JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL MUNICIPAL TÎRGU MUREŞ
Consiliul local municipal întrunit în şedinţa ordinară de lucru,
În
temeiul prevederilor art.20 alin. 2
lit.c, g, k, l şi ale art.28, din Legea nr.69/1991, republicată,
privind administraţia publică locală,
H o t ă r ă ş t e :
Art.2. Cu data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, orice reglementare
aflată în contradicţie cu prevederile prezentei se abrogă.
Art.3. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se
încredinţează primarul municipiului Tîrgu Mureş, prin
Direcţia tehnică şi Administrarea Patrimoniului, Serviciul
tehnico-edilitar şi rutier şi Direcţia Economică.
Contrasemnează: PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ,
p. Secretarul Consiliului Municipal, ing. Fodor Imre
ANEXA
NORME
de organizare şi efectuare a transportului public de persoane în regim de taxi pe teritoriul municipiului Tîrgu Mureş
Art. 1. Prezentele norme reglementează organizarea şi efectuarea transportului public de persoane în regim de taxi pe teritoriul municipiului Tîrgu Mureş, pe baza autorizaţiilor de transport şi a autorizaţiilor de execuţie pentru vehicule. Activitatea de transport public de persoane în regim TAXI pe teritoriul municipiului Tîrgu Mureş se poate desfăşura numai în regim de dispecerare a acestei activităţi.
Activitatea de dispecerare poate fi efectuată şi de o soeciatate comercială sau o asociaţie care prin definiţie nu este operator de transport.
Art. 2. Autorizaţia de transport pentru operatorul de
transport şi autorizaţia de execuţie pentru vehicul sunt
documente de valoare cu regim special, emise în condiţiile prezentelor
norme
Autorizaţia de transport, autorizaţia de
execuţie şi emblemele speciale TAXI, care conţin numărul
autorizaţiei de execuţie sunt securizate în vederea evitării
falsificării lor.
Art. 3. Eliberarea autorizaţiilor de transport şi
a autorizaţiilor de execuţie pentru activitatea de transport public
de persoane în regim de taxi se efectuază de Serviciul Tehnic Edilitar
şi Rutier (STER), din cadrul Direcţiei Tehnice şi Administrarea
Patrimoniului (DTAP) – Primăria municipiului Tîrgu Mureş în
conformitate cu prevederile prezentelor norme.
CAPITOLUL
II
Autorizaţia
de transport
Art.4. Operatorul de transport este o societate
comercială care în statutul societăţii are ca obiect de
activitate transportul de persoane şi deţine în proprietate sau sub
altă formă mijloace de transport.
Art.5. Autorizaţia de transport este documentul
nominal şi netransmisibil prin care se atestă capacitatea
operatorului de transport, în conformitate cu legislaţia în vigoare,
să execute transport public de persoane în regim de taxi pe teritoriul
municipiului Tîrgu Mureş.
Art.6. Autorizaţia de transport se atribuie pe o
perioadă de 5 ani de la data eliberării şi este valabilă în
condiţiile vizării sale anuale de către STER, cu plata tarifelor
aferente.
În
cazul în care operatorul de transport deţine vehicule rutiere pe bază
de contract de închiriere sau de leasing, autorizaţia de transport se
acordă pe perioada de valabilitate a acestui contract, dar nu mai mult de
5 ani.
Art.7. La vizarea anuală a autorizaţiilor de
transport în vederea prelungirii valabilităţii lor, STER va proceda
la verificarea actualizării documentelor care au stat la baza emiterii
acesteia şi la reactualizarea dosarului operatorului de transport, acesta
prezentând numai actele a căror perioadă de valabilitate a expirat
până la data vizării anuale.
Art.8. Autorizaţia de transport se păstrază
în original de către operatorul de transport la sediul acestuia.
Art.9. Operatorul de transport care solicită
eliberarea autorizaţiei de transport public de persoane, trebuie să
facă dovada că îndeplineşte cumulativ, în conformitate cu
legislaţia în vigoare, următoarele condiţii:
a.) baza
materială;
b.) capacitate
profesională.
a.) Condiţia de
bază materială
Operatorul de
transport trebuie să facă dovada că deţine în proprietate
sau închiriate mijloace de transport cu inspecţia tehnică
periodică efectuate de staţii de inspecţie auto avizate RAR,
pentru activitatea de transport persoane, prezentând la sediul STER lista cu
structura parcului de autovehicule – propriu sau închiriat (contract leasing,
contract de comodat).
b.) Condiţii
privind capacitatea profesională
Operatorul de
transport trebuie să desemneze o persoană, pentru organizarea şi
conducerea nemijlocită a activităţii de transport care trebuie
să deţină atestat eliberat în condiţiile normelor
Ministerului Transportului – Autoritatea Rutieră Română (MT-ARR).
