R O M Ā N I A
privind aprobarea reorganizării Regiei Autonome Energomur īn societate pe acţiuni
Consiliul Municipal Tg. Mureş, īntrunit
īn şedinţă ordinară de lucru,
Avānd
īn vedere prevederile :
-
Ordonanţei de Urgenţă nr. 30/1997 a Guvernului Romāniei, privind
reorganizarea regiilor autonome, aprobată prin Legea nr. 207/1997, cu
modificările aduse prin Legea nr. 103/1998;
-
Legii nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul
juridic al acesteia
- Legii
nr.219/1998 privind regimul concesiunilor
- Legii nr
189/1998 privind finanţele publice locale
Văzānd expunerea de motive nr.466 din 15.02.2001
a Direcţiei Tehnice şi Administrarea Patrimoniului privind aprobarea
reorganizării R.A. ENERGOMUR
Tīrgu-Mureş īn societate comercială şi implicit a
trecerii īn patrimoniul privat a
Consiliul local Tīrgu Mureş a centralelor termice, a punctelor termice
precum şi a instalaţiilor aferente, situate pe raza municipiului
Tīrgu Mureş, cāt şi avizul favorabil al comisiilor de specialitate;
Potrivit dispoziţiilor art. 20, alin.2 lit.g,h,i, ale art.
28, art. 79 şi ale art.84 din Legea nr.69/1991 privind administraţia
publică locală, republicată.
h o t ă r ă ş t e :
Art.1. Se aprobă cu data de 1
martie 2001, reorganizarea Regiei Autonome Energomur Tīrgu
Mureş īn societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic Consiliul local municipal
Tīrgu Mureş.
Art.2. Se aprobă Actul constitutiv
al Societăţii Comerciale Energomur S.A. cuprins īn anexa nr.1, care face
parte integrantă din prezenta hotărāre.
Art.3. Se aprobă
componenţa Consiliului de administraţie al Societăţii
comerciale pe acţiuni şi a comisiei de cenzori şi cenzori
supleanţi conform anexei
2.
Art.4. Se aprobă emblema S.C.
ENERGOMUR S.A., prezentată īn anexa nr.3, care face parte integrantă din prezenta
hotărāre.
Art.5. Se aprobă cu data de 1
martie 2001 evidenţierea īn patrimoniul privat al Consiliului local Tīrgu Mureş, la valoarea de inventar, conform anexei nr.4 a centralelor termice, a punctelor
termice precum şi a instalaţiilor aferente, cāt şi imobilul din
str. Kos Karoly nr.1/B, clădire corp C, situate pe raza
municipiului Tīrgu Mureş.
Art.6. Mijloacele fixe care
aparţin domeniului public cuprinse īn anexa nr.5 şi bunurile din
domeniul privat, prevăzute īn anexa nr.4. vor fi predate prin Protocol de
predare-primire de către R.A. Energomur către Consiliul local Tīrgu Mureş, conform anexei
nr.6.
Art.7. Prin contract de concesiune,
īn termen de 30 zile de la reorganizarea R.A. Energomur īn societate
comercială, Consiliul local Tīrgu Mureş īi va atribui acesteia
activitatea de producere, furnizare şi distribuţie pe plan local a
energiei termice, precum şi centralele termice, a punctele termice,
reţelele, instalaţiile, imobilul din str. Kos Karoly nr.1/B,
clădire corp C, şi terenurile aferente acestora.
Art.8. Se aprobă īn principiu
contractul de concesiune, prezentat īn anexa nr.7.
Art.9. Anexele la contractul de
concesiune se vor supune aprobării la proxima şedinţă a
Consilului local Tīrgu Mureş.
Art.10.
Cu aducerea la
īndeplinire a prevederilor prezentei Hotărāri se īncredinţează
Executivul Consiliului Local Municipal prin Direcţia Tehnică şi
Administrarea Patrimoniului şi echipa managerială a RA Energomur
Tīrgu-Mureş.
Contrasemnează,
p. Secretar Consiliul Local Municipal Preşedinte
de şedinţă
jrs. Puni Gabriela ing. Ştefanovici Mircea
C:\vechi\CONSILIERI\HCLM2001\hclm
42 2202.doc
ACT CONSTITUTIV ENERGOMUR Anexa 1
Proiect
CAPITOLUL I.
Denumirea, sediul şi naţionalitatea asociaţilor
Art.1. Consiliul local al Municipiului
Tīrgu-Mureş, reprezentant legal al statului īn domeniul
administraţiei publice locale, este acţionar unic.
Art.2. Sediul Consiliului local al Municipiului
Tīrgu-Mureş este īn Tīrgu-Mureş, P-ţa Victoriei nr.3,
judeţul Mureş, Romānia.
Art.3. Consiliul local al Municipiului
Tīrgu-Mureş are cont bancar nr.
.. deschis la Trezoreria
Tīrgu-Mureş
CAPITOLUL II
Forma, denumirea , sediul, durata şi
emblema societăţii
Art.4.
Denumirea societăţii comerciale
este S.C. ,,ENERGOMUR S.A. Īn toate actele facturile, anunţurile,
publicaţiile şi alte acte emanānd de la societatea comercială,
denumirea acesteia va fi precedată sau urmată de cuvintele societate
pe acţiuni sau de iniţialele ,,S.A.", de capitalul social, de
numărul de īnmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului şi codul fiscal.
Art.5. Societatea comercială ,,ENERGOMUR
S.A.. este persoană juridică romānă, avānd forma de societate pe
acţiuni, care īşi desfăşoară activitatea īn
conformitate cu legile romāne şi cu prezentul act constitutiv.
Art.6.
Sediul societăţii comerciale
este īn Municipiul Tīrgu-Mureş, str. Kós Kįroly nr.1/B, judeţul
Mureş, Romānia.
Societatea,
la data constituirii sale, nu are sucursale, filiale, agenţii sau
reprezentanţe, dar va putea să le īnfiinţeze īn viitor, īn
ţară sau/şi īn străinătate, pe baza hotărārii
adunării generale ale acţionarilor, conform legii.
Art.7. Durata
societăţii este nedeterminată, cu īncepere de la data
īnmatriculării la Camera de Comerţ, Industrie şi
Agricultură a judeţului Mureş.
Art.8.
Emblema societăţii va avea
următoarea reprezentare grafică: īntr-o literă Q, trasat cu roşu şi negru pe fond alb, apare
īnscris cu majuscule, negre de tipar, īn partea de sus a literei, la mijloc
,,S.C."; īn mijlocul literei ,,Q", apare īnscris cu majuscule negre
de tipar ,,ENERGOMUR", litera E fiind majorată faţă de
mărimea restului literelor din cuvānt şi accentuată cu rosu;
dedesubtul literei ,,R" din cuvāntul ,,ENERGOMUR" apare īnscris cu
majuscule negre de tipar ,,S.A."; īn partea de jos a literei Q, la mijloc
apare īnscris cu majuscule negre de
tipar ,,TĪRGU-MUREŞ".
