R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU MUREȘ
din
07 octombrie 2004
repartizatea spațiilor cu altă destinație decât locuință
Consiliul
Local municipal Tîrgu-Mureș întrunit în ședință ordinară de lucru.
Având în vedere
prevederile Legii nr. 215/2001, legea administrației publice locale,
Văzând
expunerea de motive nr.1622B/09.07.2004 privind reactualizarea Comisiei pentru
spații cu alt destinație decât locuință și aprobarea Regulamentului de
funcționare a acesteia elaborat de Direcția activități social-culturale și
patrimoniale, prin compartimentul locativ și având avizul favorabil al
Comisiilor de specialitate
În temeiul prevederilor art.38,
alin 2, lit f, g, h, precum și a art.46 alin 1, din Legea nr.215/2001, Legea
administrației publice locale, republicată,
H o t ă r ă ș t e :
Art. 1. Se aprobă reactualizarea
componenței Comisiei de specialitate care se ocupă cu repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință,
după cum urmează:
1.Dl
dr. Dorin Florea primar
președinte
2.Dl.
Csegzi Sandor viceprimar
. membru
3.D-na
Maria Cioban secretar
.. membru
4.Dl
Bakó László Attila director D.A.S.C.P. membru
5.Fekete
Attila consilier municipal
.. membru
6.Nemes
Pall consilier municipal
.
. membru
7.Dane
Karoly consilier municipal
membru
8.Pop
Liviu consilier municipal
membru
9.Pop
Mirceaconsilier municipal
.. membru
10. Director S.C. LOCATIV S.A
membru
11. Comp. Locativ
.. membru
Art. 2. Se aprobă Regulamentul de
funcționare, al Comisiei de specialitate,
pentru repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință, care face
parte integrantă din prezenta hotărâre. (Anexa 1)
Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentei hotărâri se încredințează Direcția activități
social-culturale și patrimoniale, precum și Comisia de specialitate pentru
repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință.
Președinte de ședință
dr. ing. Kolozsvari Zoltan Csaba
Contrasemnează
Secretar municipiului Tîrgu Mureș
Maria Cioban
JUDEȚUL MUREȘ
de
funcționare a Comisiei de specialitate pentru soluționarea problemelor privind
repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuințe, precum și pentru alte
reglementări referitoare la solicitanți de asemenea spații
I.
DENUMIREA COMISIEI:
Comisia de
specialitate pentru repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuințe,
atribuite fără licitație.
1. Comisia este compusă din personal de specialitate al
Executivului, cât și din consilieri ai fiecărei comisii de specialitate ale
Consiliului Local Municipal. Componența efectivă este următoarea:
1.Dl
dr. Dorin Florea, primar
.președinte
2.Dl.
Csegzi Sandor viceprimar
..membru
3.D-na
Maria Cioban secretar
membru
4.Dl
Bakó László Attila director D.A.S.C.P
.. membru
5.Fekete
Attila consilier municipal
membru
6.Nemes
Pall consilier municipal
.. membru
7.Dane
Karoly consilier municipal
membru
8.Pop
Liviu consilier municipal
. membru
9.Pop
Mirceaconsilier municipal
membru
11
Director S.C. LOCATIV S.A
membru
2. Comisia se reactualizeză la nevoie, dacă
componența acesteia scade sub jumătate plus unu.
1. Comisia analizează și soluționează problemele
specifice, ridicate de solicitanții de spații, face propuneri pentru aprobare,
către Consiliul Local Municipal, a Listei de priorități privind ordinea de
atribuire a spațiilor altele decât cele, cu destinația de locuință.
2. Comisia face propuneri de atribuire directă,
fără licitație.
1. Componența comisiei de specialitate pentru
repartizarea spațiilor cu altă
destinație decât locuință împreună cu Regulamentul aferent în baza căruia
funcționează, se aprobă de către Consiliul Local Municipal.
2. Orice modificări ale componenței comisiei sau
ale Regulamentului se pot face numai cu aprobarea Consiliului Local
Municipal, printr-o nouă hotărâre a acestuia.
3. Comisia a luat ființă și își desfășoară activitatea în baza
prevederilor legale, conform:
-
Legii nr. 215/2001 Legea administrației publice
locale
-
Legii nr. 341/2004 - Legea recunoștinței față de eroii-martiri și
luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989
-
Ordonanței nr. 26/2000 Cu
privire la asociații și fundații.
-
Legii nr. 14/2003 -Legea
partidelor politice
-
HCLM nr. 62/2001 privind atribuirea de spații mici
în scopuri lucrative în vederea închirierii beneficiarilor Legii nr. 341/2004
-
HCLM nr. 127/2001
V.
ATRIBUȚIILE ȘI ACTIVITĂȚIILE COMISIEI
a.
Atribuțiile
a/2 se ocupă numai de repartizarea spațiilor cu altă
destinație decât locuință închiriate direct, fără licitație
a/3 comisia nu i-a hotărâri, ci face doar propuneri,
care urmează a fi aprobate de către Consiliul Local Municipal, sau Primar și
confirmate, în ambele cazuri, de către Prefectură.
a/4 execută verificarea, completarea și avizarea anuală
a Criteriilor pentru solicitanții de spații cu altă destinație decât locuințe,
aceștia făcând parte din următoarele categorii:
-
instituții publice descentralizate ale guvernului,
fie de interes județean, fie de interes local
-
partide și formațiuni politice
-
organizații neguvernamentale
-
beneficiarii Legii nr 341/2004
a/5 stabilește perioada de depunere a solicitărilor (de
regulă 15.10-15.11).
a/6 analizează solicitările de spații cu altă
destinație decât locuință, actele depuse la dosar, precum și calcularea
punctajului făcut de compartimentul de specialitate, în baza Criteriilor
aprobate.
a/7 finalizează, Listele de priorități pe bază Criteriilor aprobate (după depunerea contestațiilor) și a punctajului calculat
a/8 supune spre aprobare la Consiliul Local Municipal
Listele de priorități
a/9 lunar analizează spațiile disponibile primite de la
S.C. LOCATIV S.A.