Art.10. Procedura
de eliberare a autorizaţiei de transport este următoarea:
1. La Serviciul
Tehnic Edilitar şi Rutier din cadrul Primăriei municipiului Tîrgu
Mureş se vor prezenta următoarele documente (în original şi în
copie pentru certificarea autenticităţii):
a.) Cererea
operatorului de transport;
b.) Declaraţia
cu privire la adresa sediului unde îşi desfăşoară
activitatea;
c.) Certificatul de
înmatriculare de la Oficiul Registrului Comerţului, certificat de
înregistrare de D.G.F.P.C.F.S., codul fiscal şi statutul operatorului.
Pentru obţinerea autorizaţiei de transport din statutul prezentat
trebuie să reiasă explicit că efectuarea de transport public de
persoane este obiect de activitate al acestuia;
d.) Lista
personalului angajat cu carte de muncă (copie), contract de
prestări-servicii, contract de colaborare pentru cei care au
autorizaţie emisă în baza Decretului Lege nr.54/1990 pentru persoane
fizice din care să rezulte că pot efectua transport public de
persoane.
e.) Lista cu
structura parcului de autoturisme – propriu sau închiriat (contract leasing,
contract de comodat), cu precizarea numărului de înmatriculare, a
mărcii şi tipului de vehicul, anul fabricaţiei, caracteristicile
constructive;
f.) Atestatul
persoanei desemnate să organizeze şi să conducă nemijlocit
activitatea de transport, eliberat în condiţiile normelor MT-ARR;
g.) Cazierul judiciar
al administratorului;
h.) Angajament al
administratorului operatorului de transport prin care se obligă să
respecte prevederile prezentelor norme, conform anexei 1;
i.) Dovada
achitării tarifelor (recipisă CEC, chitanţă fiscală,
ordin de plată, foaie de
vărsământ, etc) de eliberare a autorizaţiei de transport, sau
pentru prelungirea ei. La sediul STER se va păstra copia certificată
conform cu originalul de către inspectorii STER.
2. Serviciul
Tehnic Edilitar şi Rutier al Primăriei municipiului Tîrgu Mureş
analizează dosarul depus de operatorul de
transport şi, în funcţie de îndeplinirea condiţiilor de
licenţiere, în termen de 15 zile, eliberează autorizaţia de
transport sau comunică în scris refuzul motivat al eliberării
autorizaţiei de transport, după caz.
3.
Contestaţiile operatorului de transport cu privire la refuzul de eliberare
a autorizaţiei de transport se depun, în termen de 15 zile de la primirea
comunicării la D.G.C. care are obligaţia de a
le rezolva în termen de 30 zile de la depunerea lor înregistrată.
Art.
11. Pierderea sau deteriorarea autorizaţiilor de transport se
anunţă de către operatorul de transport la STER în termen de 15
zile, care va elibera un duplicat, cu plata tarifelor aferente. Pierderea se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea a-III-a. La
anunţarea STER, operatorul de transport se va prezenta la sediul acestuia
cu dovada publicării în Monitorul Oficial.
Reţinerea autorizaţiei de transport în vederea suspendării sau anulării
Art.12.
Autorizaţia de transport se poate suspenda sau anula în caz de abateri
grave sau repetate de la reglementările specifice privind transportul
rutier şi protecţia mediului sau când una dintre condiţiile
impuse pentru obţinerea autorizaţiei de transport nu mai este
îndeplinită.
Reţinerea
în vederea suspendării autorizaţiei de transport de către
inspectorii STER are loc în următoarele cazuri:
a.) operatorul de transport nu mai îndeplineşte condiţiile care au
stat la baza dobândirii autorizaţiei de transport;
b.) lipsa unei persoane atestate pentru organizarea şi conducerea activităţii de transport persoane
pe o perioadă mai mare de 30 zile consecutive sau neanunţarea
către STER a schimbărilor survenite după 30 zile;
c.) încălcări repetate ale obligaţiilor deţinătorilor
de autorizaţii de transport, din culpa acestora, constatate de organele
abilitate să execute controlul;
d.) neprezentarea la sediul operatorului de transport de către organele de
control a documentelor privind
activitatea de taximetrie;
e.) reclamaţii repetate din partea beneficiarilor sau a organelor
abilitate să execute controlul adresate DTAP privind calitatea
prestaţiilor realizate, comunicate în scris deţinătorului de
autorizaţie, neremediate şi constatate de organele abilitate să
execute controlul.
