Serviciul Public Administrația creşelor
Tel. 0265-245752
e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualizaCreşele sunt structuri care oferă servicii sociale specializare pentru creşterea , îngrijirea şi educarea timpurie a copiilor în vârstă de până la 4 ani.
Beneficiarii serviciilor acordate de creşe sunt copii cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în România.
De serviciile furnizate de creşe beneficiată şi copiii cetăţenilor altor state sau ai apatrizilor care au domiciliul sau reşedinţa stabilite în România petrivit legii, precum şi copiii cetăţenilor străini aflaţi temporar pe teritoriul României.
Creşele funcţionează în baza Legii 263/2007 modificată prin 272/2009.
Importanţa dezvoltării timpurii a copilului
„Obiectivul programelor de dezvoltare timpurie este acela de a ajuta dezvoltarea psihică , emoţională şi socială a copiilor şi , pe termen lung , de a promova supravieţuirea copilului. Focalizarea pe educaţia timpurie şi anii preşcolarităţii este importantă deoarece aceasta este perioada când copii se dezvoltă rapid şi , dacă procesul de dezvoltare este neglijat în acest stadiu , este mult mai dificil şi mai costisitor să compensezi aceste pierderi mai târziu. Este bine cunoscut şi evident faptul că alegerile făcute acum şi acţiunile întreprinse de părinţi şi de societate în copilăria timpurie au o puternică şi mai de durată influenţă asupra progresului individual al copilului şi asupra progresului naţiunilor în sens larg. Calitatea îngrijirii şi a protecţiei în această perioadă sunt cheile care înlătură moartea , boala ,întârzierea în creştere , trauma , proasta alimentaţie, întârzierile de dezvoltare atâta timp cât ele asigură o creştere sănătoasă , stimă de sine şi abilitatea de a învăţa lucruri care , în schimb ,sunt cruciale pentru pregătirea pentru şcoală , învăţarea continuă , eficacitatea programelor şcolare şi abilitatea viitoare a copiilor de a contribui ca părinţi, actori economici şi cetăţeni. Astfel , investiţia în copii cât mai din timpuriu ne conduce, pe termen lung, la dezvoltarea socială şi la realizarea susţinută a drepturilor copilului . De când dezvoltarea copilului este legată de educaţia timpurie , de sănătate , nutriţie şi dezvoltare psiho-socială , o serie de intervenţii trebuie să aibă loc în sănătate , nutriţie şi educaţie timpurie. De aceea conceptul holistic de dezvoltare timpurie combină elemente din zonele de stimulare a copilului , sănătate , nutriţie , educaţie timpurie , precum şi comunitate şi dezvoltarea femeii , printre altele. Dacă vrem să sprijinim dezvoltarea totală a unui copil toate aceste aspecte trebuie înţelese şi ţintite înspre aceasta. Pe plan internaţional , perioada de timp pentru educaţie timpurie este definită ca o perioadă a vieţii copilului de la concepţie până la vârsta de 8 ani ; şi asta pentru că , în primul rând , acum are loc cea mai rapidă dezvoltare a creierului . Cei mai importanţi sunt primii 2 ani din viaţă , când cele mai semnificative schimbări din punct de vedere intelectual , emoţional , psihologic , şi social apar. O analiză din punct de vedere economic a intervenţiilor în perioada educaţiei timpurii arată câştiguri mari , beneficii indirecte pentru mame în ceea ce priveşte economisirea timpului şi reducerea cheltuielilor pentru serviciile publice de sănătate şi sociale care se adresează copiilor. Programele de dezvoltare timpurie sunt relativ noi în cele mai multe ţări şi monitorizarea şi evaluarea sistemelor sunt , adesea , inadecvate . Ca rezultat nu este posibil să evaluăm eficienţa sau impactul pe termen lung ale acestor programe , dar o serie de evaluări ale programului Head Start din Statele Unite indică creşteri de 7$ pentru fiecare dolar investit pentru cheltuieli care ţin de bunăstarea şi înalta productivitate.
