -
a) luntre, bărci fără motor, scutere de apă, 150.000
folosite pentru uz şi
agrement personal
b) bărci fără motor, folosite īn alte scopuri 450.000
c) bărci cu motor 900.000
d) bacuri, poduri plutitoare 7.500.000
e) şalupe 4.500.000
f) iahturi 22.500.000
g) remorchere şi īmpingătoare:
g1) pānă la 500 CP 4.500.000
g2) īntre 501 şi 2.000 CP 7.500.000
g3) īntre 2.001 si 4.000 CP 12.000.000
g4) peste 4.000 CP 18.000.000
h) vapoare - pentru fiecare 1.000 tdw sau
fracţiune din aceasta 1.500.000
i) ceamuri, şlepuri si barje fluviale, īn funcţie de
capacitatea de īncărcare:
i1) pānă la 1.500 tone
inclusiv 1.500.000
i2) īntre 1.501 şi 3.000
tone inclusiv 2.250.000
i3) peste 3.000 tone 3.750.000
____________________________________________________________________________________
Art.17 Taxa asupra mijloacelor de transport se plăteşte trimestrial, īn patru rate egale, astfel: pānă la 15 martie, pānă la 15 iunie, pānă la 15 septembrie şi pānă la 15 noiembrie.
Art.18 Īn
domeniul construcţiilor taxele se stabilesc īn funcţie de valoarea
acestora sau a instalaţiilor, de suprafaţă terenurilor sau de
natura serviciilor prestate, astfel:
1.
Pentru eliberarea certificatului de
urbanism, īn funcţie de suprafaţa pentru care se solicită:
_____________________________________________________________________________
Suprafaţa An 2003
____________________________________________________________________________________
a) pānă la 150 m2
inclusiv 52.000
b) īntre 151 si 250 m2
inclusiv
70.000
c) īntre 251 si 500 m2
inclusiv
90.000
d) īntre 501 si 750 m2
inclusiv 108.000
e) īntre 751 si 1.000 m2
inclusiv
127.000
f) peste 1.000 m2 127.000+200 lei/m2 pt. ceea ce depăşeşte
suprafaţa de 1.000 m2
_____________________________________________________________________________
2. Pentru eliberarea autorizaţiei
de construire taxa este de 1% din valoarea autorizată a
lucrărilor, inclusiv a instalaţiilor
aferente acestora. Pentru clădirile cu destinaţie de
locuinţă şi anexe gospodăreşti taxele se reduc cu 50%.
3. La terminarea lucrărilor beneficiarii autorizaţiei de construire, īn termen de 15 zile de la
data expirării termenului de executare stabilit prin aceasta, sunt obligaţi să declare structurilor specializate īn domeniul amenajării teritoriului şi al urbanismului ale autorităţilor administraţiei publice locale valoarea reală a lucrărilor, īn vederea regularizării taxei pentru autorizaţia de construire.
Pentru determinarea valorii reale titularul autorizaţiei de construire va prezenta, o documentaţie cuprinzānd un post calcul realizat īn preţurile actualizate, la terminarea lucrărilor, pe baza indiciilor preţurilor de consum comunicate de Institutul Naţional de Statistică, din care să rezulte:
· valoarea finală a investiţiei īn conformitate cu situaţiile de lucrări executate şi evidenţiate potrivit cap. IV cheltuieli pentru investiţia de bază din devizul general al investiţiei.
4. Structurile specializate menţionate la alin. (3) vor regulariza taxa pentru autorizaţia de
construire pe baza valorii reale a lucrărilor declarate de către solicitant, īn termen de 15 zile de la data expirării termenului de executare stabilit prin autorizaţia de construire.
5. Pentru persoanele fizice, īn cazul īn care valoarea lucrărilor declarate de către solicitant
este mai mică decāt valoarea determinată potrivit tabelului de mai jos, regularizarea taxei se va face pe baza valorii astfel calculate. Titularul autorizaţiei de construire va prezenta pe lāngă declaraţia privind valoarea reală a lucrărilor autorizate şi o copie a procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.