CAPITOLUL III
Scopul şi obiectul de activitate al
societăţii comerciale
Art.9.
Scopul societăţii este:
-producerea, furnizarea şi
distribuirea energiei termice şi electrice;
-efectuarea - cu respectarea
legislaţiei romāne īn vigoare - de acte de comerţ,
corespunzătoare şi necesare realizării obiectului de activitate,
stabilit prin prezentul act constitutiv.
Art.10. Obiectul de activitate al
societăţii este:
1.
Producţia,
furnizarea şi distribuţia energiei termice, electrice şi apei
calde.- 40
-
Producţia
de energie electrică 4011
-
Furnizarea şi distribuţia de energie electrică 4012
-
Producţia,
furnizarea şi distribuţia energiei termice şi a apei calde - 403
2.
Fabricarea
elementelor de dulgherie şi tāmplărie pentru construcţii 2030
3.
Ridicarea
presiunii apei reci prin staţiile de hidrofor - 4100
4.
Lucrări
de tāmplarie şi dulgherie 4542
5.
Extracţia
nisipului - 1421
6. Turnătorie 275
fontă 2751
-
oţel 2752
-
metale neferoase 2753
-
alte metale neferoase - 2754
7.
Construcţii
metalice.- 2811
8.
Producţia
de cazane pentru īncălzire centrală - 2822
9. Import-export de materiale, aparataj, maşini, utilaje şi
instalaţii specifice activităţii.
10. Producţia şi repararea de materiale, aparataj, maşini,
utilaje şi instalaţii specifice activităţii.
11. Comerţ cu materiale , aparataj, maşini, utilaje şi
instalaţii specifice activităţii.
12.
Activitate de īncercare, reparare
şi verificare metrologică pentru aparataje, maşini, utilaje
şi instalaţii specifice activităţii.
13. Turism, servicii publice şi de agrement şi alimentaţie
publică.
14. Consulting economic, juridic şi tehnic de specialitate īn domeniul
activităţii.
15. Īntreţinere şi
reparaţii mijloace de transport. - 5021
16. Manipulări de materiale
6311
17. depozitări de
materiale. - 6312
18. Expertize tehnice, juridice şi contabile specifice activităţii.
19. Consulting de orice natură.
20. Transfer de know-how.
21. Intocmirea de bilanturi de mediu
22. Īnchirierea şi
subīnchirierea bunurilor imobiliare proprii sau īnchiriate - 7020
23. Īnchirierea utilajelor de
construcţii şi demolare, cu personal de deservire aferent 4550
24. Īnchirierea altor
maşini şi echipamente - 7134
25. Activităţi de
coşerit, de īntreţinere şi curăţare a clădirilor
- 7470
26. Servicii de īntreţinere şi exploatare centrale şi puncte
termice.
27. Īntocmirea de bilanţuri energetice.
28. Instalare sisteme de măsurare energie termică şi
apă caldă de consum
29. Analize de laborator specifice activităţii
30. Producţia de echipamente energetice şi componente ale
acestora.
31. Activităţi de īncasare a debitelor de la clienţi
32. Consultaţii īn domeniul
echipamentelor de calcul 7210
33. Realizarea şi
furnizarea de programe - 7220
34. Realizarea şi
furnizarea de software 7236
35. Prelucrarea datelor 7230
36. Activităţi legate
de bănci de date -7240
37. Alte activităţi
legate de informatică 7460
38. Activităţi
juridice 7411
39. Activităţi de
contabilitate, revizie contabilă, consultaţii īn domeniul fiscal
7412
40. Activităţi de
studiere a pieţei şi de sondaj 7413
41. Activităţi de
consultare pentru afaceri şi management 7414
42. Activităţi de
proiectare 7420
43. Activităţi de
secretariat, dactilografiere, multiplicare şi traduceri 7483
44. Alte activităţi de
servicii - 9305
45. Activităţi de
testări şi analize tehnice - 7430
46. Derularea investiţiilor pentru ordonatorul principal de credite
47. Prelucrarea brută a
lemnului şi impregnarea lemnului 2010
48. Fabricarea elementelor din
beton pentru construcţii 2661
49. Fabricarea betonului 2663
50. Fabricarea mortarului 2664
51. Construcţii metalice
şi părţi componente 2811
52. Structuri şi
tāmplării metalice 2812
53. Fabricarea articolelor de
feronerie 2863
54. Fabricarea altor articole
din metal 2875
55. Demolarea
construcţiilor, terasamente şi organizare de şantier 4511
56. Lucrări de
construcţii, inclusiv lucrări de artă 4521
57. Lucrări de īnvelitori,
sarpante şi terase la construcţii 4522
58. Lucrări specifice
pentru construcţii 4526
59. Lucrări de instalaţii
electrice 4531
60. Lucrări de
instalaţii sanitare şi de īncălzire centrală şi de
montaj de echipamente şi utilaje tehnologice la clădiri şi
construcţii inginereşti 4533
61. Lucrări de
instalaţii şi de construcţii auxiliare 4534
62. Lucrări de pardosire
şi placare a pereţilor - 4543
63. Lucrări de vopsitorie,
zugrăveli şi de montări de gemuri 4544
64. Lucrări de finisare
4545
65. Īntreţinerea şi
repararea autovehiculelor (fără reparaţiile executate īn
īntreprinderi organizate de tip industrial) 5021
66. Comerţ intermediar cu
material lemnos şi de construcţii 5113
67. Comerţ intermediar cu
mobila, articole de menaj şi de fierărie 5115
68. Comerţ intermediar cu
produse diverse 5119
69. Comerţ cu
amănuntul al fructelor şi legumelor 5221
70. Comerţ cu
amănuntul al produselor lactate şi al ouălelor - 5227
71. Comerţ cu
amănuntul al cărnii şi produselor din carne - 5222
72. Comerţ cu
amănuntul al pāinii, produselor de patiserie şi zaharoase 5224
73. Comerţ cu
amănuntul al băuturilor 5225
74. Cantine - 5551
CAPITOLUL IV
Capitalul social
Art.11. Capitalul social al
societăţii comeciale este fixat la suma de 8.466.250 mii lei, la care
corespund un număr de 338.650 acţiuni nominative īn valoare de 25.000
lei fiecare.
Capitalul social al
societăţii comerciale se constituie din aport īn numerar rezultat din
contul nr.
., Banca
., īn sumă totală de 515.245.478 lei, īn
procent de 6 % din totalul capitalului social.
Aportul
īn natură se formează din bunurile conform listei anexe īn valoare
totală de 7.951.004.522 lei, aşa cum s-a stailit prin raportul de
expertiză nr
din
.., care reprezintă 94 % din totalul capitalului
social.
