Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Proiecte PNRR

buton pnrr

POIM 2014 - 2020

buton poim

EU4Business

eu4business

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Ziua informării preventive

ziua inform preventive

fiipregatit.ro

fiipregatit.ro

Calendarul evenimentelor

<<  Februarie 2024  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
26272829   
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia


 

În luna martie 2001 în Municipiul Târgu Mureș lua naștere primul Dispecerat Integrat de Urgență din România, în vechea clădire a Romtelecom – un program pilot inițiat de SMURD și Primăria Târgu Mureș, finanțat prin Programul REMSEY al Guvernului Elvețian, modelul de lucru fiind inspirat din țările UE, în special țările nordice Finlanda și Suedia, care ulterior a fost dezvoltat cu partea finlandeză.

Pentru a putea fi funcțional, încă din vara anului 2000 a fost început ciclul de pregătire intensivă a operatorilor de urgență ce includea: 15 operatori angajați ai Primăriei Târgu Mureș, 5 angajați ai Inspectoratului de Jandarmi Județean Mureș, precum și medicii coordonatori ai SMURD și Serviciului de Ambulanță Județean Mureș.

În anul 2004, odată cu desemnarea Serviciului de Telecomunicații Speciale ca administrator al Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU) și având în vedere faptul că, la Târgu Mureș funcționa deja un Dispecerat Integrat de Urgență, împreună cu Primăria Târgu Mureș, STS a continuat acest proiect în vederea perfecționării sistemului de dispecerizare prin preluarea, analiza și dispecerizarea cazurilor de urgență, monitorizarea intersecțiilor, monitorizarea prin GPS a echipajelor de urgență ale SMURD, SAJ, ISU, Jandarmerie, Poliție Locală.

În anul 2007 s-a început noul proiect de dispecerat integrat, care a presupus o nouă clădire dedicată exclusiv Dispeceratului Integrat de Urgență 112 (vechea locație devenind improprie din punct de vedere tehnic și locativ), cu sprijinul Consiliului Județean Mureș care a concesionat terenul aferent construcției pe o perioadă de 99 de ani, contribuind totodată și la salarizarea unei părți din operatorii Dispeceratului 112. Scopul acestui dispecerat era reprezentat de întrunirea personalului specializat din cadrul tuturor serviciilor de urgență, respectiv: Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Horea" al județului Mureș+SMURD, Serviciul de Ambulanță Județean Mureș, Inspectoratul de Jandarmi Județean Mureș, Poliția Locală, operatori din partea Primăriei Târgu Mureș și ai Serviciului de Telecomunicații Speciale. Prin intermediul acestui nou model de dispecerizare, precum și prin prezența tuturor agențiilor (servicii de urgență) în cadrul aceluiași dispecerat, s-a urmărit reducerea timpului de reacție a echipajelor de urgență, precum și integrarea, nu doar la nivel tehnic ci și uman, a tuturor componentelor necesare preluării, înregistrării, stocării și transmiterii apelurile de urgență 112, respectiv alertarea agentiilor de urgență (Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont, Poliția Locală Târgu Mureș).

Dispeceratul Integrat de Urgență 112 Târgu Mureș alături de Dispeceratul Integrat din București coordonează și dispecerizează elicopterele SMURD la nivel național, celui de la Târgu Mureș revenindu-i coordonarea elicopterului SMURD Mureș, Arad, Jibou, Brașov și Caraș Severin.

Începând cu data de 01.01.2024, personalul din cadrul Dispeceratului a fost suplimentat cu un post de asistent medical aparținând UPU-SMURD, care va avea rolul de a sprijini medicul coordonator, șeful de tură și radiotelefonistul ISU în gestionarea urgențelor medicale aeriene.

În ultimul trimestru al anului 2023 a început pregătirea intensivă pe noua platformă software de preluare a apelurilor de urgență 112 care urmează a fi implementată, a personalului aparținând STS, DAS, SAJ, ISU-SMUIRD , IPJ, IJJ din cadrul Dispeceratului Integrat de Urgență 112.

De asemenea, Serviciul de Telecomunicații Speciale prin intermediul proiectului „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență" a contribuit la reînnoirea sistemelor hardware deținute de Dispecerat (calculatoare, monitoare, servere, servicii de telefonie, comunicații și radio, rețele IT, etc.), urmând ca în perioada imediat următoare, să introducă noul software de preluare a apelurilor de urgență 112. Acesta va permite reducerea timpului de aşteptare până la preluarea apelurilor de urgenţă, intervenţii mai rapide și mai eficiente prin îmbunătăţirea preciziei de localizare a urgenţei și o colaborare mai eficientă între instituţiile publice, posibilitatea recepționării și atașării unor date suplimentare pe durata apelului de urgență (video, imagini), conservarea și îmbunătățirea tuturor facilităților actuale și tratarea apelurilor provenite de la persoane cu dizabilități.

Potrivit datelor furnizate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, administratorul sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, la nivelul Dispeceratului Integrat de Urgență 112 în cursul anului 2023, din totalul de 504.789 apeluri recepționate de către Dispeceratul Integrat de Urgență 112, 142.409 de apeluri au fost apeluri reale iar 190.513 au fost apeluri non-urgențe (în categoria apelurilor non-urgențe intră alarme false, apeluri injurioase, apeluri silențioase, greșeli de apelare, solicitări de informații din partea apelanților). Pentru ISU-SMURD – au fost preluate un număr de 25.622 de apeluri, pentru Serviciul de Ambulanță Județean – un număr de 106.686 de apeluri, pentru Inspectoratul de Poliție Județean Mureș – un număr de 35.500 de apeluri, pentru Inspectoratul de Jandarmi Județean – un număr de 3364 apeluri iar pentru alte agenții – un număr de 695 apeluri.La Târgu Mureș, zilnic, 35 de operatori specializați, din cadrul tuturor agențiile de urgență, oameni ai 112, prin munca lor gestionează intervențiile în situații de urgență. Ei sunt primii care răspund apelurilor, fiind mereu la celălalt capăt al firului şi, zi de zi, prin implicarea lor, pot salva o viaţă, o proprietate sau mediul.

112

Ne exprimăm recunoștința tuturor celor care stau în spatele acestui număr, pentru munca depusă și pentru viețile salvate! În situațiile de urgență, fiecare secundă contează!

Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


Inapoi
buton MOL

 

buton program transport local

Grafic lunar colectare deseuri

buton program multianual sustinere familii

buton spclep
buton weekend ro
seretirgumures
dastgmures ro
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
Concurs CIPS ro 180
Banner PtaCuzaVodaRO 180
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:39
Ieri:1422
Săptămânal:4600
Lunar:28169
Toate4985342