VALORILE MINIME DECLARATE PENTRU LUCRĂRILE
DE CONSTRUCTII
valori/mp suprafaţă desfăşurată/nivel pentru stabilirea taxei datorate pentru pentru autorizaţia de construire
Nr. Crt. |
Specificaţie
|
An 2003 |
|
0 |
1 |
2 |
|
1. |
CLĂDIRI structură
din : Pereţi sau cadre din beton |
|
7.950.000 |
Cărămidă
arsă, piatră naturală sau alte materiale
asemănătoare
|
|
||
Pereţi de lemn, cărămidă
nearsă, paiantă si alte materiale asemănătoare |
2.100.000 |
||
Structuri metalice |
6.800.000 |
||
2. |
CLĂDIRI ANEXE situate īn afara corpului principal
de clădire cu pereţi din cărămidă
arsă, beton, piatră naturală sau alte materiale
asemănătoare |
1.350.000 |
|
pereţi de lemn, cărămidă
nearsă, paIantă si alte
materiale |
1.200.000 |
||
structuri metalice |
3.100.000 |
||
3. |
Pentru spaţii funcţionale de bază
situate la subsoluri, demisoluri, mansarde
|
Valoarea reprezintă 75% din categoria de
structură definită la pct. 1 |
|
4, |
Pentru spaţii anexe la funcţiunea de
bază situate la subsoluri, demisoluri, mansarde
|
Valoarea reprezintă 50% din categoria de
structură definită la pct. 1 |
|
5 |
Modificări,
transformări la construcţii existente
|
|
|
ŞARPANTĂ- lucrări de schimbare,
refacere, modificare, a sistemului de acoperire
|
600.000 |
||
MODIFICĂRI INTERIOARE
· Compartimentări, amenajări/mp
suprafaţă · Goluri īn pereţi, planşee/mp
suprafeţe perete modificat |
1.300.000 2.300.000 |
||
SCHIMBAREATĀMPLĂRIEI EXTERIORE la clădiri
monumente, inclusiv zona de protecţie a acestora/mp tāmplărie
|
3.900.000 |
||
6. |
ĪMPREJMUIRI (inclusiv porţile de
acces)
·
lemn ·
plasă
sārmă ·
panouri
din tablă şi stālpi metalici ·
cărămidă,
panouri prefabricate |
290.000 290.000 420.000 500.000 |
6. Pentru eliberarea autorizaţiei de foraje si excavări, necesare studiilor geotehnice, ridicărilor
topografice, exploatărilor de carieră, balastierelor, sondelor de gaze şi petrol, precum şi altor exploatări taxa datorata pentru fiecare m2 este 72.000 lei.
7.
Pentru eliberarea
autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine,
spaţii de
expunere, situate pe căile şi īn
spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a
panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor taxa datorată este 72.000 lei pentru fiecare mp.
8. Pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele
publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu taxa datorată este 109.000 lei.
9. Pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism şi amenajarea teritoriului, taxa datorată
este 546.000 lei .
10. Pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă taxa datorată este 91.000 lei .
Art.19 Pentru
eliberarea altor autorizaţii şi certificate decāt cele prevăzute
la art.18, precum şi pentru viza anuală sau trimestrială a
acestora se datorează următoarele taxe:
1.A. Pentru eliberarea autorizaţiilor de funcţionare privind activităţile lucrative, precum şi viza anuală a acestora, se stabilesc următoarele taxe:
-lei-
Nr. Crt. |
Specificaţie
|
Taxa
pentru anul 2003 (-lei-) |
|
75.000 130.000 200.000 400.000 1.000.000 1.000.000 1.000.000 1.000.000 |
|||
1. |
Pentru meseriaşi şi
cărăuşi
|
|
|
2. |
Pentru cazane de fabricat rachiu
|
|
|
3. |
Pentru liber-profesionişti |
|
|
4. |
Pentru mori, prese de ulei şi
darace
|
|
|
5. |
Pentru alte
activităţi neprevăzute mai sus: a) autorizaţii eliberate
pentru funcţionarea unităţilor comerciale, prestatoare de
servicii şi cele īn care se desfăşoară jocuri de noroc; b) autorizaţii care dau
dreptul de a executa proiecte; c) autorizaţii pentru
comerţ cu caracter temporar care se desfăşoară pe
domeniul public şi privat al statului; d) autorizaţii pentru comerţ
īn centrele publice de desfacere (pieţe); |
|
Taxele pentru
eliberarea autorizaţiilor de funcţionare stabilite mai sus, se
achită integral anticipat eliberării acestora, indiferent de perioada
rămasă pānă la sfārşitul anului fiscal 2003. Pentru
autorizaţia de funcţionare care se eliberează īn cursul anului
2003 nu se datorează taxa pentru viza anuală a acesteia.