Art.12. Capitalul social iniţial este
īn īntregime subscris de statul romān, īn calitate de acţionar unic,
reprezentat de Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş, şi
vărsat īn īntregime la data constituirii societăţii comerciale.
Art.13. Capitalul social iniţial este
deţinut de statul romān, ca acţionar unic, reprezentat de Consiliul
local al Municipiului Tīrgu-Mureş, pānă la transmiterea
acţiunilor proprietatea statului către persoane fizice sau juridice
romāne sau străine, īn condiţiile legii.
Art.14. Modificarea
capitalului social se face pe baza hotărārii Adunării Generale
Extraordinare a Acţionarilor şi trebuie publicată īn Monitorul
Oficial.
Art.15. Capitalul social
poate fi majorat prin emisiune de noi acţiuni īn cazul īn care majorarea
are loc prin aport īn natură sau īn numerar, prin reevaluarea
patrimoniului sau prin repartizarea de profit.
Art. 16. Majorarea
capitalului social se face total sau parţial īn natură, pe baza
evaluării efectuate de experţi desemnaţi, cu respectarea
dispoziţiilor legale.
Art. 17. Dacă se
constată o micsorare a capitalului social, acesta va trebui reīntregit sau
redus mai īnainte de a se putea face orice repartizare sau distribuire de
profit.
Art. 18. Reducerea
capitalului social se poate face cu limitarea capitalului la suma
rămasă, cu respectarea minimului de capital legal. Reducerea
capitalului social va putea fi făcută numai după legile privind
societăţile comerciale īn vigoare.
CAPITOLUL V.
Bunurile mobile şi imobile
Art.19.
Cantitatea şi valoarea bunurilor constituind aport īn natură
īn societatea comercială, este cea rezultată din inventarierea
acestora şi din ultima reevaluare a patrimoniului considerat, conform Hotărārea Guvernului nr. 304 /2000 şi care
sunt īnregistrate īn evidenţa contabilă.
CAPITOLUL VI
Acţiunile
Art.20. Acţiunile societăţii
comerciale vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.
Art.
21. Acţiunile
societăţii comerciale sunt nominative īn număr de 338.650, cu o
valoare nominală de 25.000 lei fiecare.
Art.22. Societatea comercială va
ţine evidenţa acţiunilor īntr-un registru numerotat, sigilat
şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie, care se
păstrează la sediul societăţii comerciale, prin grija
preşedintelui Consiliului de administraţie.
Art.23. (1)
Deţinerea acţiunii implică adeziunea de drept la actul
constitutiv.
(2) Drepturile şi obligaţiile conferite
de acţiuni urmează acţiunile, īn cazul transmiterii lor īn
proprietatea altor persoane , īn condiţiile legii.
Art.24. Obligaţiile
societăţii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar
acţionarul unic răspunde īn limita valorii acţiunilor pe care le
deţine.
Art.25. Patrimoniul societăţii
comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii ale
acţionarului unic.
Un
creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra
părţii din profitul societăţii comerciale care i se va
repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau asupra
cotei părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii
comerciale efectuată īn condiţiile legii şi ale prezentului act
constitutiv.
Art.26. Acţiunile sunt indivizibile cu
privire la societatea comercială, care nu recunoşte decāt un
proprietar pentru fiecare acţiune.
Art. 27.. Acţiunile societăţii comerciale vor cuprinde
toate elementele prevăzute de lege.
Art.
28. Acţiunile vor cuprinde :
- Denumirea
şi durata societăţii.
-
Data Actului Constitutiv , număr din Registrul Comerţului sub care se
află īnmatriculată societatea şi nr.Monitor Oficial īn care s-a
făcut publicarea;
-
Capitalul social, numărul de acţiuni, seria şi numărul de
ordine a acţiunii, valoarea nominală.
-Denumirea şi sediul acţionarului, şi numărul de īnmatriculare al acestuia.
Art.
29. Forma acţiunilor :
- Acţiunile
sunt emise īn forma materializată şi sunt evidenţiate īn
Registrul consolidat al acţionarilor īn conformitate cu prevederile legale
īn vigoare.
Art.
30. Acţiunile nou emise īn conformitate cu Art. 15,16 din statut trebuie subscrise īn totalitatea lor libere
de orice sarcini, iar valoarea lor trebuie vărsată īn termenul
stabilit de Adunarea Generală a Acţionarilor.
Īn cazul pierdrii uneia sau mai multor acţiuni proprietarul va
anunţa consiliul de administraţie şi va face publică īn
presă pierderea acestora.
După 6 luni acţionarul va putea obţine
un duplicat al acţiunilor pierdute.
CAPITOLUL VII
Conducerea, administrarea, controlul
gestiunii şi funcţionarea societăţii
Art.31. (1) Adunarea generală a
acţionarilor este organul de conducere al societăţii comerciale
S.C. Energomur S.A., care decide asupra politicii economice a acesteia şi
asupra activităţii ei, īn conformitate cu mandatul primit de la
acţionari.
(2) Adunările generale ale
acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare.
Art.32. Īn perioada īn care statul este
acţionar unic, atribuţiile adunării generale ale
acţionarilor vor fi exercitate de către Consiliul local al
Municipiului Tīrgu-Mureş.
Art.33. Adunarea ordinară a
acţionarilor se constituie din cel puţin 2/3 din membri şi se
īntruneşte cel puţin odată pe an, īn cel mult trei luni de la
īncheiarea exerciţiului financiar. Īn afară de dezbaterea altor
probleme īnscrise la ordinea de zi, adunarea generală a acţionarilor
este obligată:
a)
Să
discute, să aprobe sau să modifice bilanţul, după
ascultarea raportului administratorilor şi cenzorilor şi să
fixeze dividendele;
b)
Să
aleagă pe administratori şi cenzori;
c)
Să
se pronunţe asupra gestiunii administratorilor;
d)
Să
stabilească bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz,
programul de activitate pe exerciţiul financiar următor;
e)
Să
hotărască gajarea, īnchirierea sau vānzarea uneia sau mai multora
dintre unităţile societăţii;
f)
Să
aprobe strategia de scurtă, medie şi lungă durată
prezentată de către Consiliul
de administraţie;
g)
Să
aprobe politica economica, comerciala a societăţii;
h)
Să
aprobe politica investiţională a societăţii; dezvoltarea
capacităţilor existente, modernizarea şi retehnologizarea
sistemelor existente;
i)
Să
aprobe anual lista obiectivelor de investiţii pe care le va finanţa;
j)
Să
aprobe modul de amortizare īn condiţiile legii, casarea şi scoaterea
din funcţiune a mijloacelor fixe din patrimoniul public şi privat al
Consiliului local pe baza propunerii Consiliului de administraţie .