În concluzie , strategiile şi programele pentru dezvoltarea timpurie a copilului trebuie să se adreseze nevoilor multiple ale copilului ţinând cont de sănătate , nutriţie , educaţie timpurie , stimularea psiho-socială , şi în acelaşi timp , întărind rolul mediului în care trăieşte copilul. Totuşi , cât încă există un număr de factori care împiedică formularea unei adevărate strategii integrate privind dezvoltarea timpurie în timp ce noi ne străduim să ajungem la o abordare din cât mai multe unghiuri , acestea rămân nişte scopuri înalte. Printre factorii amintiţi sunt : diferite niveluri de cunoştinţe , abilităţi şi dedicaţie în rândul profesioniştilor din diferite sectoare (sănătate, educaţie şi protecţie socială);structuri şi instituţii care şi-au stabilit deja obiectivele şi priorităţile şi ar putea fi refractare la o reformulare a acestora şi diferende birocratice între organizaţii care fac dificil lucrul într-o manieră intersectorială. Cu toate acestea , scopul final al programelor de dezvoltare timpurie a copilului ar trebui să fie acela de-a ne strădui să ajungem la o abordare convergentă , care să întâlnească nevoile multiple ale copilului şi familiei şi care să mărească folosirea resurselor. Totuşi într-o perioadă intermediară ar putea fi practic şi util să se dezvolte strategii sectoriale pentru educaţie, sănătate şi protecţie socială cu o ţintă pe termen lung spre convergenţa sectoarelor.
Prezenta strategie se va focaliza pe probleme a educaţiei timpurii în România cu o perspectivă pe termen lung în vederea unei abordări convergente care va include sănătatea , nutriţia şi protecţia socială a copilului cu vârste între 0 şi 6 ani.
Pentru copil, nici o perioadă nu va conta mai mult în viaţă ca primii ani . De aceea , e necesar ca , în calitate de educator şi părinţi , să oferim copilului toată dragostea , atenţia şi priceperea noastră pentru a se dezvolta în mod echilibrat şi fericit. Urmărind evoluţia copilului în toate domeniile dezvoltării sale (fizică, psihică sau socială), putem să intervenim în mod eficient şi la timp pentru a rezolva numeroasele probleme care se ivesc pe parcursul creşterii sale.
Se ştie că , între 1 şi 3 ani , copilul traversează un fel de „mică adolescenţă“, deseori conflictuală. Crizele traversate care-l fac pe copil uneori insuportabil , iar alteori adorabil , sunt inerente în construirea personalităţii sale . Această perioadă din viaţa copilului presărată cu imense plăceri, cu mari descoperiri, dar şi cu capcane , perioada care duce la descoperirea autonomiei copilului, trebuie să o parcurgem împreună.Educaţia timpurie este o necessitate deoarece până la 3 ani copilul posedă diponibilitatea unor progrese enorme în ceea ce priveşte capacitatea sa mentală , socială şi emoţională. Începe să fie conştient de propria persoană, doreşte să se impună tot mai autonom şi-şi descoperă propriul EU. Această perioadă este dificilă, copilul opunându-se deseori adultului , vrând să testeze limitele , să ştie până unde , poate merge şi, de multe ori chiar încearcă să meargă mai departe decât poate ori decât i se permite , încercând tot mai des să-şi impună voinţa. Copilul va progresa privind controlul emoţiilor , iar fecvenţa stărilor de agitaţie sau de opoziţie va scădea , dacă adulţii vor trata problema cu multă răbdare şi consecvenţă.
Necesitatea educaţiei timpurie de la cele mai fragede vârste este evidentă. Adultul trebuie să se menţină pe poziţie , blând , amabil , dar ferm , fără a face economie de dezmierdări şi încurajări. Copilul trebuie lăsat să facă singur de fiecare dată când este posibil , ceea ce doreşte , are nevoie de o relativă libertate în exploarările sale , dar şi de protecţie faţă de pericolele pe care încă nu le intuieşte. Siguranţa este dată de o viaţă regulată şi de obiceiuri care să-i facă plăcere.”