B. (1) Taxele pentru viza anuală a autorizaţiilor de funcţionare cuprinse la acest capitol se datorează numai de către acei contribuabili care la data de 1 ianuarie 2003 sunt beneficiarii unei astfel de autorizaţii. Taxa pentru viza anuală se achită integral, iar termenul de plată al acesteia este data de 31 ianuarie 2003. Pentru neachitarea taxei privind viza pentru anul 2003 la termenul scadent de 31 ianuarie 2003, se datorează penalităţi de īntārziere conform dispoziţiilor legale īn materie, iar urmărirea şi īncasarea acestora se efectuează de către serviciul de specialitate, conform prevederilor art.61 din O.G. nr.36/2002 republicată, privind impozitele şi taxele locale. Īn cazul autorizaţiilor de funcţionare depuse īn custodie nu se calculează penalităţi de īntārziere pentru perioada custodiei.
(2) Acordarea vizei anuale potrivit alin.(1), se face condiţionat de plata la zi a taxei pentru ocuparea terenului aparţinānd domeniului public şi privat al municipiului, acolo unde este cazul.
(3) Īn cazul completării obiectului de activitate din autorizaţia de funcţionare cu activităţi pentru care taxa de autorizare este mai mare ori se schimbă locul de desfăşurare a activităţii, se va achita diferenţa de taxă corespunzătoare.
(4) Taxa datorată la eliberarea autorizaţiei de funcţionare se stabileşte astfel:
a) Īn funcţie de locul de desfăşurare a activităţii autorizate, īn cazul activităţilor ce se realizează īn locuri fixe (unităţi) sau īn centrele publice de desfacere;
b) Cu luarea īn considerare a sediului sau domiciliului, īn cazul activităţilor ambulante;
(5) Pentru eliberarea de duplicate după
autorizaţiile de funcţionare pierdute sau degradate, titularul va
achita integral taxa corespunzătoare prevăzută la pct. 1 A. Īn
cazul pierderii autorizaţiei de funcţionare, titularul său are
obligaţia să publice pierderea īn Monitorul Oficial al Romāniei,
Partea a III-a. Dovada
publicării se depune la cererea pentru eliberarea noii autorizaţii de
funcţionare.
(6) Pentru efectuarea de menţiuni īn
autorizaţia de funcţionare, la solicitarea titularului său,
după eliberarea acesteia, se īncasează următoarele taxe:
Nr. Crt. |
Specificaţie |
Taxă efectuare
menţiuni anul 2003 |
1. |
Pentru meseriaşi şi
cărăuşi
|
50.000 |
2. |
Pentru cazane de fabricat rachiu
|
75.000 |
3. |
Pentru liber-profesionişti |
130.000 |
4. |
Pentru mori, prese de ulei şi
darace
|
200.000 |
5. |
Pentru alte activităţi
neprevăzute mai sus: a) autorizaţii eliberate pentru
funcţionarea unităţilor comerciale, prestatoare de servicii
şi cele īn care se desfăşoară jocuri de noroc;
b) autorizaţii care dau dreptul de a executa proiecte;
c) autorizaţii pentru comerţ cu caracter temporar care se
desfăşoară pe domeniul public şi privat al statului;
d) autorizaţii pentru comerţ īn centrele publice de
desfacere (pieţe); |
400.000 500.000 400.000 400.000 |
(7) Neridicarea autorizaţiei de
funcţionare:
- nou emisă, pānă la data de 31
ianuarie a anului următor celui īn care a fost aprobată, sau
- depusă īn custodie şi
neridicată īn termen de 30 de zile de la data expirării perioadei
pentru care a fost depusă, īn
ambele cazuri prezentate atrage după sine anularea acesteia.
(8) Nesolicitarea anulării autorizaţiei de funcţionare īn termen de 30 de zile de la data īncetării activităţii, se sancţionează cu amendă contravenţională de la 2.000.000 lei la 3.000.000 lei.
(9) Desfăşurarea activităţilor lucrative prevăzute la prezentul capitol, fără autorizaţia de funcţionare pe care o eliberează, la cerere, Primăria municipiului Tīrgu Mureş, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2.000.000 lei la 4.000.000 lei persoanele fizice vinovate, şi de la 4.000.000 lei la 8.000.000 lei persoanele juridice vinovate.
