Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Proiecte PNRR

buton pnrr

POIM 2014 - 2020

buton poim

EU4Business

eu4business

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Ziua informării preventive

ziua inform preventive

fiipregatit.ro

fiipregatit.ro

Calendarul evenimentelor

<<  Iulie 2018  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
161718202122
2324252629
3031     
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia


Direcţia : SERVICIUL PUBLIC DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Director: Maior Marta

 

Serviciul: CENTRUL SOCIAL – ADĂPOST DE NOAPTE

Şef serviciu: Szekely Istvan
Persoane de contact: Cordoş Ştefania
Adresa: str. Rozmarinului, nr.:36, 540236, Tîrgu Mureș, jud Mureș
Tel/Fax: 0265 253 234; 0365 422 575
e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 

Profil:

Centrul Social – Adăpost de noapte a fost înfiinţat în anul 1998 în baza HCL nr.103 din 16.12.1997 ca "Azil social de noapte", serviciu de asistență socială de interes local. La această dată, în conformitate cu HCL nr. 41 din 20.02.2016 are o capacitate de 100 de locuri, funcţionează ca Adăpost de noapte în cadrul Serviciului Public de Asistenţă Socială al Municipiului Tîrgu Mureş, şi are sediul în municipiul Tîrgu Mureş, strada Rozmarinului nr. 36, judeţul Mureş.

Obiectiv:

Prevenirea şi depăşirea unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, în scopul prevenirii marginalizării/excluziunii sociale şi reintegrarea socială a persoanelor adulte fără adăpost, prin asigurarea următoarelor servicii:

- Adăpost pe timpul nopții – include asigurarea condițiilor pentru găzduirea pe timpul nopții a persoanelor adulte fără adăpost.
- Igienizare şi deparazitare – include asigurarea materialelor și condițiilor corespunzătoare pentru efectuarea igienei personale.
- Consiliere socială – este acordată de către asistentul social (inspector) şi constă în oferirea de informaţii referitoare la serviciile sociale acordate, îndrumare (însoţire în caz de nevoie) la diferite instituţii, sprijin pentru obţinerea actelor de identitate sau a unor drepturi acordate conform legii.
- Consiliere profesională –  constă în informare/sprijin cu privire la modul în care pot afla de existenţa unor locuri de muncă vacante, modul de întocmire a unui CV, modul de susţinere şi de prezentare la un interviu cu angajatorul,  informare despre existenţa cursurilor de calificare şi reconversie profesională puse la dispoziţie de AJOFM sau de alte instituţii de profil.
- Servicii medicale – constau în consultaţii medicale de triaj, și orientare către instituții/servicii specializate.

Persoana adultă fără adăpost este acea persoană care se afla într-o situaţie de criză la nivel personal, social/economic, de sănătate, juridic, relaţional, situaţie determinată de lipsa unui adăpost şi de imposibilitatea de a-şi asigura unul.

Scop:

- Imbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi a stării de sănătate a persoanelor fără adăpost.
- Resocializarea şi reintegrarea în societate a persoanelor fără adăpost .
- Integrarea profesională a persoanelor fără adăpost .
- Sprijinirea şi consilierea oricărei persoane aflate într-o situaţie de criză socio – locative.
- Educarea comunităţii privind problematica persoanelor fără adăpost.        

Condiții de acces la serviciile Centrului Social – Adăpost de noapte:

Admiterea beneficiarilor în Centrul Social – Adăpost de noapte se face cu respectarea unor condiţii specifice, în concordanţă cu bugetul aprobat şi cu capacitatea centrului.

Din punct de vedere locativ beneficiarii trebuie să se găsească în următoarele situaţii:

 - au avut ultimul domiciliu stabil în municipiul Tîrgu-Mureş sau provin din centre de plasament de pe raza municipiul Tîrgu-Mureș;
- la data solicitării asistenței nu au nici un fel de adăpost, din resurse proprii nu își pot asigura unul și nu au rude sau aparținători care i-ar putea găzdui;
- cei care provin din alte localități (în situații de urgență sau la dispoziția scrisă a conducerii municipiului/județului), o perioada de cel mult 7 zile sau conform dispoziției;

Condiții ce trebuie îndeplinite pentru admitere:

 - solicitarea admiterii;
- beneficiarii trebuie să fie independenți fizic, să nu sufere de boli grave care nu permit frecventarea de comunități (în primă fază asumat prin declarație pe proprie răspundere);
- asumarea respectării Cartei drepturilor și obligațiilor beneficiarilor;
- benficiarii se înregistrează în Registrul de evidenţă al beneficiarilor;
- beneficiarii care realizează venituri regulate, cu excepția celor care au venitul minim garantat sau au încadrare în grad de handicap, contribuţia obligatorie este de 4 lei/persoană/zi;
- admiterea se stabileşte în urma evaluării inițiale (anchetă socială), la propunerea managerului de caz, printr-un act aprobat de conducerea municipiului;

Obligaţiile furnizorului de servicii sociale:

- să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
- să asigure păstrarea confidentialităţii, asupra informaţiilor furnizate şi primite;
- să garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
- să participe la procesul de luare a deciziilor, în furnizarea serviciilor sociale şi să aibă rol activ în stabilirea planului de intervenţie;
- să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
- să se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate, fără a excede cadrului stabilit de prezentul Regulament;
- să se respecte toate drepturile speciale, în situaţia în care sunt persoane cu handicap uşor;
- să se asigure igienizarea lenjeriei de pat (spălarea lenjeriei personale, cu asigurarea detergentului de către beneficiar), conform graficului;

Obligaţiile beneficiarului

- să furnizeze informaţii concrete şi corecte, cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
- să participe în mod obligatoriu, la procesul de furnizare a serviciilor sociale, în scopul soluţionării situaţiei proprii. În caz contrar, beneficiarul riscă întreruperea acordării serviciilor sociale;
- să comunice orice modificare intervenită, în legatură cu situaţia lor personală;
- să respecte personalul angajat, agenții de pază și ceilalţi beneficiari;
- să accepte colegii de cameră;
- să plătească contribuţia corespunzătoare serviciilor sociale primite, aşa cum este stabilită prin Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;
- să respecte orarul zilnic al serviciilor oferite;
- să efectueze în termen de 3 zile lucrătoare, analizele medicale (VDRL şi MRF) şi să declare sincer toate bolile de care suferă;
- să aibă un comportament civilizat şi respectuos;
- să nu se afle în stare de ebrietate sau sub influenţa drogurilor (solvenţilor);
- să nu consume în incinta centrului băuturi alcoolice sau droguri;
- să nu introducă în centru obiecte (mobilier, aparaturi electrocasnice) sau substanţe periculoase;
- să respecte programul administrativ de funcţionare şi planificare a activităţilor;
- să nu distrugă şi să nu sustragă bunurile din inventarul Centrului;
- să fumeze doar în locul special amenajat;
- să păstreze ordinea, curăţenia din Centru și să folosească bunurile puse la dispoziție conform destinației lor;
- să participe la efectuarea curăţeniei conform planificării (în incinta și în exteriorul clădirii), în cameră şi în spaţiile comune (holuri, spălătoare/duşuri, toalete, etc);
- să respecte programul de igienă personală, stabilit de personalul centrului;
- să păstreze liniştea;
- sunt interzise relaţiile sexuale în centru, de asemenea este interzis accesul bărbaţilor în camerele femeilor şi al femeilor în camerele bărbaţilor; 

Legislaţie:

Legislaţie primară:

- Legea nr 215/2001 al administraţiei publice locale
- Legea nr 292/2011 a asistenţei sociale
- Legea  nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale
- ORDIN nr. 2.126 din 5 noiembrie 2014 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate

Legislaţie secundară:

- Hotărârea nr. 41 din 25.02.2016 al Consiliului local municipal Mureş privind actualizarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Centrului Social - Adăpost de Noapte

CERERE DE PRIMIRE ÎN CENTRUL SOCIAL-ADĂPOST DE NOAPTE

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


Inapoi

Alegeri2024

buton MOL

 

buton program transport local

buton program multianual sustinere familii

Grafic lunar colectare deseuri

buton spclep
buton weekend ro
seretirgumures
dastgmures ro
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
Concurs CIPS ro 180
Banner PtaCuzaVodaRO 180
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:1746
Ieri:1641
Săptămânal:6377
Lunar:35084
Toate5032511