Autorizaţia
de transport suspendată se poate reacorda, cu plata tarifelor aferente, la
cererea operatorului de transport astfel:
-
prima dată, la o lună de la data
suspendării;
-
a doua oară, la 3 luni de la data
suspendării.
DTAP
poate aproba reacordarea autorizaţiei de transport suspendată,
înaintea termenului stabilit de către STER, în condiţiile în care se
constată încălcarea prezentelor norme de către cel care a propus
suspendarea.
Art.13. Anularea
autorizaţiei de transport se dispune de către DTAP în
următoarele cazuri:
a.) la a treia suspendare;
b.) când se constată falsificarea documentelor de transport de către
operatorul de transport sau angajaţii acestuia cu excepţia
conducătorilor auto şi utilizarea lor la efectuarea transporturilor
de persoane;
c.) utilizarea de către operatorii de transport a staţiilor radio de
emisie – recepţie fără documente de provenienţă,
montate pe autoturisme.
CAPITOLUL III
Autorizaţia de
execuţie
Art.14. Autorizaţia de execuţie este documentul
nominal al fiecăruia dintre autovehiculele omologate pentru activitatea de
transport persoane în regim taxi, dotat cu aparat de taxare omologat de Biroul
Naţional de Meterologie Legală din România şi care să fie
în funcţiune pe toată durata transportului.
Autorizaţia de execuţie pentru transport public
de persoane în regim de taxi se acordă deţinătorilor de
autorizaţii de transport pe o perioadă de 5 ani de la data
eliberării şi este valabilă în condiţiile vizării sale
anuale de către STER cu plata tarifelor aferente.
Autorizaţia de execuţie pentru vehicul este
nominală, netransmisibilă şi securizată.
La eliberearea autorizaţiei de execuţie, STER
eliberează şi emblemele speciale TAXI.
Art. 15. Pentru activitatea de taximetrie se vor folosi
embleme speciale confecţionate şi eliberate de Primăria
municipiului Tîrgu Mureş.
Art. 16. Documentele care stau la baza emiterii
autorizaţiei de execuţie pentru vehicul sunt:
a.) cererea operatorului de transport cu specificarea menţiunii dacă
a mai deţinut autorizaţia de execuţie;
b.) cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare din care să
rezulte caracteristicile constructive ale vehiculului;
c.) talonul-anexă la certificatul de înmatriculare, cu inspecţia
tehnică valabilă efectuată de către staţii de
inspecţie auto avizate RAR-copie;
d.) buletinul de verificare metrologică a aparatelor de taxat;
e.) poliţa de asigurare obligatorie pentru răspundere civilă
auto;
f.) poliţa de asigurare suplimentară de accidente pentru persoanele
transportate;
g.) dovada achitării taxei de staţionare pentru taxiuri pe teritoriul
municipiului Tîrgu Mureş.
h.) dovada dreptului de folosinţă al autovehiculului: contract de
închiriere, contract de comodat, contract de leasing; în cazul contractelor de
închiriere între o persoană fizică şi o persoană
juridică trebuie vizat de Administraţia Financiară;
i.) dovada achitării tarifelor (recipisă CEC, chitanţă
fiscală, ordin de plată, foaie de vărsământ, etc) de
eliberare a autorizaţiei de execuţie sau pentru prelungirea ei.
Pentru
conformitate, documentele vor fi prezentate la sediul STER în original şi
copie.
În
cazul expirării valabilităţii inspecţiei tehnice periodice,
operatorul de transport are obligaţia reînnoirii imediate a acesteia.
Art.17.
Serviciul Tehnic Edilitar şi Rutier, în termen de 15 zile de la depunerea
documentelor prevăzute, emite autorizaţiile de execuţie pentru
vehicule sau comunică în scris operatorului de transport refuzul motivat
al emiterii autorizaţiei de execuţie.
Art.18. Operatorul de transport, împreună cu persoana
împuternicită, atestată pentru conducerea şi organizarea
nemijlocită a activităţii de transport răspund de
utilizarea autorizaţiilor de execuţie pentru vehicul şi
instruirea personalului pentru efectuarea transporturilor.
