Fluidizarea traficului în zona centrală, noi spații de parcare, zone de relaxare și spații destinate promenadei. Agenda de lucru a municipalității din Târgu Mureș va corela în perioada următoare două proiecte ambițioase ce vor "schimba la față" zona centrală.

Încă un pas spre realizarea parcării subterane din centrul orașului

Aleșii locali, în afară de consilierii POL, au votat în prima ședință a anului 2019 indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii  "Parcaj subteran, zona  centrală Piaţa Trandafirilor"din Municipiul Târgu Mureş - varianta B, proiect ce va fi în corelare cu soluția de amenjare zona supraterană stabilită în urma concursului de arhitectura Zona Centrală a Municipiului Târgu Mureș - P-ța Victoriei - P-ța Trandafirilor- P-ța Petofi – P-ța Bernady- P-ța Cetății "MY CITY Târgu Mureș/ Marosvasarhely/ Neumarkt" aprobat prin HCL 161/2018.    

"Din cei trei consilieri POL, 2 au votat împotrivă, iar unul s-a abținut pentru unul dintre cele mai așteptate proiecte de dezvoltare a municipiului Târgu Mureș. Așa se întâmplă când, interese partinice formate din grupuri insignifiante votează aproape mereu împotriva proiectelor orașului, blocând sistematic și cu rea voință dorințele târgumureșenilor de a avea un oraș la standard europene... Cu toate acestea, putem spune că în sfârșit, după 16 ani, Târgu Mureș-ul are parte de un Consiliu Local responsabil!

Parcarea aceasta va deservi cetățenii care fie tranzitează orașul și se află în vizită, fie au diferite lucruri de rezolvat la instituțiile cu sedii în mijlocul urbei. Chiar dacă aceste două proiecte – cel subteran și cel suprateran – vor crea "deranj" în oraș, îi rog pe târgumureșeni să înțeleagă beneficiile și perspectiva pe termen mediu și lung. Într-adevăr, ani de zile ne-am confruntat cu piedici ale Consiliului local, apoi cu legislații și proceduri de achiziții greoaie, însă ne ținem de promisiuni așa cum am demonstrat de atâtea ori!

Pot să vă spun că proiectul "Parcaj subteran, zona centrală Piaţa Trandafirilor" s-a armonizat cu soluţia elaborată în Studiul de fezabilitate întocmit în noiembrie 2009, varianta B. Parcarea este dezvoltată pe un singur nivel subteran, conformat ca fiind un singur corp, având capacitatea totală de 415 autoturisme pe o arie construită de 12.320 mp. În proiect au fost prevăzute în plus două grupuri sanitare a câte trei toalete amplasate la extremităţile parcajului subteran şi s-au restudiat şi optimizat intrările şi ieşirile auto şi pietonale ca amplasament şi ca număr. Principalul scop al proiectului a fost eliminarea locurilor de parcare supraterane în favoarea circulaţiei în zona centrală şi de protejare a zonei istorice.", a declarat Claudiu Maior, consilier al primarului.

Potrivit studiului de fezabilitate, accesul auto se va face atât din latura sud-vestică  (în dreptul Palatului Culturii) cât și  din latura nord-estică (str. Călărașilor), și  ieșirea spre Piata Petofi Sandor (latura nord-estică).       

La exteriorul Parcării subterane, ieșirile pietonale din interiorul parkingului se vor corela cu solutia de amenjare zona supraterană stabilită în urma concursului de arhitectura "MY CITY Târgu Mureș/ Marosvasarhely/ Neumarkt". Scopul concursului de soluții de anul trecut, privind zona de suprafață a centrului a fost obținerea de soluţii/ idei pentru valorificarea zonei studiate în contextul nevoilor comunitare actuale prin: rezolvarea conflictelor generate de caracterul multifuncțional al zonei studiate, punerea în valoare a monumentelor și ansamblurilor arhitectural – urbanistice din zonă, creșterea atractivității zonei pentru turism,  ameliorarea peisagistică,  creșterea calității spațiilor destinate întâlnirilor sociale din zonă.

Serviciul de Relații Interne și Internaționale

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com