Cu scopul reducerii deplasărilor în perioada următoare, pot fi depuse on-line la urbanism@tirgumures.ro solicitări pentru următoarele tipuri de documente către Direcția Arhitect Șef din cadrul Municipiului Târgu Mureș:

 Certificat de Urbanism

1. Cereri pentru emiterea certificatului de urbanism

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile prevazute la art. 4, din Legea nr. 50/1991*** :

a) fac cunoscute solicitantului informatiile privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii, in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si ale regulamentelor aferente acestora ori
ale planurilor de amenajare a teritoriului, dupa caz, avizate si aprobate potrivit legii;
b) stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului;
c) stabilesc lista cuprinzind avizele/acordurile necesare in vederea autorizarii;
d) incunostinteaza investitorul/solicitantul cu privire la obligatia de a contacta autoritatea competenta pentru protectia mediului, in scopul obtinerii punctului de vedere si, dupa caz, al actului administrativ al acesteia, necesare in vederea
autorizarii.

1.1. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENTIONAT LA PCT.1. SI PCT. 3 DIN FORMULARUL TIP F.1.- ( AUTORIZAREA EXECUTARII LUCRARILOR DE CONSTRUIRE /DESFIINTARE, ADJUDECAREA PRIN LICITATIE A PROIECTARII LUCRARILOR PUBLICE)

Documentele necesare :

a) cererea-tip / formularul-model F.1 - CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism /, in conformitate cu precizarile privind completarea acesteia, cuprinzind:

1. elementele de identificare a solicitantului;
2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, numar cadastral si numar de carte funciara, in cazul in care legea nu dispune altfel;
3. elementele care definesc scopul solicitarii;

b) planuri cadastrale/topografice, cu evidentierea imobilelor in cauza, astfel:

1. pentru imobilele neinscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: plan de incadrare in zona, la una din scarile 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, dupa caz, eliberat,la cerere, de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara;
2. pentru imobilele inscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan si extras de carte funciara pentru informare actualizat la zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de catre biroul de cadastru si publicitate imobiliara.

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, in copie.
f) memoriu tehnic – intocmit de proiectant autorizat conform Legii nr.50/1991***- in cazul lucrarilor de construire /desfiintare

1.2. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENTIONAT LA PCT.2, PCT . DIN FORMULARUL TIP F.1. - ( DEZMEMBRARI, PARCELARI, COMASARI )

Documentele necesare :

a) cererea-tip ( formularul-model F.1 -CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism ), in conformitate cu precizarile privind completarea acesteia, cuprinzind:

1. elementele de identificare a solicitantului;
2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, numar cadastral si numar de carte funciara, in cazul in care legea nu dispune altfel;
3. elementele care definesc scopul solicitarii;
4. fișierul cu documenția topografică în format DWG;

b) planuri cadastrale/topografice, cu evidentierea imobilelor in cauza, astfel:

1. pentru imobilele neinscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: plan de incadrare in zona, la una din scarile 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, dupa caz, eliberat,la cerere, de catre oficiul de cadastru si publicitateimobiliara;
2. pentru imobilele inscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan si extras de carte funciara pentru informare actualizat la zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de catre biroul de cadastru si publicitate imobiliara.

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, in copie.
d) documentatia topografica in 2 exemplare – in cazul cererilor de operatiuni notariale privind circulatia imobiliara : dezmembrari , parcelari , comasari , evidentieri , intabulari, etc.

1.3. CERTIFICATUL DE URBANISM EMIS PENTRU SCOPUL MENTIONAT LA PCT. 4., 5. DIN FORMULARUL TIP F.1. – ( CERERI IN JUSTITIE , ALTE SCOPURI )

Documentele necesare :

a) cererea-tip (formularul-model F.1 - CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism), in conformitate cu precizarile privind completarea acesteia, cuprinzind:

1. elementele de identificare a solicitantului;
2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, numar cadastral si numar de carte funciara, in cazul in care legea nu dispune altfel;
3. elementele care definesc scopul solicitarii;

b) planuri cadastrale/topografice, cu evidentierea imobilelor in cauza, astfel:

1. pentru imobilele neinscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: plan de incadrare in zona, la una din scarile 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, dupa caz, eliberat, la cerere de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara;
2. pentru imobilele inscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan si extras de carte funciara pentru informare actualizat la zi ( maxim 30de zile ), eliberate, la cerere, de catre biroul de cadastru si publicitate imobiliara.

