Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Proiecte PNRR

buton pnrr

POIM 2014 - 2020

buton poim

EU4Business

eu4business

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Ziua informării preventive

ziua inform preventive

fiipregatit.ro

fiipregatit.ro

Calendarul evenimentelor

<<  Aprilie 2024  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia

Tipuri de cereri şi adrese care se depun la Compartiment ”Arhitect Şef „:

1. Cereri pentru emiterea certificatului de urbanism
2. Cereri pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism
3. Cereri pentru emiterea autorizaţiei de construire / desfiinţare
4. Cereri pentru prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire / desfiinţare
5. Cereri ale Consiliului Judeţean Mureş pentru emiterea avizului primarului municipiului Tîrgu-Mureş
6. Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
7. Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
8. Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
9. Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
10. Declaraţii privind valoarea finală a lucrărilor executate în baza autorizaţiei de construire emise
11. Cereri pentru eliberarea avizului Comisiei tehnice de urbanism şi amenajarea teritoriului în vederea elaborării documentaţiilor de urbanism

12. Cereri pentru emiterea  avizului prealabil de oportunitate în vederea elaborării unui plan urbanistic zonal, aprobat de către Primar
13. Scrisori de intenţie în vederea aprobării de către Consiliul local municipal a documentaţiilor de urbanism PUD, PUZ
 
1. Cereri pentru emiterea certificatului de urbanism
Certificatul de urbanism    este actul de informare prin care autorităţile prevăzute la art. 4, din Legea nr. 50/1991*** :
    a) fac cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;
    b) stabilesc cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;
    c) stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării;
    d) încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

1.1. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENŢIONAT LA PCT.1.  ŞI PCT. 3 DIN FORMULARUL TIP F.1.-  ( AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE /DESFIINŢARE, ADJUDECAREA PRIN LICITAŢIE A PROIECTĂRII LUCRĂRILOR PUBLICE)
Documentele necesare :      
    a) cererea-tip (formularul-model F.1 <<CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism>>), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
    1. elementele de identificare a solicitantului;
    2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
    3. elementele care definesc scopul solicitării;
    b) planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel:
    1. pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
    2. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la   zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
    c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie. 
    f ) memoriu tehnic – întocmit de proiectant autorizat conform Legii nr.50/1991***- în cazul lucrărilor de construire /desfiinţare
 
1.2. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENŢIONAT LA PCT.2, PCT . DIN FORMULARUL TIP F.1. - ( DEZMEMBRĂRI, PARCELĂRI, COMASĂRI  )
Documentele necesare :      
    a) cererea-tip (formularul-model F.1 <<CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism>>), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
    1. elementele de identificare a solicitantului;
    2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
    3. elementele care definesc scopul solicitării;
    b) planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel:
    1. pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
    2. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la   zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
    c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie. 
    d)  documentaţia topografică în 2 exemplare – în cazul cererilor de operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară : dezmembrări , parcelări , comasări , evidenţieri , întabulări, etc.

1.3. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENŢIONAT LA PCT. 4., 5. DIN FORMULARUL TIP F.1. – ( CERERI ÎN JUSTIŢIE , ALTE SCOPURI )
Documentele necesare :      
    a) cererea-tip (formularul-model F.1 <<CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism>>), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
    1. elementele de identificare a solicitantului;
    2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
    3. elementele care definesc scopul solicitării;
    b) planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel:
    1. pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
    2. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la   zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
    c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie. 
 

CERTIFICATUL DE URBANISM NU CONFERĂ DREPTUL DE A EXECUTA LUCRĂRI DE CONSTRUCŢII.
 