(10) Nerespectarea dispoziţiei de anulare a autorizaţiei sau de suspendare temporară a activităţii, se sancţionează cu amendă contravenţională de la 15.000.000 lei la 25.000.000 lei.
(11) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către funcţionarii publici din cadrul Serviciului autorizări şi control activităţi economice, īn conformitate cu prevederile O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată prin Legea nr.180/2002. Contravenientul poate achita pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal jumătate din minimul amenzilor stabilite.
NOTĂ:
1. Anularea autorizaţiei de funcţionare se poate dispune pentru următoarele motive:
a) la solicitarea agentului economic titular;
b) neridicarea autorizaţiei de funcţionare pānă la termenul prevăzut la alin.(7);
c) īncălcarea repetată a condiţiilor impuse prin autorizaţia de funcţionare, prin programul de funcţionare aprobat, precum şi a măsurilor impuse prin registrul unic de control;
d) schimbarea legislaţiei din domeniu.
2.
Suspendarea activităţii pe termen determinat, se poate dispune pentru
următoarele motive:
a) desfăşurarea activităţii lucrative fără autorizaţie;
b) īncălcarea condiţiilor impuse prin autorizaţia de funcţionare, prin programul de funcţionare aprobat, precum şi a măsurilor impuse prin registrul unic de control.
Taxa
pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare şi taxa pentru
viza anuală a acesteia nu se restituie, chiar dacă autorizaţia
de funcţionare a fost suspendată sau anulată, după caz.
2. Pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare, taxa este de 181.000 lei .
3. Pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau
de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale, pentru fiecare
m2 de plan:
-
lei -
Scara |
An 2003
|
a1) la
scara 1:500 a2) la
scara 1:1.000 a3) la scara 1:2.000 |
360.000 540.000 720.000 |
4. Pentru eliberarea certificatului de producător, taxa este de 100.000 lei .
Pentru viza trimestriala a acestuia, taxa este de 50.000 lei .
Art.20 Contribuabilii care beneficiază sub diverse forme de serviciul de reclamă şi
publicitate sunt obligaţi să īncheie contracte īn acest sens şi datorează bugetului local o taxa de reclamă şi publicitate de 3% din valoarea contractului , exclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă.
Taxa datorata potrivit prevederilor
alin.1 se plăteşte lunar de către cel care efectuează
reclama şi publicitatea, pānă la data de 10 a lunii următoare,
pe toata perioada desfăşurării contractului, īncepānd cu luna īn
care taxa a devenit exigibilă.
Taxa devine exigibilă la data intrării īn vigoare a contractului de prestare a serviciului de reclamă şi publicitate.
Art.21 Pentru folosirea mijloacelor de
publicitate prin afişaj, panouri sau alte asemenea mijloace publicitare
beneficiarii datorează o taxă de 195.000 lei/an/ m2 sau
fracţiune de m2 .
Taxa pentru folosirea mijloacelor de
reclamă şi publicitate datorată potrivit alin. 1 se plăteşte anticipat de către
beneficiarul publicităţii, proporţional cu numărul de luni
de utilizare.
Īn
situaţiile īn care mijloacele de reclamă şi publicitate au o
durata mai mare de un
an, taxa se plăteşte pānă la
data de 31 ianuarie a fiecărui an.
Art.22 Pentru firmele instalate la locul
exercitării activităţii taxa anuală se stabileşte īn
funcţie de dimensiune şi este de 300.000 lei/an/ m2 sau
fracţiune de m2
Contribuabilii care datorează taxa potrivit alin. 1 au obligaţia să o achite trimestrial, īn 4 rate egale, astfel: pānă la 15 martie, pānă la 15 iunie, pānă la 15 septembrie şi pānă la 15 noiembrie.
Taxa prevăzută la alin. 1 nu se datorează pentru panourile de identificare şi avertizare a instalaţiilor energetice.