și în funcție de
categoria solicitanților avizează propunerile de închiriere fără licitație, a
spațiilor în concordanță cu Listele de priorități aprobate de Consiliul Local
Municipal.
Activitățile
b/1 face propuneri, către consiliul Local Municipal,
privind destinația unor spații (transformare în locuință, închiriere prin
licitație publică etc).
b/2- la solicitarea Consiliului Local municipal, prezintă
informare privind problemele dezbătute în cadrul comisiei.
b/3 urmărește reactualizarea anuală a Listelor de
priorități până la 31.12. ale fiecărui an pentru anul care urmează
VI.
FUNCȚIONAREA COMISIEI (probleme tehnice)
1 Comisia se va întrunii lunar,
de regulă în prima săptămână din lună
2 Lucrările comisiei vor fi
consemnate într-un proces-verbal. care va fi întocmit de secretarul tehnic al
comisiei.
3 Procesele-verbale vor
cuprinde: ordinea de zi, participanții și discuțiile purtate
4 Ședința comisiei se poate ține numai cu
prezența a 2/3 din numărul membrilor comisiei.
5 Avizul comisiei este valabil
cu majoritate simplă din numărul total al membrilor comisiei (inclusiv
președintele)
6 Votul comisiei se consemnează în procesul-verbal,
pentru fiecare spațiu discutat și propus pentru aprobare.
7. În cazul existenței divergențelor, voturile se vor consemna (cele contra și abținerile).
8. La lucrările comisiei pot fi
invitați solicitanții de spații, aceea a căror prezență se consideră necesară
9 Data și ora ședinței se va
anunța cu 48 de ore înaintea datei ținerii acestora
10.Proiectele de Hotărâri vor
fi întocmite în baza proceselor-verbale semnate de membrii comisiei.
VI.A. FUNCȚIONAREA COMISIEI
PENTRU FINALIZAREA
LISTEI DE PRIORITĂȚI
A/1.
Listele de priorități se reactualizează anual, până la data de 31 decembrie,
pe baza actelor și aCriteriilor aprobate de Consiliul Local Municipal.
A/2.
Listele de priorități ca propuneri se întocmesc pentru fiecare categorie de
solicitanți.
A/3.
Membrii Comisiei (inclusiv președintele) vor primi cu două zile înainte de data
ținerii ședinței Listele de priorități, acestea fiind întocmite de
compartimentul de specialitate, în baza actelor de la dosare și a Criteriilor
aprobate.
A/4
Listele de priorități devin valabile numai după aprobarea de către Consiliul
Local Municipal și confirmarea acestora de către Prefectura Județului Mureș.
A/5.
Valabilitatea Listelor de priorității este de un an de zile, respectiv până
la apariția unor noi Liste .
VI.
B. FUNCȚIONAREA LUNARĂ A COMISIEI
B/1.
Membrii comisiei, (inclusiv președintele) vor primi înainte de data ținerii
ședinței Referatul întocmit de compartimentul de specialitate, referat care
poate cuprinde simultan sau separat următoarele probleme:
-
lista cu
spațiile disponibile
-
solicitări
închirieri de spații
-
solicitări
recazări
-
prelungiri de
contracte
-
contestații la
ordinea de pe Lista de priorității
-
diverse (exp.
analize mod folosire spații)
B/2.
Comisia pe baza materialelor primite, analizează situația de moment (la acea
dată) și face propuneri privind închirierea de spații fără licitații, recazări,
prelungiri de contarcte, propuneri care urmează a fi prezentate spre aprobare
Consiliului Local Municipal.
B/3.
La închirieri de spații fără licitații, comisia va ține cont de procentul
aprobat, prin hotărârea anterioară.
B/4.
După aprobarea, de către Consiliul Local Municipal, a propunerilor făcute de
comisie (închirieri, prelungiri etc) și confirmarea acestora de către
Prefectură, compartimentul de specialitate va elibera Ordine de Repartizare
B/5.
Soluțiile propuse de comisie, vor fi aduse la cunoștința petenților în cauză.
VII. REGLEMENTĂRI PENTRU
SOLICITANȚII DE SPAȚII
1. În cazul în care, solicitantul îndreptățit, refuză
nejustificat spațiul care i se oferă, nu mai are dreptul la alt spațiu timp de
un an de zile
2. Spațiul oferit și neacceptat de solicitant se oferă
conform ordinei de
prioritate.
3. Dacă un solicitant acceptă inițial spațiul oferit,
pe urmă renunță la acesta sau
nu folosește concomitent trei luni de zile se
procedează conform prevederilor punctelor VII.1 și VII.2.
VIII. DISPOZIȚII FINALE
1.Toți
deținătorii de spații, au obligația de a prezenta Raport de activitate
semestrial sau la solicitarea compartimentului de specialitate. În cazul
constatării de nefolosință sau folosință necorespunzătoare a spațiului
închiriat, comisia face propuneri către
Consiliul Local Municipal pentru rezilierea Contractului de închiriere iar
spațiul în cauză să fie repartizat altui solicitant.
2.
Pentru spațiile repartizate și nepuse în funcțiune, în timp de 3 luni de la
data primirii Repartiției, această se anulează iar spațiul în cauză se repartizează
următorului solicitant.
3.
Prezentul Regulament intră în vigoare după confirmarea de către Prefectură a
Hotărârii Consiliului Local Municipal prin care acesta a fost aprobat.