2. Cereri pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism
Documentele necesare prelungirii valabilităţii certificatului de urbanism :
a) cererea tip (formular model F.7) pentru prelungirea valabilităţii  certificatului de urbanism
b) certificatul de urbanism (în original)
c) documentul de plată a taxei de eliberare a prelungirii valabilităţii certificatului de urbanism (în copie)
3.  Cereri pentru emiterea autorizaţiei de construire / desfiinţare
AUTORIZAŢIA DE CONSTRUIRE se eliberează pentru:
    a) lucrări de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora, cu excepţia celor prevăzute la art. 11  din Legea nr. 50/1991*** ;
    b) lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrări, indiferent de valoarea lor, care urmează să fie efectuate la construcţii reprezentând monumente istorice, inclusiv la anexele acestora, identificate în acelaşi imobil - teren şi/sau construcţii, la construcţii amplasate în zone de protecţie a monumentelor şi în zone construite protejate, stabilite potrivit legii, ori la construcţii cu valoare arhitecturală sau istorică deosebită, stabilite prin documentaţii de urbanism aprobate;
    c) lucrări de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare şi reabilitare privind căile de comunicaţie de orice fel, drumurile forestiere, lucrările de artă, reţelele şi dotările tehnico-edilitare, branşamente şi racorduri la reţele de utilităţi, lucrările hidrotehnice, amenajările de albii, lucrările de îmbunătăţiri funciare, lucrările de instalaţii de infrastructură, lucrările pentru noi capacităţi de producere, transport, distribuţie a energiei electrice şi/sau termice, precum şi de reabilitare şi retehnologizare a celor existente;
    d) împrejmuiri şi mobilier urban, amenajări de spaţii verzi, parcuri, locuri de joacă şi agrement, pieţe şi alte lucrări de amenajare a spaţiilor publice;
    e) lucrări de foraje şi excavări necesare pentru efectuarea studiilor geotehnice şi a prospecţiunilor geologice, proiectarea şi deschiderea exploatărilor de cariere şi balastiere, a sondelor de gaze şi petrol, precum şi a altor exploatări de suprafaţă, subterane sau subacvatice;
    f) lucrări, amenajări şi construcţii cu caracter provizoriu necesare în vederea organizării executării lucrărilor, în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) şi (1^3) din Legea nr 50/1991***;
    g) organizarea de tabere de corturi, căsuţe sau de rulote;
    h) lucrări de construcţii cu caracter provizoriu: chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame, copertine şi pergole situate pe căile şi spaţiile publice, anexe gospodăreşti, precum şi anexele gospodăreşti ale exploataţiilor agricole situate în extravilan;
    i) cimitire - noi şi extinderi.
Documentele necesare obţinerii autorizaţiei de construire /desfiinţare:
    a) cererea tip (formularul-model F.8 ), pentru emiterea autorizaţiei de construire /desfiinţare însoţită de anexă completate în toate câmpurile şi semnate
    b) certificatul de urbanism ;
    c) dovada, în copie legalizată, a titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii şi, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel ;
    d) documentaţia tehnică - D.T. -2 ex.;
    e) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi, după caz, actul administrativ al acesteia ;
    f) dovada privind achitarea taxelor aferente  autorizaţiei de construire/desfiinţare, în copie.
             Documentaţia pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii se depune şi se înregistrează la autoritatea administraţiei publice competente numai dacă solicitantul prezintă toate documentele necesare prevăzute de lege.