Art.23 Pentru activităţile artistice şi distractive de videotecă şi discotecă impozitul pe spectacole se stabileşte īn funcţie de suprafaţa incintei īn care se desfăşoară spectacolul, pe zi de funcţionare, după cum urmează:
Lei/m2/zi
Nr. crt. |
Specificaţie |
Nivel impozitan
2003 cu coef. de coretie inclus |
1 |
Pt. videoteci |
2.000 |
2 |
Pt. discoteci |
4.000 |
Plătitorii de impozit pe
spectacole, pentru activităţile prevăzute la alin. 1, au
obligaţia să depună o declaraţie care va conţine
suprafaţa incintei, planul de situaţie al incintei de
desfăşurare a activităţilor supuse acestui impozit, precum
şi zilele īn care se desfăşoară spectacolele, pānă cel
tārziu la data de 15 inclusiv, pentru luna următoare.
Art.24 Taxa hotelieră, datorată de persoanele fizice īn vārstă de peste 18 ani, pentru şederea īn municipiul Tīrgu Mureş este īn cotă de 1%, aplicată la tarifele de cazare practicate de unităţile hoteliere.
Art. 25 Īn cazul īn care Consiliul Judeţean Mureş nu va majora taxele judiciare de timbru prevăzute de Legea nr. 146/1997, pentru anul 2003 acestea vor fi la nivelul prevăzut īn H.G. nr.1278/2002, respectiv:
Art.2 (1) Actiunile si cererile
evaluabile in bani, introduse la
instantele judecatoresti, se taxeaza astfel:
a) pana la valoarea de 342.000 lei
17.000 b) intre 342.001 lei si 3.420.000
lei 17.000
lei + 10% pentru
ce depaseste 342.000 lei
c) intre 3.420.001 lei si 34.200.000
lei 325.000
lei + 8% pentru
ce depaseste 3.420.000 lei d) intre 34.200.001 lei si 171.000.000 lei 2.787.000 lei + 6% pentru
ce
depaseste 34.200.000 lei
e) intre 171.000.001 lei 342.000.000
lei 10.995.000
lei + 4% pentru
ce depaseste
171.000.000 lei
f) intre 342.000.001 lei si 1.710.000.000 lei 17.835.000 lei + 2% pentru
ce
depaseste 342.000.000 lei
g) peste
1.710.001.001 lei
45.195.000 lei +1% pentru ce
ce depaseste 1.710.000.000 lei (2) ...................Taxa aferenta acestei contestatii nu poate depasi
suma de 1.710.000 lei, indiferent de valoarea contestata
Art. 3. Actiunile si cererile neevaluabile in bani se
taxeaza astfel: a) cereri pentru constatarea existentei sau
neexistentei unui drept, facute in cadrul art. 111
din Codul de procedura civila
171.000
a^1) cereri in anularea sau declararea nulitatii unui act juridic
103.000 b)
cereri care privesc dreptul de folosinta a locuintelor sau a unor incaperi, nelegate de plata
anumitor sume de bani, precum si cereri de ordonanta presedintiala al caror obiect nu este
evaluabil in bani
85.000 c) cereri pentru stabilirea calitatii de mostenitor, a
masei succesorale, cereri de raport,
cereri de reductiune a liberalitatilor
si cereri de partaj
171.000 d) cereri de recuzare in materie civila
34.000 e) cereri de suspendare a executarii silite, inclusiv a executarii vremelnice, precum si cereri
in legatura cu masurile asiguratorii
85.000 f) cereri de perimare si cereri pentru eliberarea ordonantei de adjudecare
85.000 g) contestatii in anulare
85.000 h) cereri de revizuire
85.000 i) actiuni de granituire, in cazul in care nu cuprind
si revendicarea unei portiuni de
teren
171.000 j) actiuni posesorii si cereri care au ca obiect
servituti
171.000 k) cereri de stramutare in materie
civila
34.000 l) cereri pentru investirea cu formula executorie a hotararilor judecatoresti pronuntate in tara sau in alte tari
si a oricaror alte hotarari sau inscrisuri prevazute de lege, care nu sunt executorii potrivit legii
34.000 m) cereri introduse de cei vatamati in drepturile lor
printr-un act administrativ
sau prin refuzul nejustificat al
unei autoritati administrative
de a le rezolva cererea referitoare la
un drept recunoscut de lege:
- cererea pentru anularea actului sau, dupa caz,
recunoasterea dreptului pretins, precum si
pentru eliberarea unui certificat,
unei adeverinte sau oricarui alt
inscris
34.000 - cererea cu caracter patrimonial, prin care se
solicita si repararea pagubelor suferite - 10%
din valoarea pretinsa, dar nu mai mult
de
342.000 n) cereri pentru refacerea inscrisurilor si a
hotararilor disparute, precum si cereri de
repunere in termen
34.000 o) cereri pentru incuviintarea executarii
silite
85.000 o^1) cereri pentru emiterea somatiei de plata 342.000 p) cereri privind instituirea de masuri asiguratorii
asupra navelor si aeronavelor 3.420.000 r) cereri de asistenta judiciara, formulate de autoritatile