Art.34. Adunarea generală
extraodinară se īntruneşte ori de cāte ori este necesar a se lua o
hotătāre pentru:
a) Schimbarea formei juridice a
societăţii comerciale;
b) Mutarea sediului
societăţii comerciale;
c) Schimbarea obiectului de
activitate al societăţii comerciale;
d) Mărirea capitalului
social;
e) Reducerea capitalului social
sau reīntregirea sa prin emisiune de noi acţiuni;
f) Fuziunea cu alte
societăţi sau divizarea societăţii;
g) Dizolvarea anticipată a
societăţii comerciale;
h) Emisiunea de
obligaţiuni;
i) Orice altă modificare a
actului constitutiv sau orice altă hotărāre pentru care este
cerută aprobarea adunării
generale extraordinare.
Art.35. Adunarea generală
extraordinară poate delega Consiliului de administraţie
exerciţiul atribuţiilor sale menţionate la art.35 lit.b, c, d,
şi e.
Art.36. Pentru validitatea deliberării
adunării ordinare este necesară prezenţa acţionarilor care
să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social, iar
hotărārile să fie luate de acţionarii ce deţin majoritatea
absolută din capitalul social reprezentat īn adunare.
Art.37. Pentru validitatea deliberării
adunării extraordinare este necesară, prezenţa membrilor
Consiliului local reprezentānd 2/3 din capitalul social, iar hotărārile
să fie luate cu votul unui număr de acţionari care să
reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social.
Art.38. Adunarea generală va fi
convocată de preşedintele Consiliului de administraţie sau de un
alt administrator, pe baza īmputernicirii date de către preşedinte,
de cāte ori va fi nevoie. Termenul de īntrunire nu poate fi mai mic de 15 zile
de la publicarea convocării.
Convocarea va fi publicată īn Monitorul Oficial
şi cel puţin īn două ziare locale, unul īn limba romānă
şi celălalt īn limba maghiară. Convocarea pentru prima adunare
generală va cuprinde locul şi data ţinerii adunării
generale, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a
tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării.
Art.39. Īn īnştiinţarea pentru
prima adunare generală se va putea fixa ziua şi ora pentru cea de a
doua adunare, cānd cea dintāi nu s-ar putea ţine.
Art.40. Societatea comercială
,,ENERGOMUR S.A.. este administrată de către un consiliu de
administraţie compus din 5 membri, după cum urmează:
NrCrt |
Numele şi prenumele |
Locul şi data naşterii |
Domiciliul |
Cetăţenia |
1. |
Socol Victor |
|
|
romana |
|
|
|
|
romana |
|
|
|
|
romana |
|
|
|
|
romana |
|
|
|
|
romana |
Art.41. Consiliul de administraţie se
numeşte, prin hotărāre, de către Adunarea generală a
acţionarilor (Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş) pe o
perioadă de 4 ani; pānă la jumătate din numărul membrilor
acestuia putānd fi īnlocuiţi la 2 ani, din motive īntemeiate.
Art.42. Preşedintele Consiliului de
administraţie este desemnat de Adunarea generală a acţionarilor
şi este si directorul general al
societăţii comerciale.
Art.43. Consiliul de administraţie se
īntālneşte ori de cāte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe
lună, la sediul societăţii.
Art.44. La şedinţele Consiliului
de administraţie vor fi convocaţi şi cenzorii.
Art.45. Membrii Consiliului de
administraţie:
a) Īşi păstrează calitatea
de angajaţi la instituţia sau agentul economic de la care provin;
b) Sunt plătiţi pentru activitatea
desfăşurată īn această calitate cu o indemnizaţie
lunară de 20% din salariul directorului general;
c) Nu pot fi membri īn Consiliul de
administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost
condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de īncredere, fals şi uz
de fals, īnşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare
sau luare de mită, precum şi alte infracţiuni de aceeaşi
natură.
d) Fiecare administrator va depune o
garanţie, pentru perioada cāt īndeplineşte această calitate, īn
valoare a cel puţin 10 acţiuni.
Art.46. Pentru valabilitatea deciziilor
Consiliului de administraţie este necesară prezenţa a cel
puţin trei (3) din numărul administratorilor.
Deciziile
īn Consiliul de administraţie se iau cu majoritatea membrilor prezenţi.
Art.47. Ordinea de zi a
şedinţelor, dezbaterile pe marginea acesteia, precum şi
deciziile adoptate se consemnează īntr-un proces verbal de
şedinţe, care se va īnscrie īntr-un registru special, numerotat
şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie.
Art.48. Membrii Consiliului de
administraţie răspund individual sau solidar, după caz,
faţă de societatea comercială pentru prejudiciile rezultate din
infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale. Īn astfel de
situaţii, ei pot fi revocaţi de către Consiliul local municipal,
respectiv adunarea generală..
Art.49. Atribuţiile, răspunderile
şi competenţele Consiliului de administraţie sunt
următoarele:
a) Asigură elaborarea
bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea
acestora şi le supune aprobării Consiliului local municipal,
respectiv adunării generale.
b) Stabileşte
condiţiile generale de angajare şi concediere a personalului
c) Aprobă
operaţiunile de cumpărare şi vānzare de mijloace fixe, potrivit
competenţelor acordate.
d) Supune anual Consiliul local
al municipiului Tīrgu-Mureş, īn termen de 60 zile de la īncheierea
exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea
societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe
anul precedent, precum şi planul de afaceri pe anul īn curs.
e) Rezolvă orice altă
problemă stabilită de către Consiliul local municipal, respectiv
adunarea generală.
f) Propune strategia de
durată scurtă, medie şi lungă a societăţii
comerciale
g) Elaborează politica
economică, financiară şi comercială a societăţii
comerciale
h) Elaborează politica
investiţională a societăţii; dezvoltarea
capacităţilor existente şi retehnologizarea sistemelor existente
i) Īntocmeşte anual lista
obiectivelor de investiţii ce vor fi finanţate de Consiliul local
municipal.
j) Supune spre aprobarea
Adunarii generale a acţionarilor, modul de amortizare īn condiţiile
legii , casarea şi scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe
concesionate, aferente patrimoniului public şi privat al Consiliului
local.
k) Stabileşte toate
preţurile şi tarifele pentru toate domeniile de activitate īn afara
celor aferente serviciilor de producerea şi distribuţia energiei
termice .
Art.
50. Atribuţiile Directorului
general.
(1) Directorul general reprezintă societatea comercială īn relaţiile cu terţii şi are īn principal, următoarele atribuţii:
a)
Aplică
strategia şi politicile de dezvoltare ale societăţii comerciale;
b)
Angajează,
promovează şi concediază personalul de execuţie şi de
conducere al societăţii comerciale, cu excepţia directorilor
executivi care se numesc de consiliul de administraţie;
c)
Propune
numirea, suspendarea sau revocarea directorilor executivi al
societăţii;
d)
Negociază
contractul colectiv de muncă, īn limita mandatului dat de consiliul de
administraţie;
e)
Īncheie
acte juridice īn numele şi pe seama societăţii comerciale;
f)
Propune
operaţiunile de vānzare şi cumpărare de bunuri;
g)
Aprobă
operaţiunile de īncasări şi plăţi potrivit
competenţelor;
h)
Īndeplineşte
orice alte atribuţii potrivit competenţelor acordate;
(2) Directorul general poate
delega o parte din atribuţiile sale directorilor executivi sau
oricărei alte persoane din cadrul societăţii comerciale.