Documentaţia tehnică - D.T. se elaborează în conformitate cu conţinutul-cadru prevăzut în ANEXA nr. 1,din Legea nr. 50/1991***, în concordanţă cu cerinţele certificatului de urbanism, cu conţinutul actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, al avizelor şi acordurilor cerute prin certificatul de urbanism şi se întocmeşte, se semnează şi se verifică, potrivit legii.
ANEXA 1
A. Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire - D.T.A.C.
    I. Piese scrise
    1. Lista şi semnăturile proiectanţilor
    Se completează cu numele în clar şi calitatea proiectanţilor, precum şi cu partea din proiect pentru care răspund.
    2. Memoriu
    2.1. Date generale:
    Descrierea lucrărilor care fac obiectul proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construcţii, făcându-se referiri la:
    - amplasamentul, topografia acestuia, trasarea lucrărilor;
    - clima şi fenomenele naturale specifice;
    - geologia şi seismicitatea;
    - categoria de importanţă a obiectivului.
    2.2. Memorii pe specialităţi
    Descrierea lucrărilor de:
    - arhitectură;
    - structură;
    - instalaţii;
    - dotări şi instalaţii tehnologice, după caz;
    - amenajări exterioare şi sistematizare verticală.
    2.3. Date şi indici care caracterizează investiţia proiectată, cuprinşi în anexa la cererea pentru autorizare:
    - suprafeţele - construită desfăşurată, construită la sol şi utilă;
    - înălţimile clădirilor şi numărul de niveluri;
    - volumul construcţiilor;
    - procentul de ocupare a terenului - P.O.T.;
    - coeficientul de utilizare a terenului - C.U.T.
    2.4. Devizul general al lucrărilor, întocmit în conformitate cu prevederile legale în vigoare
    2.5. Anexe la memoriu
    2.5.1. Studiul geotehnic
    2.5.2. Referatele de verificare a documentaţiei tehnice - D.T., în conformitate cu legislaţia în vigoare privind calitatea în construcţii, inclusiv în situaţiile prevăzute în Legea nr. 50/1991*** la art. 7 , alin. (2^1) şi (2^3), întocmite de verificatori de proiecte atestaţi de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, aleşi de investitor.
    2.5.3. Avizele şi acordurile privind asigurarea, branşarea şi racordarea la infrastructura edilitară, după caz, precum şi avizele, acordurile şi actele administrative specifice ale organismelor administraţiei publice centrale sau ale serviciilor deconcentrate ale acestora, după caz - Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi ale Ministerului Culturii şi Cultelor, Ministerului Apărării, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Ministerului Transporturilor, Serviciului Român de Informaţii ori ale altor organisme interesate, stabilite prin certificatul de urbanism conform reglementărilor legale în vigoare şi ca urmare a condiţiilor speciale de amplasament şi/sau a funcţionalităţii investiţiei, după caz, obţinute în prealabil de solicitant.
    2.5.4. Acordul vecinilor, conform prevederilor legale în vigoare, exprimat în formă autentică, pentru construcţiile noi, amplasate adiacent construcţiilor existente sau în imediata lor vecinătate - şi numai dacă sunt necesare măsuri de intervenţie pentru protejarea acestora -, pentru lucrări de construcţii necesare în vederea schimbării destinaţiei în clădiri existente, precum şi în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate.
    II. Piese desenate
    1. Planuri generale
    1.1. Plan de încadrare în teritoriu
    - plan de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000 sau 1:1.000, după caz, emis de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial
    1.2. Plan de situaţie privind amplasarea obiectivelor investiţiei
    - plan cu reprezentarea reliefului, întocmit în sistemul de Proiecţie Stereografic 1970, la scările 1:2.000, 1:1.000, 1:500, 1:200 sau 1:100, după caz, vizat de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial, pe care se vor reprezenta:
        - imobilul, identificat prin numărul cadastral, pentru care a fost emis certificatul de urbanism, descris prin totalitatea elementelor topografice determinante pentru suprafaţa, lungimea laturilor, unghiuri, inclusiv poziţia şi înălţimea la coamă a calcanelor limitrofe, precum şi poziţia reperelor fixe şi mobile de trasare;
        - amplasarea tuturor construcţiilor care se vor menţine, se vor desfiinţa sau se vor construi;
        - cotele construcţiilor proiectate şi menţinute, pe cele trei dimensiuni (cotele +/- 0,00; cote de nivel; distanţe de amplasare; axe; cotele trotuarelor, aleilor, platformelor şi altele asemenea);
        - denumirea şi destinaţiile fiecărui corp de construcţie;
        - sistematizarea pe verticală a terenului şi modul de scurgere a apelor pluviale;
        - accesele pietonale şi carosabile din incintă şi clădiri, plantaţiile prevăzute;
        - planul parcelar al tarlalei în cazul imobilelor neîmprejmuite care fac obiectul legilor de restituire a proprietăţii.
    1.3. Planul privind construcţiile subterane
    Va cuprinde amplasarea acestora, în special a reţelelor de utilităţi urbane din zona amplasamentului: trasee, dimensiuni, cote de nivel privind poziţionarea căminelor - radier şi capac -, şi va fi redactat la scara 1:500.
    În cazul lipsei unor reţele publice de echipare tehnico-edilitară se vor indica instalaţiile proprii prevăzute prin proiect, în special cele pentru alimentare cu apă şi canalizare.
    2. Planşe pe specialităţi
    2.1. Arhitectură
    Piesele desenate de arhitectură vor cuprinde planşele principale privind arhitectura fiecărui obiect, redactate la scara 1:50 sau 1:100, după cum urmează:
    - planurile cotate ale tuturor nivelurilor subterane şi supraterane, cu indicarea funcţiunilor, dimensiunilor şi a suprafeţelor;
    - planurile acoperişurilor - terasă sau şarpantă -, cu indicarea pantelor de scurgere a apelor meteorice şi a modului de colectare a acestora, inclusiv indicarea materialelor din care se execută învelitorile;
    - secţiuni caracteristice - în special pe linia de cea mai mare pantă, acolo unde este cazul -, care să cuprindă cota +/-0,00, cotele tuturor nivelurilor, înălţimile determinante ale acoperişului - cotele la coamă şi la cornişă -, fundaţiile clădirilor învecinate la care se alătură construcţiile proiectate;
    - toate faţadele, cu indicarea materialelor şi finisajelor, inclusiv culorile, cotate şi cu indicarea racordării la nivelul terenului amenajat;
    - în situaţia integrării construcţiilor într-un front existent, se va prezenta şi desfăşurarea stradală prin care se va arăta modul de integrare a acestora în ţesutul urban existent.
    2.2. Structura
    2.2.1. Planul fundaţiilor
    Se redactează la scara 1:50 şi va releva:
    - modul de respectare a condiţiilor din studiul geotehnic;
    - măsurile de protejare a fundaţiilor clădirilor învecinate, la care se alătură construcţiile proiectate.
    2.2.2. Detalii de fundaţii
    2.2.3. Proiect de structură complet
    Se prezintă pentru construcţii cu mai multe subsoluri şi cel puţin 10 niveluri.
    2.3. Instalaţii
    2.3.1. Schemele instalaţiilor
    Se prezintă parametrii principali şi schemele funcţionale ale instalaţiilor proiectate.
    2.4. Dotări şi instalaţii tehnologice
    În situaţia în care investiţia urmează să funcţioneze pe baza unor dotări şi instalaţii tehnologice, determinante pentru configuraţia planimetrică a construcţiilor, se vor prezenta:
    2.4.1. Desene de ansamblu
    2.4.2. Scheme ale fluxului tehnologic
    Fiecare planşă prezentată în cadrul secţiunii II "Piese desenate" va avea în partea dreaptă jos un cartuş, care va cuprinde: numele firmei sau al proiectantului elaborator, numărul de înmatriculare sau numărul autorizaţiei, după caz, titlul proiectului şi al planşei, numărul proiectului şi al planşei, data elaborării, numele, calitatea şi semnătura elaboratorilor şi ale şefului de proiect.
 