straine, daca prin conventii
internationale sau pe baza de reciprocitate nu s-a stabilit ca asistenta judiciara
internationala se efectueaza
gratuit:
- inmanarea de acte judiciare sau extrajudiciare 342.000 - efectuarea de comisii rogatorii
684.000 s) cereri de infiintare a popririi
85.000 t) cereri pentru eliberarea de catre instantele
judecatoresti de copii de pe hotararile judecatoresti, cu mentiunea ca sunt
definitive sau irevocabile
17.000 t) cereri pentru legalizarea de copii de pe inscrisurile
aflate la dosar, pentru fiecare
exemplar de copie in parte
7.000/pagina t^1) cereri pentru eliberarea oricaror alte
certificate prin care se atesta fapte sau situatii
rezultate din evidentele instantelor de
judecata sau cu privire la dosarele
aflate in arhiva acestora
7.000 u) notificarile si somatiile comunicate prin executorii
judecatoresti, de fiecare
comunicare
34.000 v) cereri adresate Ministerului Justitiei pentru
supralegalizarea inscrisurilor sau copiilor de pe
inscrisuri, destinate a fi utilizate in strainatate
7.000 x) cereri adresate Ministerului Justitiei pentru
autorizarea traducatorilor si
interpretilor
171.000 Art. 4. Cereri pentru acordarea personalitatii juridice, pentru autorizarea functionarii a) cereri pentru inregistrarea partidelor politice
342.000 b) cereri pentru acordarea personalitatii juridice
asociatiilor fara scop lucrativ, fundatiilor, uniunilor si federatiilor de persoane
juridice fara scop lucrativ, precum si
pentru modificarea actelor constitutive ale acestora
171.000 Art. 5. Cererile formulate in domeniul
drepturilor de autor si de inventator se taxeaza dupa cum urmeaza: a) cereri pentru recunoasterea dreptului de autor si a
celor conexe, pentru constatarea
incalcarii acestora si repararea prejudiciilor, inclusiv plata drepturilor de
autor si a sumelor cuvenite pentru opere de
arta, precum si pentru luarea de
masuri in scopul prevenirii producerii unor
pagube iminente sau pentru asigurarea
repararii acestora
342.000 b) cereri pentru recunoasterea calitatii de inventator,
de titular de brevet, a drepturilor
nascute din brevetul de inventie, din
contractele de cesiune si licenta,
inclusiv drepturile patrimoniale ale
inventatorului 342.000 Art. 6. In
materie comerciala, se taxeaza urmatoarele cereri: a) cereri pentru inregistrarea sau autorizarea
societatilor comerciale, precum si
pentru modificarea actelor constitutive
ale acestora, cereri pentru excluderea unui
asociat, precum si cereri de dizolvare si
lichidare a unei societati
comerciale
342.000 b) cereri pentru lichidarea pozitiei dominante a
unui agent economic
342.000 c) actiuni, cereri si contestatii introduse in temeiul Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului si al Legii nr. 83/1998 privind
procedura falimentului bancilor 342.000 d) cereri pentru contestarea devizului lucrarilor
reglementate de art. 67 alin. 3 din
Legea nr. 26/1996 (Codul
silvic)
171.000 Art. 7. Taxele judiciare de
timbru pentru unele actiuni si cereri referitoare la raporturile de familie
sunt urmatoarele a) pentru cererea de divort intemeiata pe art. 38 alin. 1 si 2 din Codul familiei 342.000 b) pentru cererea de divort intemeiata pe art. 38 alin. 3 din Codul familiei, precum si in cazul in care reclamantul nu realizeaza venituri sau acestea sunt inferioare
salariului minim brut pe tara 68.000 c) pentru cererile de stabilire a locuintei
minorilor, formulate potrivit art. 100 alin. 3 din Codul familiei, pentru cererea de
incredintare a copiilor minori, introdusa
separat de actiunea de divort, pentru cererile
de reincredintare a copiilor minori
ulterior divortului, pentru actiunea
introdusa de un parinte care a
recunoscut unul sau mai multi copii, in
scopul purtarii numelui sau, precum si
pentru cererile de incredintare a copiilor
minori din afara casatoriei, formulate
potrivit art. 65 din Codul
familiei
51.000 Art. 8. (1)
Cererile formulate potrivit Legii
notarilor publici si a activitatii notariale
nr. 36/1995 se taxeaza dupa cum
urmeaza: a) cereri pentru solutionarea conflictelor de
competenta dintre birourile
notarilor publici
68.000 b) plangeri impotriva incheierii de respingere a
cererii de indeplinire a unui act notarial 68.000 c) cereri pentru supralegalizarea semnaturii si a
sigiliului notarului public de catre
Ministerul Justitiei 34.000 Art. 8^1.