Art.19. Renunţarea la autorizaţia de execuţie pentru vehicul
se poate face în următoarele cazuri:
a.) încetarea activităţii ca operator de transport;
b.) încetarea activităţii de transport a deţinătorului
autorizaţiei de execuţie;
c.) vehiculul nu mai îndeplineşte condiţiile tehnice care au stat
la baza acordării
autorizaţiei de execuţie;
d.) renunţarea de către deţinătorul autorizaţiei de
execuţie ca urmare a unor
considerente proprii ca: vinderea vehiculului, interese economice, etc.
Art.20.
Autorizaţia de execuţie pentru vehicul şi emblemele speciale por
fi suspendate de emitent STER-Primăria municipiului Tîrgu Mureş în
baza notei de constatare întocmite de organele abilitate să efectueze
controlul activităţii de taxi pentru reţinerea acesteia, în
cazul în care nu mai sunt repectate condiţiile impuse la eliberare.
Operatorul
de transport are obligaţia ca în termen de 48 ore de la primirea
comunicării suspendării autorizaţiei de execuţie şi a
emblemelor speciale să le predea la sediul STER- Primăria
municipiului Tîrgu Mureş.
Art.21.
Contestaţia împotriva măsurii de suspendare a autorizaţiei de
execuţie pentru vehicul se depune, în termen de 15 zile de la comunicare,
la STER – DTAP.
Art.22.
Autorizaţia de execuţie pentru vehicul şi emblemele speciale se
restituie, cu plata tarifelor aferente, după ce operatorul de transport
face dovada că au fost înlăturate cauzele care au condus la
suspendarea acesteia, prevăzute de prezentele norme.
Art.23.
Durata de valabilitate a autorizaţiei de execuţie pentru vehicul este
de 5 ani de la data eliberării ei, în condiţia vizării anuale,
fără a depăţi
perioada de valabilitate a autorizaţiei de transport. Se pot emite
autorizaţii de execuţie pentru vehicul pe o perioadă
limitată de timp, dar nu mai puţin de 3 luni de la data emiterii.
Art.24.
Pierderea sau deteriorarea autorizaţiilor de execuţie sau a
emblemelor speciale TAXI pentru vehicul se comunică la STER în termen de
48 de ore de la data constatării, acestea înlocuindu-se cu documente noi,
cu plata tarifelor aferente. Numerele autorizaţiilor pierdute sau sustrase
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea III, în mod
obligatoriu.
CAPITOLUL IV
Registrul operatorilor de
transport public de persoane în regim de taxi şi a autorizaţiilor de
taxi
Art.25.
Datele privind operatorii de transport deţinători de autorizaţii
şi autorizaţiile se înscriu în Registrul operatorilor de transport
public de persoane în regim de taxi şi al autorizaţiilor de taxi,
ţinut la STER, care cuprinde:
-
numărul curent;
-
denumirea operatorului de transport;
-
adresa şi numărul de telefon;
-
numărul autorizaţiei de transport/data
eliberării;
-
vizele anuale ale autorizaţiei de transport;
-
numărul autorizaţiei de
execuţie/data eliberării;
-
vize anuale ale autorizaţiei de
execuţie;
-
numărul de înmatriculare al autovehiculului;
-
marca, tipul şi anul de fabricaţie al
autovehoiculului;
-
numele şi prenumele administratorului;
-
persoana desemnată de operatorul de transport
pentru organizarea şi conducerea nemijlocită a activităţii de transport;
-
sancţiunile;
-
alte menţiuni.
Datele
cuprinse în Registrul operatorilor de transport public de transport în regim de
taxi şi al autorizaţiilor de taxi se vor păstra la sediul STER,
ca parte din banca de date a acestuia.
La
expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei de transport,
operatorului de transport i se eliberează o nouă autorizaţie, în
condiţiile reactualizării dosarului iniţial, cu păstrarea
numărului din Registrul operatorilor de transport şi al
autorizaţiilor de taxi.
CAPITOLUL V
Tarife pentru prestaţiile efectuate de către Serviciul Tehnic
Edilitar şi Rutier
Art.26. Pentru prestaţiile efectuate de către
STER, în activitatea de eliberare a autorizaţiilor se percep tarife
diferenţiate, aprobate de Consiliul municipal Târgu Mureş.
Metodologia de aplicare a tarifelor şi nivelul
acestora sunt prezentate în anexa nr.2.
Art.27. Sumele datorate pentru operaţiunile ocazionate
de dobândirea autorizaţiilor se achită de către operatorii de
transport interesaţi, în conturile Consiliului Municipal Tîrgu Mureş,
casieria Primăriei municipiului Tîrgu Mureş.