 
    B. Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de desfiinţare - D.T.A.D.
    I. Piese scrise
    1. Lista şi semnăturile proiectanţilor
    Se completează cu numele în clar şi calitatea proiectanţilor, precum şi cu partea din proiect pentru care răspund.
    2. Memoriu
    2.1. Date generale
    Descrierea construcţiei care urmează să fie desfiinţată:
    - scurt istoric: anul edificării, meşteri cunoscuţi, alte date caracteristice;
    - descrierea structurii, a materialelor constituente, a stilului arhitectonic;
    - menţionarea şi descrierea elementelor patrimoniale sau decorative care urmează a se preleva;
    - fotografii color - format 9 x 12 cm - ale tuturor faţadelor, iar acolo unde este cazul se vor prezenta desfăşurări rezultate din asamblarea mai multor fotografii;
    - descrierea lucrărilor care fac obiectul proiectului pentru autorizarea lucrărilor de desfiinţare.
    II. Piese desenate
    1. Plan de încadrare în teritoriu
    - planşă pe suport topografic vizat de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial, întocmită la scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000 sau 1:1.000, după caz.
    2. Plan de situaţie a imobilelor
    - planşă pe suport topografic vizat de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial, întocmită la scările 1:2.000, 1:1.000, 1:500, 1:200 sau 1:100, după caz, prin care se precizează:
        - parcela cadastrală pentru care a fost emis certificatul de urbanism;
        - amplasarea tuturor construcţiilor care se vor menţine sau se vor desfiinţa;
        - modul de amenajare a terenului după desfiinţarea construcţiilor;
        - sistematizarea pe verticală a terenului şi modul de scurgere a apelor pluviale;
        - plantaţiile existente şi care se menţin după desfiinţare.
    Pe planşă se vor indica în mod distinct elementele existente, cele care se desfiinţează şi cele propuse - plan de situaţie, construcţii noi sau umpluturi de pământ, plantaţii etc., după caz.
    3. Planul privind construcţiile subterane
    Va cuprinde amplasarea acestora, în special a reţelelor de utilităţi urbane din zona amplasamentului: trasee, dimensiuni, cote de nivel privind poziţionarea căminelor - radier şi capac -, şi va fi redactat la scara 1:500.
    În cazul lipsei unor reţele publice de echipare tehnico-edilitară se vor indica instalaţiile proprii, în special cele pentru alimentare cu apă şi canalizare.
    4. Releveul construcţiilor care urmează să fie desfiinţate
    Planşele se vor redacta la o scară convenabilă - 1:100 sau 1:50 - care să permită evidenţierea spaţiilor şi a funcţiunilor existente, cu indicarea cotelor, suprafeţelor şi a materialelor existente:
    - planurile tuturor nivelurilor şi planul acoperişului;
    - principalele secţiuni: transversală, longitudinală, alte secţiuni caracteristice, după caz;
    - toate faţadele.
    În situaţia în care desfiinţarea necesită operaţiuni tehnice complexe, se va prezenta şi proiectul de organizare a lucrărilor.
    Fiecare planşă prezentată în cadrul secţiunii II "Piese desenate" va avea în partea dreaptă jos un cartuş care va cuprinde: numele firmei sau al proiectantului elaborator, numărul de înmatriculare sau numărul autorizaţiei, după caz, titlul proiectului şi al planşei, numărul proiectului şi al planşei, data elaborării, numele, calitatea şi semnătura elaboratorilor şi ale şefului de proiect.
    C. Documentaţia tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor - D.T.O.E.
    Documentaţia tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor - D.T.O.E. este necesară în toate cazurile în care se realizează o investiţie şi se prezintă, de regulă, împreună cu documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, în condiţiile legii.
    Documentaţia tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor trebuie să cuprindă descrierea tuturor lucrărilor provizorii pregătitoare şi necesare în vederea asigurării tehnologiei de execuţie a investiţiei, atât pe terenul aferent investiţiei, cât şi pe spaţiile ocupate temporar în afara acestuia, inclusiv cele de pe domeniul public, după cum urmează:
    I. Piese scrise
    1. Lista şi semnăturile proiectanţilor
    Se completează cu numele în clar şi calitatea proiectanţilor, precum şi cu partea din proiect pentru care răspund.
    2. Memoriu
    Acesta va cuprinde:
    - descrierea lucrărilor provizorii: organizarea incintei, modul de amplasare a construcţiilor, amenajărilor şi depozitelor de materiale;
    - asigurarea şi procurarea de materiale şi echipamente;
    - asigurarea racordării provizorii la reţeaua de utilităţi urbane din zona amplasamentului;
    - precizări cu privire la accese şi împrejmuiri;
    - precizări privind protecţia muncii.
    Elementele tehnice de avizare privind racordarea provizorie la utilităţile urbane din zonă, necesare în vederea obţinerii acordului unic, se vor prezenta în cadrul fişelor tehnice întocmite în Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - D.T.A.C. sau D.T.A.D., după caz.
    II. Piese desenate
    Plan general
    a) la lucrările de mai mare amploare se redactează o planşă realizată conform planului de situaţie privind amplasarea obiectivelor investiţiei, cuprinzând amplasamentul investiţiei şi toate amenajările şi construcţiile provizorii necesare realizării acesteia;
    b) la lucrările de mai mică amploare elementele de organizare a execuţiei lucrărilor vor putea fi prezentate şi în planul de situaţie privind amplasarea obiectivelor investiţiei al proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
    Fiecare planşă prezentată în cadrul secţiunii II "Piese desenate" va avea în partea dreaptă jos un cartuş, care va cuprinde: numele firmei sau al proiectantului elaborator, numărul de înmatriculare sau numărul autorizaţiei, după caz, titlul proiectului şi al planşei, numărul proiectului şi al planşei, data elaborării, numele, calitatea şi semnătura elaboratorilor şi ale şefului de proiect.
NOTĂ:
DOCUMENTAŢIA TEHNICĂ SE DEPUNE ÎN 2 EXEMPLARE, ÎN DOSARE (PLIC , CU ŞINĂ, BIBLIORAFT, ALTE TIPURI ) DISTINCTE :
- 1 EX. PENTRU BENEFICIAR
- 1 EX. PENTRU PRIMĂRIE