(2) Dupa plata taxelor succesorale, eliberarea de noi copii de pe hotararile
judecatoresti prevazutela alin.(1) se taxeaza cu 17.000
lei. Art. 8^2.
Cererile formulate potrivitLegii nr. 188/2000 privind executorii judecatoresti, cu modificarile
si completarile ulterioare, se taxeaza dupa cum urmeaza: a) cereri pentru solutionarea conflictelor de competenta intre birourile executorilor judecatoresti
68.000 b) plangeri impotriva refuzului executorului
judecatoresc de a indeplini un act sau de a
efectua o executare silita 68.000 c) cereri pentru supralegalizarea semnaturii si a
stampilei executorului judecatoresc
34.000 Art. 9. (1)
Transcrierea sau, dupa caz,intabularea in registrele
de publicitate a instrainarilor de
imobile, pe baza de acte sub semnatura privata, si a ordonantelor de
adjudecare se taxeaza in functie de valoarea declarata de parti in act, dar
nu mai putin decat valoarea terenurilor si constructiilor, avuta in vedere la
stabilirea impozitelor, astfel. a) pana la
3.420.000 lei
4%, dar nu mai putin de
34.000 lei b) de la
3.420.001 lei la 17.100.000 lei 137.000 lei + 3%
pentru suma care
depaseste 3.420.000 lei c) de la
17.100.001 lei la 34.200.000 lei 547.000 lei + 2% pentru suma
care depaseste 17.100.000 lei d) de la
34.200.001 lei la 51.000.000 lei 889.000 lei + 1,5% pentru suma
care depaseste 34.200.000 lei e)
peste 51.000.000 lei
1.197.000 lei + 1% pentru suma
care depaseste 51.000.000 lei (4) Inscrierea drepturilor reale de garantie (gaj, ipoteca,
privilegii, fidejusiuni reale) se
taxeaza cu 1,5% la cuantumul din creanta
garantat, dar nu mai mult de
342.000 (5) Orice alte transcrieri, inscrieri sau notari in
registrele de publicitate a situatiei
juridice a imobilelor, inclusiv radierea
drepturilor reale de garantie
34.000 (6) Actiunile si cererile prevazute de Decretul-lege nr. 115/1938 pentru unificarea
dispozitiilor privitoare la cartile
funciare si de Legea cadastrului si a
publicitatii imobiliare nr. 7/1996, altele decat
cererile de efectuare a operatiunilor
de publicitate
68.000 (7) Eliberarea certificatelor de sarcini in urma
cercetarii registrelor de transcriptiuni
si inscriptiuni si, dupa caz, a
extraselor sau copiilor de carte funciara
17.000 Art. 11 (2) Se timbreaza cu 34.000 lei
cererile pentru exercitarea apelului sau recursului impotriva urmatoarelor hotarari judecatoresti Art. 12.