(3) Competenţele,
atribuţiile şi răspunderile directorilor executivi sunt
stabilite īn regulamentul de organizare şi funcţionare a
societăţii comerciale.
Art.
51. Gestiunea
societăţii este controlată de o comisie de cenzori si cenzori
supleanti formată din trei cenzori, după cum urmează:
CENZORI
Nrcrt |
Numele şi prenumele |
Locul şi data naşterii |
Domiciliul |
Profesia |
Locul de muncă |
1. |
|
|
|
Economist |
|
2. |
|
|
|
Economist |
|
3. |
|
|
|
Economist |
|
CENZORI
SUPLEANTI
Nrcrt |
Numele şi prenumele |
Locul şi data naşterii |
Domiciliul |
Profesia |
Locul de muncă |
1. |
|
|
|
Economist |
|
2. |
|
|
|
Economist |
|
3. |
|
|
|
Economist |
|
Cenzorii
sunt obligaţi să depună o garanţie reprezentānd valoarea a
5 acţiuni.
Cenzorii
vor fi remuneraţi pentru activitatea lor cu o īndemnizaţie
lunară egală cu 15% din salariul directorului general.
Art.52. Cenzorii sunt obligaţi să
supravegheze gestiunea societaţii , să verifice dacă
bilanţul şi contul de profit şi pierderi sunt legal īntocmite
şi īn concordanţă cu registrele, dacă acestea din urmă
sunt regulat ţinute şi dacă evaluarea patrimoniului s-a
făcut conform regulilor stabilite pentru īntocmirea bilanţului.
Cenzorii
sunt obligaţi de asemenea :
a) Să facă īn fiecare
lună şi pe neaşteptate, inspecţii casei şi să
verifice existenţa titlurilor sau valorilor ce sunt proprietatea
societaţii, sau au fost primite īn gaj, cauţiune ori depozit;
b) Să convoace adunarea
ordinară sau extraordinară cānd n-a fost convocată de către
administratori;
c) Să ia parte la
adunările ordinare şi extraordinare, putānd face să se insereze
īn ordinea de zi propunerile pe care le vor crede necesare;
d) Să constate depunerea
regulată a garanţiei din partea administratorilor;
e) Să vegheze ca
dispoziţiile legii şi a actului constitutiv să fie īndeplinite
de administratori şi lichidatori.
Cenzorii
iau parte la adunarile administratorilor fără drept de vot .
Īntinderea
şi efectele răspunderii cenzorilor sunt determinate de regulile
mandatului .
Art.53. Comisia de cenzori se
īntruneşte la sediul societăţii şi ia decizii īn
unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu
divergenţe se īnainteză Consiliului local municipal.
Art.
54. Comisia de cenzori va aduce la cunoştinţa Consiliului de
administraţie neregulile īn administraţie şi
īncălcările dispoziţiilor legale şi ale prevederilor
actului constitutiv, pe care le constată, iar cazurile mai importante le
va aduce la cunostinţa Consiliului local municipal.
Art.55. Comisia de cenzori poate convoca
adunarea generală extraordinară a acţionarilor (Consiliul local muncipal), dacă
aceasta nu a fost convocată de Consiliul de administraţie, īn cazul
īn care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani
consecutiv (cu excepţia primilor doi ani de la constituirea
societăţii), precum şi ori de cāte ori consideră necesar
pentru alte situaţii privind īncălcarea dispoziţiilor legale
şi cele ale actului constitutiv.
Atribuţiile
şi modul de funcţionare a Comisiei de cenzori, drepturile şi
obligaţiile cenzorilor se completează cu prevederile legale īn acest
domeniu.
Art.56. Cenzorii şi cenzorii
supleanţi se numesc pe o perioadă de 3 ani şi pot fi
realeşi.
Art.57. Sunt incompatibile cu calitatea de
membri īn Comisia de cenzori persoanele care, potrivit Legii nr.31/1990, nu pot
fi fondatori, precum şi cele care sunt rude sau afini pānă la gradul
al patrulea sau soţii/soţiile administratorilor şi persoanele
care primesc, sub orice formă, pentru alte funcţii decīt aceea de
cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administrator sau de la
societate.
CAPITOLUL VIII
Activitatea societăţii
Art.58. Exerciţiul financiar īncepe la
1 ianuarie şi se īncheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul
exerciţiu financiar īncepe la data īnregistrării la Oficiul
Registrului Comerţului.
Art.59. Consiliul de administraţie
stabileşte, īn condiţiile legii, modul de amortizare, scoatere din
funcţiune a mijloacelor fixe aferente patrimoniului propriu.
Art.60. Societatea comercială va
ţine evidenţa contabilă īn lei, va īntocmi anual bilanţul
şi contul de profit şi pierderi avānd īn vedere Normele metodologice
elaborate de Ministerul finanţelor.
Art.61. Bilanţul contabil şi
contul de profit şi pierderi,
īmpreună cu raportul administratorilor şi cenzorilor, vor rămīne
depuse la sediul societăţii īn cele 15 zile care preced īntrunirea
adunării generale, pentru a fi cercetate de acţionari.
Art.62. Consiliul de administraţie este
obligat ca īn termen de 15 zile de la data ţinerii adunării generale
a acţionarilor să depună o copie de pe bilanţul contabil,
īnsoţită de contul de profit şi pierderi, la Administraţia
financiară, anexānd raportul său, raportul cenzorilor şi procesul
verbal al adunării generale.
Un exemplar al bilanţului contabil, vizat de
Administraţia financiară, īmpreună cu actele menţionate la
aliniatul precedent, vor fi depuse la Oficiul Registrului Comerţului
Mureş. Un anunţ prin care se confirmă depunerea acestor acte va
fi publicat īn Monitorul Oficial al Romāniei pe cheltuiala societăţii
şi prin grija Oficiului Registrului Comerţului.
Art.63. Profitul societăţii se
stabileşte pe baza bilanţului aprobat de Adunarea generală a
acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte īn condiţiile
legii.
Art.64. Din profitul rămas după
plata impozitului pe profit, Societatea īşi va constitui fonduri, īn
condiţiile legii.
Art.65. Plata dividendelor cuvenite
acţionarului/acţionarilor se face de societate īn condiţiile
legii. Īn cazul inregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor
va analiza cauzele şi va hotărā īn consecinţă.
Art.66. Acţionarul unic va suporta integral pierderile
īnregistrate de societate.
