Proiecte Europene

buton proiecte europene

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Calendarul evenimentelor

<<  Mai 2021  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia


Eliberarea C.I. la dobândirea cetățeniei române

 

DOCUMENTE NECESARE
• cererea tip pentru eliberarea actului de identitate (anexa 11) se listeză față verso;
• certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original şi 2 copii; în cazul minorilor care au împlinit  vârsta de 14 ani şi nu sunt înscrişi în certificatul constatator care atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre pârinţi, aceştia sunt îndrumaţi pentru clarificarea cetăţeniei către Ministerul justiţiei;
• certificatul de naştere original şi copie (eliberat de autorităţile române);
• certificatul de casatorie, dacă este cazul, original şi copie (eliberat de autorităţile române);
• hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilã sau certificatul de divorț însoțit de convenția cu privire la minori, original şi copie. Pentru hotărârile judecătoresti privind statutul civil al titularului, pronunţate in străinătate si investite cu formula executorie, se prezintă copii traduse şi legalizate.
• certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii, original şi copie (eliberate de autorităţile române);
• documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie (vezi aici);
• un document cu fotografie cu care solicitantul poate face dovada identităţii (paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin), original şi copie;
• chitanţa reprezentând contravaloarea carţii de identitate - 7 lei (platită la ghişeul nr.5);
• La eliberarea actului de identitate, solicitantul va preda permisul de şedere eliberat de Autoritatea pentru străini.

LOCUL, ADRESA ŞI DATELE DE CONTACT
• cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoțită de documentele necesare, se depune la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș situat în municipiul Târgu Mureș, Str. Călărașilor nr. 26-28, telefon: 0265/250391, 0265/210678.

PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

PRIMIRI CERERI   INFORMAŢII ŞI ELIBERĂRI 
ACTE DE IDENTITATE
  
LUNI 8,30-15,00     LUNI 8,30-16,30
MARȚI 8,30-15,00     MARȚI 8,30-16,30
MIERCURI 8,30-15,00     MIERCURI 8,30-16,30
JOI 8,30-18,30     JOI 8,30-18,30
VINERI 8,30-12,00     VINERI 8,30-16,30

TERMENUL DE SOLUȚIONARE
legal, este de pana la 30 de zile de la data înregistrării cererii pentru eliberarea actului de identitate la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor. In situați deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar local de evidentă a persoanelor (conform art.14 alin (8) din O.U.G. nr. 97/2005 republicată);
efectiv este de 48 ore de la data înregistrării cererii pentru eliberarea cărții de identitate la Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș și de 24 de ore în cazul cărților de identitate provizorii și a înscrierii mențiunii de stabilire a reședinței în actul de identitate (cu excepția cazurilor în care sunt necesare verificări suplimentare);
Reducerea termenului efectiv de emitere a actului de identiate (de 48 de ore pentru cartea de identitate și de 24 de ore pentru cartea de identitate provizorie și pentru viza de reședință) se poate face prin audienţă la șeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș, doar pentru motive temeinic justificate (ex. motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni notariale/bancare/poștale, etc) sens în care se va depune o cerere în acest scop (download cerere); 
- NU se percepe TAXĂ pentru reducerea termenului efectiv de eliberare a actului de identitate.

TERMENUL DE VALABILITATE AL CĂRȚII DE IDENTITATE
• 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani;
• 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-25 ani;
• 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani;
• permanent după împlinirea vârstei de 55 ani.

IMPORTANT
• cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă a persoanei fizice, pe baza cererii scrise a acesteia sau, în cazul persoanei fizice puse sub interdicţie, a reprezentantului său legal.
• în situatia în care reprezentantul legal al unei persoane fizice solicită, în numele acesteia, ridicarea actului de identitate, sunt necesare documentele cu care face dovada identităţii şi a calităţii de împuternicit care îl indreptăţeşte la această cerere.
• în situația cetățenilor români care au domiciliul în România și se află temporar în stăinătate, eliberarea cărții de identitate e poate face prin intermediul altei personae, pe bază de procură specială, autentificată a misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din țară respective.
• dacă solicitantul nu este proprietarul spaţiului de locuit, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului legitimat cu actul de identitate, care se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor. Declaraţia poate fi dată şi la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediul rural.
• în cazul contractelor cu clauză de uzufruct/abitație viager/ă este necesar acordul persoanei care are clauza

Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul din următoarele documente:

1. Acte încheiate în condiţii de validitate (vezi care sunt acestea), prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ
2. Declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele cu care se face dovada proprietății, prevăzute la punctul 1.
Declaraţia de primire în spațiu:

• este dată de către proprietarul imobilului personal sau prin mandatar;
• se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența personalului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor,
• poate fi dată în fața poliţistului de siguranţă publică, pentru mediul rural, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

Alte precizări!

• Declarația găzduitorului dată în condițiile mai sus menționate se prezință de solicitant odată cu depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate
• Dacă imobilul este deținut în coproprietate de două sau mai multe persoane (soți, rude sau terțe persoane), oricare dintre coproprietari poate prezenta actul de proprietate pentru a-și da  consimțământul de primire în spațiu a unei terțe persoane

3. Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului (anexa nr. 14), însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care acesta va certifica existenţa unui imobil cu destinație de locuință şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la punctele 1. şi 2. 
Pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali
Dovada adresei de domiciliu se face cu documentele mai sus menționate (declarația pe propria răspundere a solicitantului însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică în teren) în cazul în care actul de identitate este solicitat de către o persoană care, în ceea ce privește dreptul de proprietate al imobilului în care locuiește, se află într-o altă situație decât cele prevăzute la punctele 1 și 2.
Declarația pe propria răspundere a solicitantului se consemnează numai în prezența personalului Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș.

În activitatea specifică au fost identificate unele situații:

• Imobilul a fost cumpărat în baza unui înscris sub semnătură privată (chitanță de mână) pentru care nu s-a solicitat autentificarea la birou public notarial sau nu s-a solicitat o cerere în instanță pentru recunoașterea dreptului de proprietate;
• Proprietarul imobilului este decedat și nu a fost dezbătută succesiunea

Alte precizări!
declarația pe propria răspundere însoţită de nota de verificare în teren nu constituie dovada adresei de domiciliu în situația în care:

• Solicitantul actului de identitate are calitatea de proprietar sau locatar/comodatar al imobilului în care declară că are domiciliul, dar nu mai deține originalul documentului cu care face dovada acestei calități
• Solicitantul actului de identitate declară că are domiciliul într-un imobil care este proprietatea altei persoane, iar proprietarul este în altă localitate din țară sau străinătate

4. Documentul eliberat de primării (Adeverința din Registrul agricol), din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.

Alte precizări!

• Adeverința se poate prezenta în cazul imobilelor, atât din mediul rural cât și urban;
• Se reține în original la cererea solicitantului actului de identitate;
• Este valabilă cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate
• Trebuie să fie însoțită de declarația de primire în spațiu a titularului imobilului dacă solicitantul actului de identitate este o terță persoană

Precizări privind art. 321, 322, 323 din codul civil:

• declaraţia de consimţământ pentru primirea în spaţiu a unei terţe persoane, poate fi dată numai de unul dintre soţi în situaţia în care imobilul respectiv nu a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei;
• în cazul în care imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei, declaraţia de consimţământ trebuie să fie dată de ambi soţi
• în baza unui contract de închiriere al cărui titular este numai unul dintre soţi sau care este încheiat înainte de casatorie, se poate elibera act de identitate atât celuilalt soţ, cât şi copiilor minori, fără consimţământul proprietarului.

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
buton MOL
buton masuri covid19
buton QA COVID19

Noutăți

buton ghiseu online impozite taxe
buton birou unic
buton parcare
buton taxe impozite3
buton prog sitpf
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton mobilepay
buton plateste taxe online
buton cinema arta
buton harta targu mures
buton program transport local

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
BannerMyCity - RO3
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

S N A 2016 - 2020

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:1084
Ieri:1575
Săptămânal:6622
Lunar:7749
Toate3569485