Cererile in vederea declarari recursului in anulare in cauze civile, adresate
Ministerului Justitiei sau Parchetului de pe langa Curtea Suprema de
Justitie
68.000 Art. 13
Toate celelalte actiuni si cereri neevaluabile in bani, cu exceptia celor
scutite de plata taxei judiciare de timbru potrivit legii 68.000 |
1. Autentificarea actelor intre vii,
translative ale dreptului de proprietate si ale altor drepturi reale ce au ca obiect bunuri imobile,
inclusiv actele ce au ca obiect constituirea ca aport la capitalul social al
dreptului de proprietate sau al altui drept real asupra bunurilor imobile se taxeaza la valoarea stabilita
potrivit art. 4 alin. (1), dupa cum urmeaza: a) pana la 128.000.000 lei 3%
dar nu mai putin de 257.000 lei b) de la 128.000.001 lei la 257.000.000
lei 3.850.000 lei+2% pentru suma ce
depaseste 128.000.000 lei c) de la 257.000.001- lei la 513.000.000
lei 6.420.000 lei+ 1,5%
pentru suma ce
depaseste 257.000.000 lei d) de la 513.000.001 lei la 2.566.000.000
lei 10.260.000 lei+1% pentru
suma ce depaseste
513.000.000 lei e) de la 2.566.000.001 lei la 5.133.000.000 lei 30.790.000 lei+0,75% pentru ce
depaseste
2.566.000.000 lei f) peste 5.133.000.001 lei
50.050.000 lei+0,5% pentru ce
depaseste 5.133.000.000 lei 2. Autentificarea testamentelor
77.000 3. Autentificarea actelor de partaj
257.000 4. Autentificarea actelor de lotizare 77.000 (parcelare) 5. Autentificarea actelor de garantie, inclusiv a contractelor de ipoteca
103.000 7. Autentificarea contractelor de
comodat 0,5% din
valoarea bunurilor declarate si inchiriere de bunuri
de parti sau, dupa caz din cuantumul
chiriei declarate de parti, dar nu mai
putin de 128.000 lei 8. Autentificarea procurilor
51.000 9. Autentificarea oricaror alte acte
al 0,5% din valoarea
declarata de parti, caror obiect este evaluabil in
bani, dar nu
mai putin de 128.000 lei necuprinse la pct. 1-8
10. Autentificarea actelor constitutive
ale
257.000 societatilor comerciale, precum si a actelor de modificare a acestora 11. Autentificarea actelor constitutive
ale
103.000 societatilor agricole, precum si a actelor de modificare a acestora 12. Autentificarea actelor de
constituire 103.000 si a statutelor asociatiilor fara scop patrimonial si ale fundatiilor, inclusiv a actelor de modificare 13. Autentificarea oricaror alte acte
al
15.000 caror obiect este neevaluabil in bani 14. Intocmirea actelor de protest al
257.000 cambiilor, cecurilor si al altor titluri la ordin 15. Legalizarea semnaturilor, a specime- 51.000 nelor de semnatura si a sigiliilor, dare de data certa, certificarea unor fapte, pentru fiecare act 16. Legalizarea de copii de pe
inscrisurile 15.000 prezentate de parti sau din arhiva notarului public, pentru fiecare copie 17. Legalizarea traducerii de catre
notarul
26.000 public autorizat sau legalizarea semnaturii traducatorului, pentru fiecare exemplar 18. Primirea in depozit a inscrisurilor
si
15.000 documentelor pe timp de un an sau fractiune de un an, pentru fiecare exemplar 19. Eliberari de duplicate de pe actele
26.000 notariale si
reconstituiri de acte originale 20. Taxa asupra succesiunilor, dupa valoarea
acestora, se stabileste astfel: a) pana la 51.000.000 lei
3% dar nu mai putin de 51.000 lei
pentru fiecare mostenitor
b) de la 51.000.001 lei la
257.000.000 lei 1.540.000 lei+2% pentru suma care
care
depaseste 51.000.000 lei c) de la 257.000.001 lei
la 513.000.000 lei 5.650.000 lei+1% pentru suma care
depaseste 257.000.000 lei d) peste 513.000.001 lei
8.213.000 lei+0,5% pentru suma care
depaseste 513.000.000 lei 21.
Efectuarea oricaror alte acte notariale
15.000 necuprinse la
pct. 11-18, pentru fiecare act |
Art.27 Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorate pentru īntregul an de către persoanele fizice, pānă la data de 15 martie 2003 se acordă o bonificaţie de 10%.
Art.II Cu aducerea la īndeplinire a prevederilor prezentei hotărāri se
īncredinţează Primarul
municipiului Tīrgu Mureş dr. Dorin Florea şi Executivul Consiliului
local municipal prin Direcţia Economică şi serviciile de
specialitate.
Preşedinte de
şedinţă
SECRETARUL MUNICIPIULUI TĪRGU MUREŞ,