Art.28. Modificarea tarifelor se face trimestrial în
funcţie de coeficientul de indexare (inflaţie) publicat în Buletinul
statistic editat de Comisia Naţională pentru Statistică, de
prevederile legislative nou apărute şi se aprobă de către
Primarul municipiului Tîrgu Mureş.
CAPITOLUL VI
Art.29. Operatorul de transport împreună cu persoana
desemnată pentru conducerea şi organizarea nemijlocită a
activităţii de transport răspund de asigurarea stării
tehnice şi a dotărilor specifice corespunzătoare pentru vehicule
utilizate în acestă activitate.
Art.30. Persoana desemnată pentru conducerea şi
organizarea nemijlocită a activităţii de transport răspunde
de instruirea personalului pentru efectuarea transporturilor în conformitate cu
prevederile prezentelor norme.
Art.31. Operatorul de transport are obligaţia să
deţină la sediul firmei următoarele documente:
-
autorizaţia de transport în original;
-
evidenţa atestatelor conducătorilor auto;
-
evidenţa foilor de parcurs emise;
-
evidenţa buletinelor de verificare
metrologică a aparatelor de taxat;
-
evidenţa inspecţiilor tehnice periodice ale
autovehiculelor;
-
documente doveditoare din care să rezulte
angajarea coordonatorului activităţii de transport şi a
conducătorilor auto angajaţi conform Legii nr. 130/1999 privind unele
norme de protecţie a persoanelor încadrate în muncă;
-
poliţa de asigurare pentru răspunderea
civilă a şoferilor – original;
-
poliţa de asigurare suplimentară de
accidente pentru persoanele transportate – original;
-
contracte închiriere pentru autovehicule – după
caz;
-
certificatul de înmatriculare cu viza inspecţiei
tehnice periodice – copie;
Art.32.
Operatorul de transport are obligaţia să asigure conducătorilor
auto următoarele documente, în vederea exercitării
activităţii de transport persoane în regim taxi:
-
copia autorizaţiei de transport sau exemplarului
de serviciu al autorizaţiei de transport;
-
autorizaţia de execuţie în original în cazul
persoanelor fizice autorizate conform Decretului Lege nr. 54/1990 şi în
copie certificată conform cu originalul de către operatorul de
transport deţinător al autorizaţiei de transport în cazul persoanelor juridice;
-
foaia de parcurs cu specificarea, sub numele
şoferului, a menţiunii “contract muncă” sau “convenţie
civilă pentru prestări servicii”, perioada valabilităţii
foii de parcurs;
-
certificatul de înmatriculare al vehiculului, talonul
cu inspecţia tehnică valabilă efectuată de către
staţii de inspecţie auto avizate RAR;
-
buletinul de verificare metrologică a aparatului
de taxat – copie;
-
ecusonul conducătorului auto;
-
poliţa de asigurare auplimentară de
accidente pentru persoanele transportate – copie;
-
poliţa de asigurare obligatorie de
răspundere civilă auto – copie;
Operatorul
de transport este obligat să asigure însemnele operatorului de transport
pentru identificarea autovehiculelor.
Art.33.
Să comunice în termen de 30 zile STER orice modificare apărută
faţă de documentele care au stat la baza atribuirii autorizaţiei
de transport.
Art.34.
Să declare la STER în termen de 5 zile din momentul constatării,
pierderea, sustragerea sau deteriorarea autorizaţiei de transport.
Art.35.
Operatorul de transport deţinător de autorizaţie care îşi
încetează activitatea este obligat să anunţe în acris STER, în
termen de 15 zile de la data încetării activităţii,
procedându-se la anularea poziţiei din Registrul operatorilor de transport
şi al autorizaţiilor şi să depună autorizaţia de
transport, autorizaţia de execuţie şi emblemele speciale taxi în
original la STER.
Art.36.
Operatorul de transport are obligaţia să reînnoiască
autorizaţia de transport la expirarea perioadei de valabilitate a acesteia
şi să solicite în termen aplicarea vizelor anuale.
Art.37.
Să execute numai categoriile de transport pentru care are
licenţă.
Art.38.
Operatorul de transport va plăti la eliberarea autorizaţiei de
transport tariful în vigoare la acea dată.
Art.39.
În situaţii deosebite – calamităţi naturale, conflict armat,
stări de necesitate declarate de conducerea statului şi alte asemenea
cazuri – operatorii de transport au obligaţia de a răspunde operativ
la solicitările Consiliului Municipal Târgu Mureş şi ale
reprezentanţilor săi.
