Direcţia: Serviciul Public de Asistenţă Socială

 

Serviciul Protecţie Sociala

Director: Maior Marta

Sef serviciu: Kiss Ildiko

Adresa: str. Gh. Doja nr.9

 

Persoane de contact: Kiss Ildiko, Gherendi Gabriela

 

Tel: 0265 268330, interior 212, 281

Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 

Audienţe: zilnic între orele 10:00 – 12:00

Tel: 0365430859, 0365882025



AJUTOR SOCIAL (venitul minim garantat) în baza Legii nr.416/2001, cu modificările şi completările ulterioare

 

Acte necesare:

- Cerere-tip de acordare a ajutorului social

- Declaratie privind veniturile persoanei singure/familiei

- Buletin/carte de identitate - pentru toate persoanele peste 14 ani din familia solicitantă de ajutor social (original şi copie)

- Certificat de naştere - pentru copiii cu vârstă până la 14 ani (original şi copie)

- Certificat de căsătorie, sentinţa de divorţ, hotărâre de încredinţare/plasament/adoptie, decizie de instituire tutelă/curatelă - dupa caz (original şi copie)

- Adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Financiară

- Adeverinţă eliberată de Agenţia Judeţeana de Ocupare a Fortei de Munca - pentru persoanele apte de munca
- Adeverinta eliberata de Registrul agricol
- Adeverinta scolara (cu mentiunea bursei - daca este cazul)
- Daca la efectuarea anchetei sociale se constata situatii deosebite, pot fi solicitate si alte acte.

Solicitant este persoana singura/familia, prin titularul cererii.

AJUTOR DE URGENŢĂ în baza Legii nr.416/2001 cu modificările si completările ulterioare

Acte necesare:

- Cerere scrisă pentru acordarea ajutorului

- Act de identitate al solicitantului (copie)

- Acte din care rezultă starea de necesitate (copie)

Solicitant: persoana aflată în stare de necesitate sau un membru cu drept de exerciţiu din familia aflată în stare de necesitate

 

AJUTOR DE ÎNMORMÂNTARE pentru beneficiarii de ajutor social în baza Legii nr.416/2001 cu modificările şi completările ulterioare

Acte necesare:

- Cerere scrisă pentru acordarea ajutorului

- Certificatul de deces al beneficiarului de ajutor social (copie)

- Factura din care să rezulte cheltuielile efectuate pentru înmormântare (copie)

- Copie de pe actul de identitate al solicitantului

Solicitant: reprezentant legal al decedatului sau membru cu drept de exerciţiu din familia decedatului

 
CANTINA SOCIALĂ în baza Legii nr.208/1997

Acte necesare:

- Cerere scrisă

- Copie de pe actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (BI/CI/CIP sau certificat de naştere pentru minori sub 14 ani)    

- Adeverinţe de venit de la toţi membri familiei

- După caz, copie de pe certificat de căsătorie, certificat de deces, hotărâre de divorţ, certificat de încadrare în grad de handicap, certificat medical etc.

- Adeverinţă de la unitatea şcolară pe care îl frecventează copiii din familie

 

ALOCAŢIA DE STAT în baza Legii nr. 61 din 22 septembrie 1993    *** Republicată privind alocaţia de stat pentru copii

Acte necesare:

- Cerere tip

- Certificat naştere copil (original + copie)

- Acte de identitate ale reprezentantanţilor legali (mama şi tata, tutore, curator, asistent maternal etc.) originale + copii

După caz:

- Adresa de transfer de la AJPS alt judeţ – când familia îşi schimba domiciliul din alt judet in jud. Mureş
- Negatie de la AJPS alt judet – in situatia cand copilul s-a nascut in alt judet sau unul dintre parinti are domiciliul in alt judet

- Copie extras cont curent al solicitantului – codul IBAN

- Hotararea Comisiei ptr. Protectia Copilului sau Sentinta Civila eliberata de Tribunalul pentru minori privind instituirea plasamentului sau incredintarea copilului, dupa caz (original + copie)

- Dispozitia de primar privind instituirea curatelei (original + copie)

- Atestat asistent maternal profesionist (original + copie)

- Dispozitie director DGASPC instituire plasament in regim de urgenta (original + copie)

- Adeverinta scolara.

Solicitant este reprezentantul legal al copilului (mama, tata, curator, asistent maternal)

ALOCAŢAI PRIVIND SUSŢINEREA FAMILIEI în baza Legii nr.277/2010

Acte necesare:

- Cerere tip

- Declaraţie pe proprie răspundere privind veniturile realizate (în cazul în care membrii familiei se declară fără venituri etc.)

- BI/CI/CI provizorie al reprezentantului legal şi a celorlalţi membrii ai familiei care au varsta peste 14 ani (original şi copie)
- Certificat de naştere pentru toţi copiii din familie (original şi copie)

- Livret de familie completat la zi, cu toţi membrii familiei (original şi copie), dacă e cazul

- Certificat de deces în cazul decesului unuia dintre părinţi (original şi copie)

- Hotărâre judecătorească - de divorţ, în cazul părinţilor divorţaţi; - în cazul în care unul dintre soţi este declarat dispărut; - în cazul în care unul dintre soţi este arestat preventiv pe o perioadă mai mare de 3o zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu poate participa la îngrijirea copiilor (original şi copie)

- Adeverinţe/dovada de venit - salariu net, şomaj, pensie, indemnizaţii cu caracter permanent etc, din luna anterioară depunerii cererii

- Adeverinţe şcolare - pentru copiii de vârstă şcolară

- Certificat de încadrare intr-un grad de handicap pentru copiii/adulţii din familie - dacă există (original şi copie)

- Extras de cont (original/copie) cu codul IBAN- solicitantul trebuie să fie titularul contului (în cazul în care se solicită plata alocaţiei pentru susţinerea pentru familiei în cont bancar)

- În cazul în care pentru copil este stabilită o măsură de protecţie specială (plasament/tutelă sau curatela), acesta trebuie sa prezinte :
       Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului sau Sentinţa Civilă privind măsura de ocrotire a copilului, eliberată de Tribunalul pentru Minori (original şi copie)
        Dispoziţia primarului privind stabilirea curatelei asupra minorului

Solicitant este reprezentantul legal al copilului (părinte, curator, tutore)


CONCEDIU ŞI INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU CREŞTEREA COPIILOR  potrivit prevederilor O.U.G. nr.111/ 2010

Acte necesare:

- Cerere tip privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului

- Certificatul de naştere al copilului (original + 2 copii)

-  Livret de familie completat la zi, cu toţi membrii familiei (original şi copie), dacă e cazul - -- Certificat de încadrare intr-un grad de handicap pentru copil - dacă e cazul (original şi copie) - Adeverinţă eliberată de angajator sau altă autoritate competentă din care să din care să rezulte  ultima zi de concediu de maternitate (original şi copie) al solicitantului, precum şi faptul că timp de 12 luni anterior naşterii a realizat venituri supuse impozitului pe venit

- Adeverinţe/dovada de venit - salariu net, şomaj, pensie, indemnizaţii cu caracter permanent etc, pentru 12 luni anterioare naşterii

- Extras de cont (original/copie) cu codul IBAN- solicitantul trebuie să fie titularul contului

Solicitant: reprezentantul legal al copilului

 

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com