Art.67. Societatea comercială ţine
următoarele registre:
a) un registru al
acţionarilor;
b) un registru al
şedinţelor şi deliberărilor Adunărilor generale;
c) un registru al
şedinţelor şi deliberărilor Consiliului de
administraţie;
d) un registru al
deliberărilor şi constatărilor făcute de cenzori īn
exercitarea mandatului lor.
Registrele
prevăzute la literele a,b şi c vor fi ţinute prin grija
Consiliului de administraţie, iar cel prevăzut la litera d, prin
grija cenzorilor.
CAPITOLUL IX
Modificarea formei juridice
Art.68
. Societatea comercială va
putea fi transformată īn altă formă de societate, prin
Hotărārea adunării generale a acţionarilor. Noua societate va
īndeplini formalităţile legale de īnregistrare şi publicitate
cerute la īnfiinţarea societăţilor comerciale.
CAPITOLUL X
Dizolvarea şi lichidarea societăţii
Art.69. Cazurile de dizolvare a
societăţii sunt cele prevăzute īn Legea nr.31/1990,
republicată.
Dizolvarea
societăţii comerciale trebuie să fie īnscrisă la Oficiul
Registrului Comerţului şi publicată īn Monitorul Oficial al
Romāniei.
Art.70. Īn caz de dizolvare, societatea va fi lichidată.
Lichidarea societăţii
şi repartizarea partimoniului se fac īn condiţiile şi cu
respectarea procedurii prevăzute de lege.
CAPITOLUL XI
Litigii
Art.71. Litigiile de orice fel apărute
īntre societatea comercială şi persoane fizice sau alte persoane
juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de
drept comun.
Pentru
soluţionarea litigiilor dintre ele societăţile comerciale pot
apela şi la arbitraj, īn condiţiile legii.
CAPITOLUL XII
Dispoziţii finale
Art.72.
Īn cazul privatizării societăţii comerciale sau
desfinţării funcţionale a centralelor şi punctelor termice,
clădirile īn care acestea funcţionează revin de drept īn
patrimoniul privat al Consiliului local municipal.
Art.73. Prevederile prezentului Act constitutiv se
completează cu dispoziţiile legale referitoare la
societăţile comerciale.
Art.74. Societatea comercială preia toate
drepturile şi obligaţiile regiei autonome din care s-a divizat.
Anexa 2
Componenţa
membrilor Consiliului de Administraţie, a Comisiei de cenzori şi a
cenzorilor supleanţi pentru
S.C.
Energomur S.A.
1.
Pentru
Consiliul de Administraţie al S.C. Energomur S.A., următorii membrii:
-
Socol Victor
-
Törzsök
Sįndor
-
Oprişcan
Mihai-Doru
-
Moraru Octavian
-
David Csaba
2. Pentru Comisia de cenzori al S.C. Energomur S.A., următorii
membrii :
-
Bota Mărioara
-
Nagy Agnes
-
Bakos Levente
3. Ca cenzori suplenaţi al S.C. Energomur S.A., următorii
membrii :
-
Matepiuc Ioan
-
SC ECO-CONSULT SA
-
Ioancio Nicolae
CONSILIUL
LOCAL MUNICIPAL R.A.
ENERGOMUR TG.MUREŞ
TĪRGU MUREŞ
PROTOCOL NR. ......... din .... 02.2001
privind predarea patrimoniului primit spre
administrare de către R.A. ENERGOMUR TG.MUREŞ către Consiliul
Local Municipal Tg.-Mureş.
Prezentul protocol de predare
se īncheie astăzi .......
.2001, īn baza Hotărārii nr. ........, din 22 februarie 2001 privind aprobarea reorganizării
Regiei Autonome Energomur īn societate pe acţiuni, īn vederea
concesionării acestuia către viitoarea S.C. ENERGOMUR S.A.,
rezultată din reorganizarea R.A. ENERGOMUR TG. MUREŞ, conform art.40
din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor.
Obiectul protocolului reprezintă:
l. Predarea de către R.A. ENERGOMUR
TĪRGU-MUREŞ a patrimoniului prevăzut īn anexele ........... din
prezentul protocol.
Prezenta predare-primire, se face cu īncepere de la ..........
2001, conform
anexelor nr.1 şi nr.2, care fac parte integrantă din prezentul
protocol.
Anexele acestui protocol sunt următoarele:
- Anexa nr. 1- privind patrimoniul privat al
Consiliului local Tīrgu Mureş, care reprezintă Anexa nr.4. din
Hotărārea Consiliului local Tīrgu Mureş;
- Anexa nr. 2 - privind patrimoniul public al
Consiliului local Tīrgu Mureş, care reprezintă Anexa nr.5. din
Hotărārea Consiliului local Tīrgu Mureş.
Prezentul protocol s-a īncheiat īn trei exemplare, cāte unul pentru fiecare dintre şi un exemplar pentru Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Mureş şi va intra īn vigoare la data īnmatriculării S.C. ENERGOMUR TĪRGU-MUREŞ S.A. la Registrul Comerţului Mureş.
PREDARE, PRIMIRE,
Preşedintele Comisiei Preşedintele
Comisiei
Consiliului Municipal R.A. Energomur
Tīrgu
Mureş
Tīrgu Mureş
Anexa 7
CONSILIUL LOCAL AL
MUNICIPIULUI
TĪRGU
MUREŞ
Nr.
../
...02.2001
CONTRACT DE
CONCESIONARE
Nr.
/
.
PREAMBUL
CAPITOLUL I - PARŢILE
CONTRACTANTE
Prezentul contract se īncheie
īntre:
A. Consiliul local al
municipiului Tīrgu Mureş, reprezentat prin Dr. FLOREA DORIN, īn calitate
primar şi ec. GĮLL IMOLA, īn
calitate de director economic, cu sediul īn Tīrgu Mureş,
Piaţa Victoriei nr
., tel
, denumit īn continuare concedent, pe de o parte
şi
B. S.C. ENERGOMUR S.A. Tīrgu
Mureş, cu sediul īn Tīrgu Mureş, str.Kós
Kįroly nr.1/B, reprezentată prin director general ing.
SOCOL VICTOR şi ec. DENES OLGA, director economic, denumit īn continuare concesionar.
Şi celelalte date de identificare:cod, cont, nr.
īnreg. fiscală!
Prezentul contract se īncheie
īn temeiul prevederilor cuprinse īn art. 20, lit. h, art. 84 (1) şi art.
86 din Legea nr. 69/1991 privind administraţia publică locală,
republicată, a Legii nr. 213/1998 art. 40 (1).
Īn baza Hotărārii
Consiliului local al municipiului Tīrgu Mureş nr.__________ privind
reorganizarea Regiei Autonome Energomur Tīrgu Mureş īn societate
comercială pe acţiuni şi a Legii nr.31/1990 privind
societăţile comerciale.
