Direcţia de Asistenţă Socială Târgu Mureș, structură cu personalitate juridică distinctă, specializată în administrarea și acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale, asigură aplicarea politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoi sociale.

În cursul anului 2022, peste 10.000 de persoane au fost înregistrate în cadrul Direcției în vederea acordării de beneficii și servicii de asistență socială.

De asemenea, instituția a continuat consolidarea colaborării cu ONG-urile din domeniul social care au beneficiat de o dublare a bugetului alocat (de la 2.731.832 lei în anul 2021, la 5.814.314 lei în anul 2022), respectiv o creștere semnificativă a numărului de beneficiari deserviți prin aceste fonduri (peste 3000 de beneficiari). Pe lângă subvenționarea în baza Legii nr. 34/1998, respectiv contractarea în baza Legii nr. 98/2016 a serviciilor sociale licențiate ale furnizorilor privați, de la înființarea ca Direcție de asistență socială cu personalitate juridică, este a doua oară când s-a utilizat Legea nr. 350/2005 pentru ONG-urile din domeniul social; astfel, față de anul 2021, când au fost finanțate un număr de 25 de proiecte de asistență socială în valoare totală de 496.869,00 lei, în anul 2022, au fost finanțate un număr de 43 de proiecte de asistență socială în valoare totală de 1.289.835 de lei.

Totodată, s-a început implementarea proiectului „Abordare integrată a sărăciei și excluziunii sociale în beneficiul comunităților marginalizate din Municipiul Tîrgu Mureș” Cod SMIS 2014+ 152430, cofinanțat prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, în cadrul căruia a fost licențiat Serviciul de Asistență Socială Comunitară, urmând a se licenția și alte 4 noi servicii, respectiv: Serviciul de Asistență Medicală Comunitară, Cabinet Medical, Centrul de Zi pentru Minori și Centrul de Zi privind Recuperarea din Adicții.

Realizarea noului site web al DAS Târgu Mureș www.dastgmures.ro, se înscrie pe lista investițiilor aferente anului 2022, alături de îmbunătățirea rețelei de echipamente TIC și altele.

De asemenea, un demers important realizat de Direcție în anul 2022 a fost „Analiza demografică a serviciilor sociale existente în comunitatea locală”, respectiv Harta Socială la nivelul Municipiului Târgu Mureș.

Prin intermediul Serviciului de Protecție Socială, au fost acordate un număr de 16 beneficii și prestații sociale, precum și 5 tipuri de ajutoare materiale, pentru aproximativ 7.000 de beneficiari.

Prin intermediul Serviciului de Protecție Specială s-au acordat servicii pentru persoanele cu nevoi speciale, cum ar fi: angajarea și monitorizarea unui număr de 250 de asistenţi personali pentru persoanele cu dizabilități grave; acordarea a peste 1000 de indemnizații lunare pentru persoanele cu dizabilități grave; efectuarea a 163 de anchete sociale pentru copiii cu nevoi speciale în vederea obținerii certificatului de orientare școlară, precum și monitorizarea acestora; eliberarea abonamentelor de transport, cu titlu gratuit, pentru persoanele cu dizabilitate și pentru aparținători; au fost efectuate anchete sociale extinse pentru acordarea diferitelor drepturi și facilități, conform legii. De asemenea, au fost acordate servicii pentru persoanele vârstnice, astfel: 92 de vârstnici au beneficiat lunar de servicii de îngrijire la domiciliu, iar 161 de persoane vârstnice au fost orientate către servicii de tip rezidențial. Cazurile de cerșetorie (mai ales cele în rândul minorilor), violență domestică, cazurile copiilor singuri ai căror părinți sunt plecați în străinătate, sunt înregistrate, evaluate și monitorizare prin intermediul Biroului pentru Protecția Copilului și Familiei din cadrul instituției.

În anul 2023 vor fi digitalizate toate serviciile DAS Târgu Mureș, prin intermediul unui proiectul aferent Programului Operațional privind Capacitatea Administrativă. De asemenea, se va continua asigurarea managementului proiectului E-on Reality. Platforma EON XR este concepută pentru a îmbunătăți transferul de cunoștințe între educație și industrie, precum și pentru a dezvolta o economie digitală în Târgu Mureș. Proiectul va dezvolta, de asemenea, materiale educaționale folosind Realitatea Augmentată (AR) și Realitatea Virtuală (VR) pentru sistemul educațional/profesii, pentru furnizorii de educație precum și pentru companiile industriale și de IT din regiune.

Raportul de activitate detaliat al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș aferent anului 2022 poate fi consultat accesând link-ul următor: https://dastgmures.ro/wp-content/uploads/2023/02/Raport-de-activitate-DAS-2022.pdf.

Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com