4. Cereri pentru prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire / desfiinţare

Documentele necesare prelungirii valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare :
a) cererea  ( tip model - F.12. ) pentru prelungirea valabilităţii  autorizaţiei de construire
b) autorizaţia de construire ( în original )
c) documentul de plată a taxei de eliberare a prelungirii valabilităţii autorizaţiei de construire (în copie)
 
 
LUCRĂRI CARE SE POT EXECUTA FARĂ A DEŢINE AUTORIZAŢIE DE CONSTRUIRE
  (1) Se pot executa fără autorizaţie de construire următoarele lucrări care nu modifică structura de rezistenţă şi/sau aspectul arhitectural al construcţiilor:
    a) reparaţii la împrejmuiri, acoperişuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimbă forma acestora şi materialele din care sunt executate;
    b) reparaţii şi înlocuiri de tâmplărie interioară şi exterioară, dacă se păstrează forma, dimensiunile golurilor şi tâmplăriei, inclusiv în situaţia în care se schimbă materialele din care sunt realizate respectivele lucrări, cu excepţia clădirilor declarate monumente istorice, în condiţiile legii;
    c) reparaţii şi înlocuiri de sobe de încălzit;
    d) zugrăveli şi vopsitorii interioare;
    e) zugrăveli şi vopsitorii exterioare, dacă nu se modifică elementele de faţadă şi culorile clădirilor;
    f) reparaţii la instalaţiile interioare, la branşamentele şi racordurile exterioare, de orice fel, aferente construcţiilor, în limitele proprietăţii, montarea sistemelor locale de încălzire şi de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum şi montarea aparatelor individuale de climatizare şi/sau de contorizare a consumurilor de utilităţi;
    g) reparaţii şi înlocuiri la pardoseli;
    h) lucrări de reparaţii, înlocuiri ori reabilitări fără modificarea calităţii şi formei arhitecturale a elementelor de faţadă, dacă aceste lucrări nu se execută la construcţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b), din Legea nr. 50/1991***, astfel:
    1. finisaje interioare şi exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea;
    2. trotuare, ziduri de sprijin ori scări de acces;
    3. lucrări de reabilitare energetică a anvelopei şi/sau a acoperişului - dacă nu se schimbă sistemul constructiv al acestuia, respectiv terasă/şarpantă - la clădiri de locuit individuale cu cel mult 3 niveluri, care nu sunt monumente istorice clasate sau în curs de clasare, respectiv situate în afara zonelor de protecţie a monumentelor şi/sau a zonelor construite protejate stabilite potrivit legii;
    i) lucrări de întreţinere la căile de comunicaţie şi la instalaţiile aferente;
    j) lucrări de investigare, cercetare, expertizare, conservare şi restaurare a componentelor artistice ale construcţiilor prevăzute la art. 3 lit. b), din Legea nr. 50/1991***, cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor şi al autorităţii administraţiei publice judeţene sau locale, după caz;
    k) lucrări de foraje şi sondaje geotehnice pentru construcţii de importanţă normală sau redusă, situate în afara zonelor de protecţie instituite pentru zăcăminte acvifere;
    l) lucrări de construcţii funerare subterane şi supraterane, cu avizul administraţiei cimitirului;
    m) lucrări de compartimentare provizorie nestructurală.
    (2) Se pot executa fără autorizaţie de construire şi lucrări pentru amplasarea de tonete, pupitre acoperite sau închise, destinate difuzării şi comercializării presei, cărţilor şi florilor, care sunt amplasate direct pe sol, fără fundaţii şi platforme, precum şi fără racorduri şi/sau branşamente la utilităţi urbane, cu excepţia energiei electrice.
    (3) Dacă lucrările prevăzute la alin. (1), cu excepţia celor prevăzute la lit. e) şi j), se execută la construcţiile menţionate în Legea nr. 50/199*** , la art. 3 lit. b), este obligatorie emiterea autorizaţiei de construire.
 