Art.40.
Publicitatea, afişajul şi reclama care se realizează prin
intermediul autovehiculelor se va face în baza Legii nr. 27/1994, Cap. VII,
privind taxele pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afişaj şi
reclamă şi a HG nr. 506/1994, Cap. VII.
CAPITOLUL VII
Obligaţiile conducătorilor auto
Art.41. Conducătorii autovehiculelor folosite în
transportul de persoane cu taximetrele pe teritoriul municipiului Tîrgu
Mureş au următoarele obligaţii:
a) Să
deţină asupra lor pe toată durata executării
transporturilor următoarele documente:
-
permisul de conducere corespunzător categoriei
vehiculului repectiv;
-
atestatul eliberat în condiţiile prevederilor
legale în vigoare, pentru conducătorul auto;
-
copia autorizaţiei de transport sau exemplarului
de serviciu al autorizaţiei de transport certificată conform cu
originalul de către operatorul de transport;
-
copia autorizaţiei de execuţie
certificată conform cu originalul de către operatorul de transport
deţinător al autorizaţiei de transport;
-
foaia de parcurs completată şi
ştampilată de deţinătorul autorizaţiei de transport;
-
certificatul de înmatriculare al vehiculului, talonul
cu inspecţia tehnică valabilă efectuată de către
satţii de inspecţie auto avizate RAR;
-
buletinul de verificare metrologică a aparatului
de taxat – copie;
-
copia poliţei de asigurare suplimentară de
accidente pentru persoanele transportate, certificată conform cu
originalul de către operatorul de transport;
-
copia poliţei de asigurare obligatorie de
răspundere civilă auto certificată conform cu originalul de
către operatorul de transport;
Art. 42. Să pună în funcţiune aparatul de taxat pe toată durata efectuării cursei, conform tarifelor afişate;
Art. 43. Să elibereze chitanţa cu regim special, ştampilată, călătorilor la cererea acestora;
Art. 44. Să aibă o ţinută corespunzătoare şi o comportare civilizată faţă de călători;
Art. 45. Să nu circule cu un număr de pasageri peste cel înscris în certificatul de înmatriculare;
Art. 46. Să nu blocheze staţiile publice cu autovehicule pentru parcarea sau efectuarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii, şi să respecte locurile marcate pentru staţionare;
Art. 47. Să nu utilizeze autorizaţiile de execuţie emise în baza autorizaţiei de transport a unui alt operator de transport;
Art. 48. Să nu folosească în mod abuziv şi nejustificat mijloacele speciale de comunicare montate pe autovehicule;
Art. 49. Să nu utilizeze staţii radio de emisie – recepţie care nu au documente de provenienţă.
CAPITOLUL VIII
Art. 50. Certificatul de înmatriculare să prevadă o capacitate de 5 (cinci) persoane, pentru mijloacele de transport tip TAXI;
Art. 51. Să aibă o putere suficientă pentru a asigura serviciul pentru patru călători minim şi pentru numărul maxim menţionat în certificatul de înmatriculare;
Art.
52. Să aibă pe latura din dreapta cel puţin două uşi;
Art. 53. Să fie dotate cu aparate de taxare iluminate şi dispuse vizibil, în partea dreaptă a bordului, aparatul va fi etalonat şi sigilat conform reglementărilor Institutului Naţional de Metrologie Legală;
Art. 54. Să fie prevăzute cu o casetă de culoare albă, fixată transversal pe acoperiş, iluminată din interior de un bec cu putere maximă de 30W având inscripţia “TAXI” şi însemnele operatorului de transport pe părţile din spate şi faţă. Caseta va fi în conformitate cu Ordinul comun al Ministerului Transporturilor nr. 158 şi al Ministerului de Interne nr. 388 din 1994;
Art. 55. Fiecare autoturism va avea inscripţionat prin autocolant pe aripi, un croiaj în formă de şah de culoare neagră cu dimensiunile unui pătrat între 30x30 mm şi 50x50 mm şi un colant aplicat pe uşile laterale, format A4, cu numărul autorizaţiei de execuţie.
Art. 56. Autoturismele să aibă afişate prin autocolant în partea dreaptă sus a parbrizului şi dreapta sus a lunetei cele două tarife practicate. Înălţimea caracterului va fi de 100 mm, grosimea caracterului înscrisului de 10 mm.