CREŞA NR. 1
Str. Hunedoara, nr. 29
Nr.Tel fix 0265-253356
Director, Şef Centru,
Dr. Ferencz Emoke Tomoioagă Tunde Maria
Tel. 0265-245752
Suprafaţa totală: 721 mp
Suptafaţa construcţii: 191 mp
Suprafaţa teren 530 mp
Nr. de copii: 35
Clădirea se află în patrimoniul Primăriei
Structura funcţională:
- 2 săli de grupă+dormitoare, 1 grup sanitar- 1 hol- 1 windfang- 3 magazii- 1 izolator- 1 cabinet medical- 1 WC- 1 birou
În folosinţă comună cu grădiniţa este bucătăria şi spălătoria.
CREŞA NR. 2
Str. Lămâiţei nr. 18
Nr.Tel fix 0265-269344
Director, Asistenta şefă,
Dr. Ferencz Emoke Gilyen Anna
Tel. 0265-245752
Suprafaţa totală: 1067 mp
Suptafaţa construcţii: 209,60 mp
Suprafaţa teren 857,40 mp
Nr. de copii 56
Clădirea se află în patrimoniul Primăriei
Structura funcţională:
- 2 săli de grupă- 1 grup sanitar- 1 hol- 2 magazii- 1 izolator- 1 birou- 1 casa scării- 1 oficiu
În folosinţă comună cu grădiniţa nr. 17 :bucătăria , spălătoria, hol, nişă, antreu windfang.
CREŞA NR. 3
Str. Gh. Marinescu, nr. 9
Nr.Tel fix 0265-215383
Director, Asistenta şefă,
Dr. Ferencz Emoke Farcas Claudia
Tel. 0265-245752
Suprafaţa totală: 631 mp
Suptafaţa construcţii: 129,72 mp
Suprafaţa teren 501,28 mp
Nr. de copii 50
Clădirea se află în patrimoniul Primăriei
Structura funcţională:
- 2 dormitoare- 1 sală de joc- 1 sală de mese- 1 grup sanitar- 1 sală primire copii- 1 windfang- 1 izolator
În folosinţă comună cu grădiniţa :
- bucătăria- spălătoria- uscătorie- casa scării- WC- antreu- oficiu- depozit
CREŞA NR. 4
Str. Plaiului
Nr.Tel fix 0265-226737
Director,
Dr. Ferencz Emoke Asistenta şefă,
Tel. 0265-245752 Molnar Marta
Suprafaţa totală: 1230 mp
Suptafaţa construcţii: 423 mp
Suprafaţa teren 807 mp
Nr. de copii 71
Clădirea se află în patrimoniul Primăriei
Structura funcţională:
- 4 săli de grupă- 2 grupuri sanitare- 1 hol- 2 windfang- 2 magazii- 1 izolator- 1 cabinet medical- 1 spălătorie- oficiu şi lift alimente
În folosinţă comună cu grădiniţa este bucătăria.
CREŞA NR. 5
Str. Muncii, nr. 14
Nr.Tel fix 0265-254752
Director, Asistenta şefă,
Dr. Ferencz Emoke Coman Camelia
Tel. 0265-245752
Suprafaţa totală: 1188,00 mp
Suptafaţa construcţii: 369,24 mp
Suprafaţa teren 818,76 mp
Nr. de copii 115
Clădirea se află în patrimoniul Primăriei
Structura funcţională:
- 4săli de grupă- 4 grupuri sanitare- 1 hol- 1 izolator- 4 WC- 1 magazie alimente- 2 depozite- 1 arhivă- 1 vestiar- 2 casa scării- 1 bucătărie- 3 magazii- 1 oficiu- 2 birou- 1 spălătorie şi călcătorie
CRESA NR. 6
Str. Remetea nr. 35
Nr.Tel fix 0365-882027
Director, Asistenta şefă,
Dr. Ferencz Emoke Moldovan Elvira
Tel. 0265-245752
Nr. de copii 49
Structura funcţională:
- 2 dormitoare ,- 1 sala de joaca ,- 1 sala de mese , - 4 grupuri sanitare - 3 holuri,
- 3 magazii, - 1 izolator, - 2 birouri - 1 oficiu, 1 bucatarie , - 1 spalatorie, - 1 sala pentru calcat
S-au efectuat în fiecare an reparaţiile curente necesare unei bune desfăşurări a activităţii.
Inapoi