 
5. Cereri ale Consiliului Judeţean Mureş pentru emiterea avizului primarului municipiului Tîrgu-Mureş
Documentele necesare emiterii avizului către Consiliul Judeţean :
a) adresa tip ( model F.2. ) a Consiliului Judeţean pentru emiterea avizului primarului
b) plan de încadrare în zonă scara 1:10000 sau scara 1:5000
c) plan de situaţie scara 1:500, 1:1000
d) memoriu tehnic

6. Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
Documentele necesare :
a) adresa tip ( formularul – model F.13 )de comunicare privind data de începere a lucrărilor de construcţii autorizate adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
b) copie după autorizaţia de construire

7. Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
Documentele necesare :
a) adresa tip ( formularul – model F.14 )de comunicare privind data de începere a lucrărilor de construcţii autorizate adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
b) copie după autorizaţia de construire

8. Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
Documentele necesare :
a) adresa tip ( formularul – model F.15 ) de comunicare privind încheierea data de execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Primăriei municipiului Tîrgu-Mureş
b) „ Certificatul de performanţă energetică” a clădirii  autorizate
c) copie după autorizaţia de construire

9.  Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
Documentele necesare :
a) adresa tip ( formularul – model F.16 ) de comunicare privind data de încheierea execuţiei lucrărilor de construcţii autorizate adresată Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii
b) copie după autorizaţia de construire
 
10.  Declaraţii privind valoarea finală a lucrărilor executate în baza autorizaţiei de construire emise
Documentele necesare :
a) declaraţia tip ( model ITL - 009 ) privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizaţiei de construire în cazul persoanelor fizice şi juridice ,
b) autorizaţia de construire ( în copie parte scrisă şi parte desenată)
c) devizul general cu valoarea finală a investiţiei calculată la efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor (cu excepţia autorizaţiilor de construire emise pentru persoane fizice pentru realizarea de locuinţe noi şi anexe aferente acestora ) sau nota contabilă - în cazul unei autorizaţii de construire emise pentru persoane juridice
d) decizia de impunere emisă de către Direcţia Economică ( pentru autorizaţiile de construire emise pentru persoane fizice pentru realizarea de locuinţe noi şi anexe aferente acestora)
e) dovada achitării taxei datorate (după caz )
 