CAPITOLUL IX
Metodologia de supraveghere, constatare şi sancţionare a
contravenţiilor prevăzute de prezentele norme
Art. 57. Supravegherea, constatarea şi
sacţionarea contravenţiilor prevăzute de prezentele norme se
face de către:
a.) inspectori
ai STER
b.) persoane
împuternicite de Primarul municipiului Tîrgu Mureş în acest scop;
c.) ofiţerii
şi subofiţerii de poliţie din cadrul serviciilor de
circulaţie;
d.) personalul
cu atribuţii de control din cadrul MT şi ARR;
e.) personalul
cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor, conform
competenţelor acordate;
f.) personalul
cu atribuţii de control din cadrul Biroului Naţional de Metrologie
din România, conform competenţelor acordate;
g.) personalul
cu atribuţii de control al operatorului de transport, numai pentru
vehiculele deţinute în proprietate sau administrare;
h.) personalul
cu atribuţii de control din cadrul Oficiului Concurenţei şi
Protecţia Consumatorilor.
Controlul
poate fi efectuat şi în comisii mixte la care să participe cei
enumeraţi mai sus.
Art.
58. Metodologia de constatare şi sancţionare a faptelor
săvârşite cu vinovăţie şi prevăzute prin
prezentele norme ca fiind contravenţii se realizează conform Legii nr.
32/1968.
Art.
59. Constituie contravenţie, în măsura în care, potrivit legii penale
nu sunt considerate infracţiuni şi se sancţionează conform
prezentelor norme următoarele fapte:
a.) efectuarea
de transporturi fără autorizaţii, cu autorizaţii cu
valabilitatea expirată, cu autorizaţii suspendate sau anulate,
fără embleme speciale, conform obligaţiilor ce le revin se
sancţionează cu amendă de la 3.200.000 lei la 4.000.000 lei;
b.) deţinerea
sau conducerea autovehiculelor care au montat dispozitive sau accesorii tip
TAXI (caseta tip TAXI, bara luminoasă, aparat de taxat, etc) se
sancţionează cu amendă de la 3.200.000 la 4.000.000 lei;
c.) deţinerea
sau conducerea autovehiculelor care au aplicate inscripţii, desene, semne
distinctive sau reclame tip TAXI se sancţioneazaă cu amendă de
la 3.200.000 la 4.000.000 lei;
d.) utilizarea
de către operatorii de transport a autorizaţiilor de execuţie
emise în baza autorizaţiei de transport a unui alt operator se
sancţionează cu amendă de la 3.200.000 la 4.000.000 lei;
e.) utilizarea
pentru un operator de transport de către conducătorii auto a
autorizaţiilor de execuţie emise în baza autorizaţiei de
transport a unui alt operator se sancţionează cu amendă de la
3.200.000 la 4.000.000 lei;
f.) circulaţia
pe drumurile publice a taximetrelor la care inspecţia tehnică
periodică are termenul de valabilitate expirat mai mare de 15 zile se
sancţionează cu amendă de la 2.000.000 la 3.000.000 lei.
În
cazul faptelor săvârşite de operatorii de transport cuantumul
amenzii, se dublează.
CAPITOLUL X
Dispoziţii tranzitorii
Art. 60. În vederea asigurării continuităţii
activităţii de transport şi pentru a permite pregătirea
corespunzătoare a aplicării prezentelor norme, atât de către
organismele abilitate, cât şi de către operatorii de transport, se
stabilesc următoarele termene de aplicare:
1. Pentru
operatorii de transport care în prezent deţin autorizaţii:
-
completarea dosarului existent în termen de 30 de zile
de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
-
Persoana desemnată să conducă şi
să organizeze nemijlocit activitatea de transport va urma cursurile de
perfecţionare necesare sau, după caz, va fi înlocuită astfel
încât să corespundă cerinţelor din prezentele norme, până
cel târziu la 60 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme.
2. Pentru
operatorii de transport care nu au mai deţinut autorizaţii până
în prezent, autorizaţia de transport şi autorizaţia de
execuţie se eliberează în conformitate cu prevederile prezentelor
norme.
Autorizaţiile
de transport, eliberate în condiţiile de mai sus, vor fi suspendate
dacă operatorul de transport nu prezintă documentele necesare în
termenele stabilite.
3. Pentru
autoturismele ce prestează activitatea de TAXI se recomandă culoarea galbenă.
Art.
61. Operatorii de transport au obligaţia să-şi vizeze
autorizaţiile cu 15 zile înainte de expirare.
La expirarea termenului de valabilitate al
autorizaţiilor, acestea se anulează de drept.