Īn baza Hotărārii
Consiliului local al municipiului Tīrgu Mureş nr
., privind
concesionarea activităţii de producere, furnizare şi
distribuţie a energiei termice şi a bunurilor aferente acestei
activităţi, S.C.ENERGOMUR S.A. Tīrgu Mureş.
CAPITOLUL II - OBIECTUL
CONTRACTULUI
Art.1. - Obiectul contractului
īl constituie cedarea - preluarea īn concesiune a activităţii de
producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice, a bunurilor
şi terenurilor aflate īn proprietatea publică şi privată a
Consiliului Local Tīrgu Mureş destinate realizării acestei
activităţi, prevăzute īn anexa nr.1 la prezentul contract,
contra unei redevenţe.
Activitatea de producere,
furnizare şi distribuţie a energiei termice presupune:
-
producerea energiei termice şi a apei calde;
-
furnizarea energiei termice şi a apei calde;
-
distribuţia energiei termice şi a apei
calde.
Se concesionează la S.C. Energomur S.A. terenurile aferente patrimoniului propriu pe durata existenţei construcţiilor.
Art.2. Mijloacele fixe prevăzute la
art.1 se preiau de către concesionar īn baza unui proces-verbal de
predare-primire.
CAPITOLUL III - DURATA
CONTRACTULUI
Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o
perioadă egală cu cel mult jumatate din durata sa iniţială,
prin simplul acord de voinţă al părţilor.
CAPITOLUL IV - PREŢUL CONCESIUNII
Art.4. - Pentru concesionare
se va plăti o redevenţă egală cu valoarea amortizării
mijloacelor fixe care fac obiectul activităţii concesionate.
Art.5. - Redevenţa
obţinută prin concesionare se va plăti semestrial pānă la
data de 30 a lunii următoare īncheierii semestrului.
Art.6. - Redevenţa anului
precedent recalculată īn funcţie de noile reglementări
legislative apărute, va sta la baza negocierii taxei de concesionare a
anului curent.
Art.7.
- Pentru anul
concesionarul se obligă să plătească
redevenţă prevazută la art.4 din prezentul contract pānă la
data de
. .
Art.8. - Sumele īncasate din
concesionarea bunurilor proprietate publică şi
privată ce fac obiectul prezentului contract, se fac venit
la bugetul local şi vor fi repartizate concesionarului pentru investiţii īn sistemul de producere,
furnizare şi distribuţie a energiiei termice. Lucrările de
investiţii propuse de concesionar se aprobă de către Consiliul
local al municipiului Tīrgu Mureş, odată cu aprobarea anuală a
bugetului de venituri şi cheltuieli al acestuia.
CAPITOLUL V -
MODALITĂŢI DE PLATĂ
Art.9. - Suma aferentă
redevenţei se va plăti prin dispoziţie de plată īn contul
concedentului nr
deschis la Trezoreria municipiului Tīrgu Mureş.
Art.10.- Īntārzierile la plata
taxei anuale se vor penaliza cu 0,25% pentru fiecare zi de īntārziere.
CAPITOLUL VI -
OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
Art.11.- Relaţiile
contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul
echilibrului financiar al concesiunii, respectiv realizarea unei posibile
egalităţi īntre avantajele care-i sunt acordate concesionarului
şi sarcinile care īi sunt impuse. Īn consecinţă, concesionarul
nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de
execuţia obligaţiilor sale, īn cazul īn care această
creştere rezultă īn urma:
a) unei acţiuni sau unei
măsuri dispuse de o autoritate publică;
b) unui caz de forţă
majoră sau unui caz fortuit.
Art.12.- Concedentul are următoarele obligaţii:
a) să predea concesionarului bunurile şi terenurile aferente acestora, ce fac parte din domeniul public al municipiului, libere de orice sarcini, pe bază de proces verbal de predare-primire;
b) să notifice tuturor părţilor interesate informaţia referitoare la īncheierea prezentului contract;
c)
să
asigure controlul respectării condiţiilor cuprinse īn prezentul
contract, īn caietul de sarcini şi īn regulamentul de serviciu;
d)
să
intervină, la cerere, īn rezolvarea problemelor care depăşesc
posibilităţile de soluţionare ale concesionarului. Să
faciliteze acestuia autorizarea lucrărilor şi investiţiilor pe
domeniul public şi privat, necesare realizării serviciului
contractat, īn conformitate cu reglementările legale;
e)
să
medieze pe baza competenţelor şi a cadrului legal eventualele
divergenţe, sesizări, plāngeri etc., care apar īntre concesionar
şi beneficiarii serviciului contractat;
f)
să
acopere prin transferuri de la buget diferenţele de tarif pentru
serviciile la care se face protecţie socială;
g)
să
aprobe strategia de dezvoltare pe termen mediu şi lung a serviciului
public cedat, programele de investiţii corespunzătoare acestui scop,
prezentat de către concesionar;
h)
să
facă demersurile necesare pentru pregătirea şi urmărirea
realizării obiectivelor de investiţii cuprinse īn aceste programe;
i)
să-şi
asume pe perioada derulării
contractului toate responsabilităţile şi obligaţiile ce
decurg din calitatea sa de proprietar, cu excepţia celor transferate īn
mod explicit īn sarcina concesionarului prin caietul de sarcini;
j)
poate
modifica unilateral partea reglementată a contractului de concesiune, cu
notificarea prealabilă a concesionarului, din motive excepţionale
legate de interesul naţional sau local;
k)
să
urmărească respectarea normelor de protecţie a mediului;
Art.13.- Concesionarul are următoarele obligaţii:
a)
condiţiile
de exploatare a concesiunii, să se facă conform licenţelor
obţinute de la A.N.R.E.: Licenţa nr. 132 pentru producerea de energie
termică, Licenţa nr.133 pentru distribuţia energiei termice
şi Licenţa nr.134 pentru furnizarea de energie termică.