11.  Cereri pentru eliberarea avizului Comisiei tehnice de urbanism şi amenajarea teritoriului în vederea elaborării documentaţiilor de urbanism
Documentele necesare :
a)    Cerere de solicitare aviz înaintată de către beneficiar;
b)  Copia certificatului de urbanism prin intermediul căruia s-a solicitat avizul comisiei tehnice;
c)   Plan de încadrare în zonă care să conţină încadrarea arealului studiat în UTR aferent zonei conform documentaţiilor de urbanism aprobate;
d)   Plan de situaţie reprezentând situaţia existentă cu evidenţierea vecinătăţilor imediate;
e) Plan de situaţie reprezentând situaţia propusă cu idenţificarea imobilelor(terenuri/construcţii) adiacente, existente în vecinătăţile imediate, cu propuneri de mobilare(aliniamente, Hmax, POTmax,CUTmax, eventual UTR, accese auto, spaţii verzi, locuri de parcare, servituţi, etc);
f) Documentar fotografic cu desfăşurarea fronturilor stradale existente;
g)   Dovada achitării taxei de emitere aviz aprobată prin HCL.

12.   Cereri pentru emiterea  avizului prealabil de oportunitate în vederea elaborării unui plan urbanistic zonal, aprobat de Primar
Documentele necesare :
a) piese scrise:
- Scrisoare de intenţie din care să rezulte numele şi adresa investitorului; scopul, adresa imobilului pentru care se solicită emiterea avizului prealabil de oportunitate în vederea elaborării unui plan urbanistic zonal;
- Memoriu tehnic explicativ, care va cuprinde prezentarea investiţiei/operaţiunii propuse, indicatorii propuşi, modul de integrare a acesteia în zonă, prezentarea consecinţelor economice şi sociale la nivelul unităţii teritoriale de referinţă şi la nivelul localităţii, categoriile de costuri ce vor fi suportate de investitorii privaţi şi categoriile de costuri ce vor cădea în sarcina autorităţii publice locale;
b) piese desenate, respectiv:
- încadrarea în zonă, plan topografic/cadastral cu zona de studiu actualizat, conceptul propus
- plan de situaţie cu prezentarea funcţiunilor, a vecinătăţilor şi a limitelor servituţilor propus a fi instituite, modul de asigurare a acceselor, utilităţilor.
c) alte piese
- Extras de carte funciară cu dată recentă aferent imobilului ce se doreşte a fi mobilat, în copie;
- Documentar fotografic cu desfăşurarea fronturilor stradale existente;
           -   Dovada achitării taxei datorate aprobate prin HCL.
 
13.     Scrisori de intenţie în vederea aprobării de către Consiliul local municipal a documentaţiilor de urbanism PUD, PUZ
Documentele necesare :
a) Scrisoare de intenţie din care să rezulte numele şi adresa investitorului; scopul, adresa imobilului pentru care se solicită aprobarea documentaţiei de urbanism PUD sau PUZ
b) Certificatul de urbanism valabil (în copie )emis pentru întocmirea documentaţiei de urbanism;
c) Extrasul de carte funciară aferent imobilului care a generat elaborarea documentaţiei de urbanism;
d)  Avizul prealabil de oportunitate pentru întocmire PUZ(după caz), în copie; 
e)  Avizele, acordurile şi studiile solicitate în certificatul de urbanism (2 ex.în copie) pentru PUD şi în 4ex pentru PUZ sau PUD ce necesită avizul unic emis de Consiliul Judeţean;
f) Documentaţia de urbanism PUD(2ex), PUZ(4ex) pe suport analogic şi  1ex.
format digital(fişiere dxf şi pdf),
g) Documentar fotografic cu desfăşurarea fronturilor stradale existente;
h)   Dovada achitării taxei datorate aprobată prin HCL.
 
 
 
 
 
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


Inapoi

Alegeri2024

buton MOL

buton program transport local

buton program multianual sustinere familii

Grafic lunar colectare deseuri

buton spclep
buton weekend ro
seretirgumures
dastgmures ro
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
Concurs CIPS ro 180
Banner PtaCuzaVodaRO 180
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:664
Ieri:1248
Săptămânal:3241
Lunar:28162
Toate5063174