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, in copie.
CERTIFICATUL DE URBANISM NU CONFERA DREPTUL DE A EXECUTA LUCRARI DE CONSTRUCTII.

 Prelungire valabilitate Certificat de Urbanism

Documentele necesare:
a) cererea tip (formular model F.7) pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism
b) certificatul de urbanism (in original)
c) documentul de plata a taxei de eliberare a prelungirii valabilitatii certificatului de urbanism (in copie)

 Comunicarea începerii lucrărilor

 Comunicarea încheierii lucrărilor

Documentele necesare :
a) adresa tip ( formularul - model F.15 ) de comunicare privind incheierea data de executiei lucrarilor de constructii autorizate adresata Primariei municipiului Tirgu-Mures
b) Certificatul de performanta energetica a cladirii autorizate
c) copie dupa autorizatia de construire

 Avizul prealabil de oportunitate

 Avizul Comisiei Tehnice de Urbanism

Documentele necesare :
a) Cerere de solicitare aviz inaintata de catre beneficiar;
b) Copia certificatului de urbanism prin intermediul caruia s-a solicitat avizul comisiei tehnice;
c) Plan de incadrare in zona care sa contina incadrarea arealului studiat in UTR aferent zonei conform documentatiilor de urbanism aprobate;
d) Plan de situatie reprezentind situatia existenta cu evidentierea vecinatatilor imediate;
e) Plan de situatie reprezentind situatia propusa cu identificarea imobilelor(terenuri/constructii) adiacente, existente in vecinatatile imediate, cu propuneri de mobilare(aliniamente, Hmax, POTmax,CUTmax, eventual UTR, accese auto, spatii verzi, locuri
de parcare, servituti, etc);
f) Documentar fotografic cu desfasurarea fronturilor stradale existente;
g) Dovada achitarii taxei de emitere aviz aprobata prin HCL.

 Avizul Comisiei de Preavizare

 Declarare privind valoarea finală a lucrărilor

Documentele necesare :
a) declaratia tip ( model ITL - 064 )
privind valoarea reala a lucrarilor executate in baza autorizatiei de construire in cazul persoanelor fizice si juridice ,
b) autorizatia de construire ( in copie parte scrisa si parte desenata)
c) devizul general cu valoarea finala a investitiei calculata la efectuarea receptiei la terminarea lucrarilor (cu exceptia autorizatiilor de construire emise pentru persoane fizice pentru realizarea de locuinte noi si anexe aferente acestora ) sau nota
contabila - in cazul unei autorizatii de construire emise pentru persoane juridice
d) decizia de impunere emisa de catre Directia Economica ( pentru autorizatiile de construire emise pentru persoane fizice pentru realizarea de locuinte noi si anexe aferente acestora)
e) dovada achitarii taxei datorate (dupa caz )

 Aviz pentru  amenajări terase sezoniere aferente unităţilor de alimentaţie publică şi  comerţ  promotional

Taxele aferente emiterii actelor sus menționate sunt următoarele:

- Certificat de Urbanism

Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanism Taxa (lei)
a) Până la 150 mp inclusiv 5,00
b) Între 151 mp şi 250 mp inclusiv   6,00
c) Între 251 mp şi 500 mp inclusiv 9,00
d) Între 501 mp şi 750 mp inclusiv 12,00
e) Între 751 mp şi 1.000 mp inclusiv 14,00
f) Peste 1.000 mp 14,00 + 0,01 leu/mp pentru fiecare mp care depăşeşte 1000 mp

- Prelungire valabilitate  Certificat de Urbanism: 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului iniţial

- Avizul prealabil de oportunitate: 50 lei

- Avizul Comisiei Tehnice de Urbanism: 50 lei

- Aviz pentru  amenajări terase sezoniere aferente unităţilor de alimentaţie publică şi  comerţ  promotional:  15 lei

Taxele vor fi achitate in contul RO70TREZ47621150250XXXXX, Beneficiar Municipiul Tg-Mures, cod fiscal 4322823, Trezoreria Municipiului Tg-Mures iar dovada plăţii va fi anexată împreună cu restul documentelor necesare.

Notă: Solicitările de obținere a Autorizației de construire/desființare și de prelungire a Autorizației de construire/desființare se pot depune doar la sediul instituţiei din Piaţa Victoriei nr 3, camera 13, de luni până vineri între orele 10,00-14,00.

 

Direcția Arhitect Șef

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com