Art.62.
Autorizaţiile de execuţie vor fi numerotate de la 0001.
Autorizaţiile de transport vor fi numerotate de la
0001.
Autorizaţiile valabile existente se preschimbă
şi se redistribuie operatorilor de transport, cu respectarea termenului de
valabilitate, în conformitate cu prezentele norme într-o perioadă de 60
zile de la data intrării în vigoare a acestora.
Cheltuielile necesare confecţionării formularelor
de autorizaţii şi a emblemelor speciale taxi vor fi suportate de
solicitanţi.
Art.63. Activităţile conexe care se
desfăşoară în legătură cu, şi în timpul
activităţii de transport în regim taxi (activităţi de
intermediere a activităţii de
transport-dispecerat radio) se vor efectua numai de către
deţinătorii de autorizaţii de transport eliberate în
condiţiile prezentelor norme.
Art. 64. În activitatea de taximetrie se vor practica numai
două tarife.
Art. 65. Autoturismele care efectuază prestări
servicii de persoane în regim taxi trebuie să fie înmatriculate pe
teritoriul municipiului Tîrgu Mureş, excepţie făcând
autoturismele deţinute în sistem leasing care sunt înmatriculate pe
teritoriul altor unităţi administrative unde au sediul agenţii
economici care le-au vândut în sistem leasing.
1. Subsemnatul ………………………… persoană
juridică/fizică, cu sediul
în …………….. str. …………………….
nr. ………. înregistrat în registrul comerţului la oficiul registrului
comerţului al judeţului/municipiului ……………………. sub nr. ………… prin
reprezentantul sau ……………………………………… domiciliat în ……………………………….. str. ………………….
nr. ………… B.I., seria …………. nr. …………………. numit
în baza deciziei nr. ……………….
având funcţia de ……………………. în
cadrul societăţii.
2. Cunoaştem şi suntem de acord cu prevederile
normelor de organizare şi efectuare a transportului public de persoane în
regim de taxi pe teritoriul municipiului Tîrgu-Mureş şi ne
obligăm să conducem şi să organizăm activitatea de
transport în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
Administratorul operatorului
de transport (dispecerat)
……………………………………….
3.
Subsemnatul ……………………….. în calitate de şef al Serviciului ……………………………
atest îndeplinirea de către solicitantul ……………………………………… şi
reprezentantul acestuia …………………………….. a condiţiilor pentru acordarea
autorizaţiei de transport.
Data
……………………
Şef
Serviciu Tehnic Edilitar şi Rutier
…………………………………..
TARIFE
PENTRU PRESTAŢIILE EFECTUATE DE SERVICIUL TEHNIC
EDILITAR ŞI RUTIER
1. Eliberarea autorizaţiei de transport
1.1 Eliberarea autorizaţiei de
transport 6.000.000 lei
1.2 Eliberarea autorizaţiei de
dispecerare 6.000.000 lei
1.3 Vizarea anuală
a autorizaţiei de transport
3.600.000 lei
1.4 Vizarea anuală a autorizaţiei de
dispecerare 3.600.000 lei
2. Eliberarea autorizaţiei de execuţie pentru transport persoane
2.1
Eliberarea autorizaţiei de execuţie pentru autovehicule 900.000 lei
2.2
Vizarea anuală a autorizaţiei de execuţie 500.000 lei
3. Alte tarife:
3.1
Eliberarea unei noi autorizaţii de transport sau execuţie ocazionată
de pierderea sau deteriorarea celei eliberate 2 x tariful autorizaţiei
noi.
3.2 Eliberarea unei noi autorizaţii de transport sau execuţie
ocazionată de anularea celei eliberate
3.2.1
La prima suspendare 2x tarif autorizaţiei noi
3.2.2
La a doua suspendare 4x tarif autorizaţiei noi
4. Tarifele aferente eliberării autorizaţiilor de transport şi
execuţie pentru o perioadă mai mică de 5 ani nu vor fi mai mici
decât cele anuale.
5. Tariful pentru vizarea anuală a autorizaţiei de transport şi
a autorizaţiei de execuţie este cel valabil la data prezentării
pentru viză la Serviciul Tehnic Edilitar şi Rutier.
6. După preschimbarea autorizaţiei de transport, aceasta
urmează a fi vizată anual, începând cu data preschimbării, cu
plata tarifelor aferente.
7. Tariful autorizaţiilor de execuţie poate fi plătit, la
cererea operatorilor de transport şi în rate trimestriale achitate
anticipat.