b)
să
preia īn sarcina sa īntreaga responsabilitate legată de exploatarea, īntreţinerea,
repararea, modernizarea şi dezvoltarea serviciului public contractat
şi a echipamentelor existente şi viitoare aferente acestuia;
c)
să
realizeze pe cheltuiala sa toate operaţiunile legate de exploatarea
şi funcţionarea serviciului contractat, precum şi lucrările
de reparaţii cuprinse din structura tarifului apobat;
d)
să
elaboreze şi să prezinte spre aprobare Consiliului local programul
reparaţiilor capitale şi īnlocuirilor necesare pentru
īmbunătăţirea funcţionării serviciului public (care nu
are corespondent financiar īn structura tarifului aprobat);
e)
să
realizeze montajele financiare necesare efectuării lucrărilor de
investiţii, utilizānd īn acest scop, pe lāngă resursele proprii,
toate fondurile care pot fi mobilizate īn conformitate cu reglementările
legale;
f)
să
depună toate diligenţele necesare pentru a conserva integritatea
bunurilor, instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor preluate
īn exploatare, pe toată durata derulării contractului;
g)
să
asigure o creştere permanentă a eficienţei şi
calităţii serviciului prestat;
h)
să
asigure exploatarea bunurilor concesionate potrivit specificului acestora;
i)
să
achite redevenţa īn suma şi condiţiile prevăzute īn prezentul contract;
j)
să
predea Consiliului local şi celorlalte instituţii abilitate, la
termenele prevăzute prin reglementări, dările de seamă
statistice, tehnice şi financiar contabile solicitate;
k)
să
pună la dispoziţia organelor de control ale concedentului toate
evidenţele şi informaţiile solicitate īn legătură cu
bunurile concesionate;
l)
să
aplice propria sa politică de selecţie, calificare,
perfecţionare, disponibilizare şi salarizare, conform contractului
colectiv de muncă negociat şi īncheiat cu organizaţiile
sindicale;
m)
să
asigure condiţii optime de instructaj privind cunoaşterea şi
aplicarea normelor de protecţia muncii specifice activităţilor
desfăşurate īn cadrul serviciului contractat. Să ia
măsurile necesare privind protecţia mediului, igiena şi
siguranţa la locul de muncă;
n)
să
īnregistreze contractul de concesiune īn Registrele de publicitate imobiliară;
o)
să
restituie, la īncetarea contractului, gratuit şi libere de orice sarcini
toate bunurile, echipamentele, instalaţiile şi dotările
proprietate publică şi privată, care sunt īn folosinţă
la acea dată īn stare tehnică corespunzătoare duratei de
funcţionare expirate;
p)
să
predea concedentului, la īncheierea contractului, toată documentaţia
tehnică referitoare la serviciul gestionat, inclusiv cărţile
construcţiilor, planurile de reţele, schemele tehnologice etc, pe
bază de borderou şi procese verbale.
CAPITOLUL VII
RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ
Art.14.- Pentru nerespectarea obligaţiilor
stabilite prin contract şi caietul de sarcini, părţile
datorează penalităţi şi daune.
Forţa majoră apără de
răspundere partea care o invocă.
Īn cazul īn care una dintre părţi
nu-şi īndeplineşte obligaţiile contractuale, invocānd forţa
majoră, aceasta este obligată să notifice celeilalte
părţi, īn scris, īn termen de 5 zile de la apariţia motivului
invocat, īnceputul şi sfārşitul respectivului caz de forţă
majoră. Notificarea va fi īnsoţită de o confirmare care să
certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi datelor
conţinute īn respectiva notă. Partea care nu va respecta aceste
clauze īşi va asuma toate riscurile şi consecinţele ce decurg.
Prin forţa majoră se īnţeleg toate
evenimentele neprevăzute sau prevăzute dar inevitabile care apar
după īncheierea contractului şi care īmpiedică īndeplinirea
obligaţiilor asumate.
Art.15.- Īntārzierea sau neexecutarea
obligaţiilor asumate, din motive de forţă majoră nu atrag
după sine pentru nici una din părţi, penalizări sau alte
compensaţii. Perioada de executare a contractului va fi prelungită cu
perioada pentru care a fost invocată forţa majoră.
Art.16.- Īn cazul īn care
modificarea unilaterală a contractului prevăzută la art.12 lit.c
din contract aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să
primească īn mod prompt o despăgubire adecvată şi
efectivă. Īn caz de dezacord īntre concedent şi concesionar, cu
privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către
instanţa judecătorească competentă. Acest dezacord nu poate
īn nici un caz să permită concesionarului să se sustragă
obligaţiilor sale contractuale.
Art.17.- Concesionarul īşi execută obligaţiile potrivit termenelor şi condiţiilor prevăzute īn contractul de concesiune şi īn acord cu normele legale specifice domeniului de activitate respectiv, elaborate de instituţiile legal abilitate īn acest scop.
CAPITOLUL VII - ĪNCETAREA
CONCESIUNII
Art.18.- Īncetarea
contractului de concesiune poate avea loc:
a)
la expirarea duratei stabilite īn contractul de
concesiune;
b)
īn cazul īn care interesul naţional sau local
o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu
plata unei despăgubiri juste şi prealabile īn sarcina concedentului;
c) īn cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin rezilierea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri īn sarcina concesionarului;
d)
īn cazul nerespectării obligaţiilor
contractuale de către concedent, prin rezilierea unilaterală de
către concesionar, cu plata de despăgubiri īn sarcina concedentului;
e)
la dispariţia dintr-o cauză de
forţă majoră a bunului concesionat, sau īn cazul
imposibilităţii obiective a concesionarului de a-1 exploata, prin
renunţare, fără plata unei despăgubiri.
f)
īn momentul īncheierii contractului de concesiune
conform Hotărārii Consiliului local Tg. Mureş nr.
/
..
Art.19. - Este interzis
concesionarului de a subconcesiona, īn tot sau īn parte, unei alte persoane
obiectul concesiunii.
CAPITOLUL VIII LITIGII
Art.20.- Litigiile de orice
fel ce decurg din exercitarea prezentului contract, dacă nu pot fi
soluţionate pe cale amiabilă, se vor soluţiona de către
instanţele judecătoreşti.
Art.21.- Īn litigiile
privitoare la dreptul de concesionare, īn instanţă, titularul acestui
drept va sta īn nume propriu.
Īn aceste litigii, Consiliul
local al municipiului Tīrgu Mureş este reprezentat de primar, īmputernicit
prin mandat scris, care poate desemna un alt funcţionar de stat sau un
avocat, care să-l reprezinte īn faţa instanţei.
CAPITOLUL IX - LEGEA
APLICABILĂ
Art.22.- Pe toată durata
Concesiunii, cele două părţi se vor supune legislaţiei īn
vigoare īn Romānia.
Art.23.- Părţile
convin ca prevederile Legii nr.213/1998 privind proprietatea publică
şi ale Legii nr.219/1998 privind regimul concesiunilor sunt aplicabile
prezentului contract, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art.24.- Īn cazul
apariţiei unor prevederi legale noi, părţile vor conveni prin
act scris asupra modului de aplicare a acestora.
CAPITOLUL X -
DISPOZIŢII FINALE
Art..25.- Modificarea sau
adaptarea prezentului contract se poate face numai cu acordul
părţilor, prin act adiţional care se va comunica
părţilor īn termen de 30 de zile.
Art.26.- Din prezentul
contract fac parte integrantă următoarele:
-
anexa nr.1
- proces-verbal de predare-primire a bunurilor, instalaţiilor, echipamentelor şi a dotărilor
aferente serviciului contractat;
-
anexa nr.2
perimetrul īn care se realizează serviciul public contractat;
-
anexa nr.3 modul de calcul şi componentele
taxei de concesionare.
Art.27. - Prezentul contract
de concesiune s-a īncheiat īn patru exemplare, cāte două pentru fiecare
parte, azi
.
CONCEDENT,
CONCESIONAR,